23:19 22/10
IBM: Ξεπέρασε τις εκτιμήσεις σε κέρδη και έσοδα με τη βοήθεια της AI
Η IBM αναβάθμισε επίσης τις προοπτικές της για το τρέχον οικονομικό έτος, αναμένοντας αύξηση εσόδων άνω του 5%,
Του Μηνά Τσαμόπουλου
Τα φώτα της δημοσιότητας έχουν στραφεί και πάλι στην οικογένεια Χατζηιωάννου και μάλιστα στις επιχειρηματικές της κινήσεις. Μπορεί στα κοσμικά το ενδιαφέρον να προσελκύει κυρίως, η Κλέλια Χατζηιωάννου, όμως τα δύο της αδέλφια ο Πόλυς και ο Στέλιος ταράζουν τα επιχειρηματικά ύδατα, ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Αυτή την εποχή ο Πόλυς Χατζηιωάννου συνεχίζει με αμείωτους ρυθμούς τον εκσυγχρονισμό του στόλου του, ενώ έχει σε παραγγελία τέσσερα product δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 50.000 τόνων στα ναυπηγεία SLS της Νοτίου Κορέας και δύο product δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 46.000 τόνων στα Hyundai Mipo Dockyard.
Από την πλευρά του ο Stelios ανακοίνωσε ότι κάθε χρόνο θα προσθέτει και ένα καινούργιο κρουαζιερόπλοιο στο στόλο της easy Cruises, της εταιρείας η οποία έχει κλέψει το επιχειρηματικό του ενδιαφέρον τα τελευταία δύο χρόνια. Ο Πόλυς 47 ετών, ο Στέλιος 39 ετών και η Κλέλια 36 ετών, βρίσκονται πλέον στο επιχειρηματικό επίκεντρο σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα θεμέλια της εφοπλιστικής δύναμης της οικογένειας έθεσε ο Λουκάς Χατζηιωάννου, ο οποίος γεννήθηκε το 1928 στο χωριό Πεδουλάς της Κύπρου. Το 1948 ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία συμμετέχοντας ενεργά στην οικογενειακή επιχείρηση η οποία διηύθυνε γραφεία, εργοστάσια και καταστήματα στην Κύπρο, την Αίγυπτο, τη Σαουδική Αραβία και την Αβησσυνία.
Το 1950 ανέλαβε τη διαχείριση των γραφείων της εταιρείας στη Σαουδική Αραβία. Ιδρυσε εταιρεία ναυλώσεων πλοίων και πήγε πολύ καλά. O ίδιος υποστηρίζει ότι άρχισε τη ναυτιλιακή του δραστηριότητα μεταφέροντας τρόφιμα και λάστιχα με ένα μικρό καίκι από την Κύπρο στα Δωδεκάνησα. Το 1959 σε ηλικία μόλις 31 ετών αποφάσισε να ασχοληθεί με τον εφοπλισμό. Ίδρυσε την εταιρεία "Troodos Shipping". Τα πρώτα χρόνια τη διαχείριση των πλοίων είχε αναλάβει η Faros Shipping των Ξυλά-Περατικού. Δύο χρόνια αργότερα ιδρύει την Troodos Shipping & Trading S.A. η οποία αναλαμβάνει τη διαχείριση του στόλου του. Το 1962 δημιούργησε την Cyprus Sea Cruises. Είναι από τους εφοπλιστές που στήριξαν την εξέλιξή τους και την άνοδό τους αποκλειστικά στα μεταχειρισμένα πλοία. Μέχρι το 1995 η εταιρεία είχε αγοράσει περισσότερα από 140 πλοία.
Ο τυφώνας και η γαλήνη
Το μεγάλο κτύπημα για τον βασιλιά των tankers ήρθε το 1991 όταν βυθίστηκε το δεξαμενόπλοιό του Havean στην νότιο Ιταλία. Τα αμέσως επόμενα χρόνια η Troodos άρχισε να μειώνει τον στόλο της ενώ ο Λουκάς Χατζηιωάννου άρχισε σιγά-σιγά να αποσύρεται από τη διοίκηση της επιχείρησης και να παραδίδει τα σκήπτρα στα παιδιά του. Το 2000 η Troodos σταμάτησε τη λειτουργία της. Όμως, τόσο πρωτότοκος Πόλυς όσο και ο Στέλιος είχαν ιδρύσει τις δικές τους ναυτιλιακές εταιρείες στις οποίες συμμετείχε και η Κλέλια. Ο Πόλυς ίδρυσε την World Tankers Management με έδρα την Σιγκαπούρη και γραφεία-εκπρόσωπο στον Πειραιά την Greenwich Brokerage Naviera. Ο Stelios ίδρυσε την Stelmar που διαχειριζόταν δεξαμενόπλοια και την οποία έβαλε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Στις αρχές του 2005 πούλησε το μετοχικό του πακέτο σε αμερικανικά συμφέροντα. Είναι γνωστός παγκοσμίως με το μικρό του όνομα Stelios λόγω κυρίως της αεροπορικής του εταιρείας easyJet. Πριν από δύο χρόνια μπήκε στην κρουαζιέρα με την easyCruise.
Ο Πόλυς είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών. Ο Stelios παραμένει από τους πιο περιζήτητους εργένηδες στο παγκόσμιο jet set. Η Κλέλια παντρεύτηκε το γιο του Χιώτη εφοπλιστή Νίκου Φράγκου, τον Γιάννη με τον οποίο χώρισε μετά από δύο χρόνια. Το ειδύλλιό της με τον πρίγκηπα Αλβέρτο την περασμένη χρονιά την έφερε και πάλι στη δημοσιότητα.