Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 22-Απρ-2024 07:30

    Π. Παλαιολόγος (HotelBrain): Ο τουρισμός είναι μαραθώνιος, θέλει υπομονή και σταθερό βήμα

    Π. Παλαιολόγος (HotelBrain):  Ο τουρισμός είναι μαραθώνιος, θέλει υπομονή και σταθερό βήμα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Πρόσφατα η HotelBrain ανακοίνωσε την είσοδό της στην κυπριακή αγορά, ακολουθώντας το επιτυχημένο μοντέλο της μακροχρόνιας μίσθωσης ξενοδοχειακών μονάδων. Η ανάπτυξη του ομίλου είναι συνεχής. Στη χρήση του 2023 λειτούργησε μέσω μακροπρόθεσμων μισθώσεων 100 ξενοδοχεία -όλων των τύπων και σε όλους τους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς-, συνολικής δυναμικότητας 7.200 δωματίων, κλείνοντας τη χρήση με καθαρό κύκλο εργασιών άνω των 100 εκατ. ευρώ. Για φέτος, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για πάνω από 20% αύξηση στον τζίρο, καθώς ο όμιλος αναμένεται να προσθέσει στο portfolio του τουλάχιστον 15 ξενοδοχεία ακόμη.

    Ο Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Πάνος Παλαιολόγος μιλά στο Capital.gr για τα επόμενα σχέδια μετά την πρόσφατη είσοδο στην κυπριακή αγορά, τους στόχους σε επίπεδο ανάπτυξης και τζίρου, αλλά και την πορεία του τουρισμού.

    Συνέντευξη στη Βίκυ Κουρλιμπίνη

    - Για ποιους λόγους αποφασίσατε να μπείτε στην αγορά της Κύπρου;

    Η κυπριακή αγορά είναι η αυτονόητη επέκταση της δραστηριότητας του ομίλου μας. Για εμάς δεν είναι μια αγορά του εξωτερικού, αλλά ένας πολύ σημαντικός προορισμός στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο. Η κοινή κουλτούρα και οι σημαντικές ομοιότητες είναι σημαντικοί παράγοντες, αλλά στη πραγματικότητα στη Κύπρο μας πήγαν οι πελάτες μας. 

    Η HotelBrain αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη του συνόλου των επαγγελματιών του εισερχόμενου τουρισμού (tour operators, agents, πλατφόρμες κτλ). Προσφέρουμε "one stop solution" στο ξενοδοχειακό προϊόν, δεδομένου ότι καλύπτουμε το σύνολο των προορισμών στην Ελλάδα και όλους τους τύπους ξενοδοχείων. Επομένως ήταν θέμα χρόνου να εντάξουμε στο χαρτοφυλάκιο μας και τη Κύπρο. 

    - Τι σηματοδοτεί η είσοδος για την ανάπτυξη της HotelBrain;

    Έχουμε φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης για την κυπριακή αγορά. Η φετινή χρονιά είναι πιλοτική και ξεκινήσαμε με την ενοικίαση των 4 πρώτων ξενοδοχείων. Βλέπουμε ήδη σημαντικές συνέργειες σε επίπεδο πωλήσεων και κεντρικής υποστήριξης, ενώ η τρέχουσα χρήση θα είναι μια άσκηση- σε ελεγχόμενο μέγεθος- ως την αποκεντρωμένη λειτουργία των ξενοδοχείων στην κυπριακή πραγματικότητα. Έχουμε στο κυπριακό έδαφος μια πολύ αξιόλογη και έμπειρη ομάδα διαχείρισης, με την οποία έχουμε συνεργαστεί με επιτυχία στη διαχείριση ελληνικών ξενοδοχείων μεγάλου όγκου και με την οποία εκτιμούμε ότι θα μπορέσουμε να υποστηρίξουμε μια σημαντική παρουσία του ομίλου μας στη Κύπρο. Με βάση τη δυναμική του νησιού, η εκτίμηση μας είναι ότι σε 3 έτη η Κύπρος μπορεί να ξεπεράσει το 1/3 της συνολικής δραστηριότητας του ομίλου της HotelBrain.  

    - Ποιοι είναι οι φετινοί σας στόχοι;

    Ο στόχος για φέτος είναι ο καθαρός ίδιος ξενοδοχειακός μας τζίρος να υπερβεί τα € 125 εκατ. από 7.500 δωμάτια, μια αύξηση περίπου 25% σε σχέση με το 2023. Επιπλέον θα έχουμε περί τα € 3 εκατ. λοιπά έσοδα κυρίως από παροχή υπηρεσιών διαχείρισης σε ξενοδοχεία τρίτων. Με βάση το pipeline νέων μισθώσεων που έχουμε σήμερα, η εκτίμηση μου για το 2025 ως προς το ξενοδοχειακό τζίρο είναι τα € 145 εκατ. Ο μεσοπρόθεσμος στόχος μας είναι τα € 250 εκατ. ίδιου ξενοδοχειακού κύκλου εργασιών. 

    Είναι ένα πολύ μεγάλο νούμερο που βάλαμε περισσότερο ως "τάμα" το 2022, όταν πλέον σταθήκαμε δυνατοί στα πόδια μας μετά το Covid 19. Τότε το ψελλίσαμε χαμηλοφώνως σε μια γιορτή που είχαμε κάνει, αλλά και εμείς οι ίδιοι δεν είμασταν και πολύ σίγουροι. Σήμερα νομίζω ότι είναι πλέον ένας εφικτός στόχος. 

    - Ποιες είναι οι επόμενες αγορές στόχοι σας;

    Η επέκταση στο εξωτερικό δεν είναι στους άμεσους στόχους μας. Εκτός από την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου των ιδιόχρηστων ξενοδοχείων μας, η βασική μας επιδίωξη είναι η προσαύξηση της προστιθέμενης αξίας του ομίλου της HotelBrain, στη συνολική κατανάλωση των πελατών που φιλοξενούνται στα ξενοδοχεία μας. Σε αυτό γίνεται πολύ δουλειά, ώστε πλέον ο όμιλος της HotelBrain με μετασχηματιστεί σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα υποδοχής εισερχόμενου τουρισμού στο σύνολο των τουριστικών προορισμών του ελλαδικού χώρου.

    - Περιμένουμε την είσοδό σας στο Χρηματιστήριο Αθηνών;

    Η είσοδος στο χρηματιστήριο είναι μια ελκυστική επιλογή, όταν μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά για την ανάπτυξη της εταιρείας. Για παράδειγμα, η εισαγωγή στο ΧΑ θα μπορούσε να συνδυαστεί με την επίτευξη στρατηγικών μετοχικών συνεργασιών, ώστε να διαμορφωθεί μια μεγαλύτερη εταιρεία στον ευρύτερο τουριστικό χώρο,  η οποία θα είχε στρατηγική θέση και αξία στην ελληνική αγορά.

    - Πώς εξελίσσεται το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού και πως πηγαίνει η HotelBrain Academy;

    Η έλλειψη προσωπικού αποτελεί ένα καθολικό πρόβλημα της συνολικής ελληνικής αγοράς και όχι μόνο του τουρισμού. Στον τουρισμό, η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη εξαιτίας της εποχιακής δραστηριότητας, αλλά κυρίως της μικρής "επαγγελματοποίησης" του κλάδου. Το moto ότι "θα γίνουμε τα γκαρσόνια της Ευρώπης" μας κατατρέχει ακόμη, ενώ έχει αποδειχθεί ότι ο κλάδος της φιλοξενίας και καλά αμειβόμενος είναι και έχει πολύ καλές προοπτικές ανέλιξης. 

    Η HotelBrain Academy εκφράζει το πως θέλουμε να βλέπουμε το μέλλον του ελληνικού τουρισμού. Το βλέπουμε κυρίως μέσα από τη βελτίωση της παρεχόμενης υπηρεσίας, η οποία απαιτεί τη συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση των στελεχών και εργαζομένων. Θέλουμε να διαμορφώσουμε επαγγελματίες στο κλάδο οι οποίοι θα δουλεύουν, θα ζουν και θα αμείβονται καλύτερα από άλλα "κοινωνικά καταξιωμένα" επαγγέλματα, τα οποία ενώ δεν έχουν κανένα μέλλον ή προοπτικές ανέλιξης, κυρίως λόγω της "επαγγελματοποίησης" τους εξακολουθούν να προσελκύουν τα νέα παιδιά.

    - Πώς βλέπετε τη φετινή πορεία του τουρισμού;

    Θα είναι μια καλή χρονιά γενικά και εκτιμώ ότι το χαρακτηριστικό της – όπως και των επόμενων ετών - θα είναι το "value for money".  Ο τουρισμός είναι μαραθώνιος δρόμος, θέλει υπομονή και σταθερό βήμα, δίνεις πρώτα και μετά παίρνεις. 

    Όπως πριν λίγα χρόνια όλη η Ελλάδα δεν θα έπρεπε να ήταν "ήλιος & θάλασσα", έτσι και σήμερα δεν θα πρέπει να είναι όλα στο luxury concept. Έχουμε ένα από τα καλύτερα τουριστικά προϊόντα στο πλανήτη. Είναι ευλογία και ευθύνη. Αν καταφέρουμε να το διαχειριστούμε και σωστά, τότε σε πείσμα αρκετών τεχνοκρατών ο τουρισμός θα είναι αυτός που θα αλλάξει την Ελλάδα, αρκεί από ατμομηχανή της οικονομίας να μπει στην ηλεκτροκίνηση!
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ