Τετάρτη, 17-Απρ-2024 07:30
"Χρυσάφι" από το Euro αναμένουν οι στοιχηματικές εταιρείες

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη
Καθώς απέχουμε περίπου δύο μήνες από ένα από τα μεγαλύτερα αθλητικά γεγονότα της χρονιάς, το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου Euro 2024, οι διαδικτυακές εταιρείες αθλητικού στοιχηματισμού, προετοιμάζονται για να προσελκύσουν νέους πελάτες και να αυξήσουν τα έσοδά τους. Την ίδια στιγμή, αναδύονται καινούργιες αγορές, ενώ δραστηριοποιούνται περισσότεροι πάροχοι με τον ανταγωνισμό μεταξύ τους να γίνεται εντονότερος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Statista, υπολογίζεται ότι ο τζίρος της παγκόσμιας αγοράς αθλητικών στοιχημάτων αναμένεται να φθάσει σε 9,65 δισ. δολάρια τη φετινή χρονιά, καταγράφοντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 17%, ενώ προβλέπεται ότι θα αγγίξει τα 14 δισ. δολάρια μέχρι το 2027. Σε αυτό τον ρυθμό κινείται και η εγχώρια αγορά, ακολουθώντας τις τάσεις που κυριαρχούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Συγκεκριμένα, το κομμάτι του αθλητικού στοιχηματισμού στο διαδίκτυο σημείωσε άνοδο κοντά στην περιοχή του 20% κατά την περσινή χρονιά, συμβαδίζοντας με την ανάπτυξη που παρατηρείται παγκοσμίως.
Επιπλέον, τα έσοδα προ εισφορών των διαδικτυακών εταιρειών (στα οποία περιλαμβάνονται εκτός από το στοίχημα και τα παιχνίδια καζίνο) ανήλθαν το 2023 σε 867,52 εκατ. ευρώ έναντι 738,77 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας άνοδο 17,4%. Κατά τη διάρκεια του Euro 2024, το οποίο θα ξεκινήσει στις 14 Ιουνίου και ολοκληρώνεται ένα μήνα αργότερα στις 14 Ιουλίου στη Γερμανία, οι διαδικτυακές εταιρείες προσβλέπουν σε σημαντική αύξηση εσόδων καθώς παραδοσιακά αθλητικά γεγονότα τέτοιου βεληνεκούς όπως το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, ανεβάζουν στα ύψη την παικτική κίνηση. Από την άλλη, ο μεγάλος ανταγωνισμός ενδέχεται να ενισχύσει τις αποδόσεις, κάτι που συνεπάγεται αύξηση του ποσού που θα καταβληθεί στους παίκτες.
Σε ρυθμούς Eυρο κινείται και ο ΟΠΑΠ, ο οποίος προετοιμάζεται να προσφέρει ένα ανανεωμένο και ελκυστικό πακέτο προτάσεων για τους πελάτες τους. Θυμίζουμε ότι στόχος του ομίλου είναι να ενδυναμώσει περαιτέρω την παρουσία των opaponline.gr και pamestoixima.gr, προχωρώντας σε βελτιωτικές παρεμβάσεις που αφορούν, μεταξύ άλλων, στην ταχύτητα, στη λειτουργικότητα και στις αποδόσεις. "Σαν τελικό αποτέλεσμα, η πρόταση που θα έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν οι πελάτες μας κατά τη διάρκεια του Euro θα μας οδηγήσει σε μια πολύ καλή θέση σε όρους ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά ", είχε υπογραμμίσει πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Γιαν Κάρας.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, τόσο μεγάλης κλίμακας αθλητικές διοργανώσεις αποτελούν μια χρυσή ευκαιρία για τους παρόχους να προσελκύσουν νέους παίκτες και φυσικά να επωφεληθούν από την ανάπτυξη της αγοράς. Τα στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το 26% του παγκόσμιου πληθυσμού παίζει αθλητικό στοίχημα, αποκαλύπτοντας ήδη ένα σημαντικό ποσοστό αφοσιωμένων χρηστών, οι οποίοι είναι έτοιμοι να στοιχηματίσουν. Επιπλέον, κατά τους τελευταίους 12 μήνες, το 73% του ενήλικου παγκόσμιου πληθυσμού έπαιξε έστω και μια φορά κάποιο τυχερό παιχνίδι, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει την πρωτοκαθεδρία στην Ευρώπη καθώς το 44% των πολιτών στοιχημάτισε έστω και μια φορά. Η αλήθεια είναι ότι και η χώρα μας δεν πηγαίνει πίσω καθώς για το μέγεθός της εμφανίζει υψηλή κινητικότητα στην αγορά των τυχερών παιχνιδιών.