Παρασκευή, 05-Απρ-2024 07:35
Quest: Μπαίνει στις λευκές συσκευές

Του Γιώργου Λαμπίρη
Την είσοδό της στις λευκές συσκευές ετοιμάζει ο όμιλος Quest αυτή την περίοδο, αναζητώντας τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας με καλύτερα περιθώρια, όπως έκανε και στην περίπτωση του κλιματισμού μέσω της Clima Quest (Gree) αλλά και της εξαγοράς της ΓΕ Δημητρίου, αναφέρουν πηγές κοντά στην εταιρεία.
Η είσοδος στον τομέα των λευκών συσκευών θα πραγματοποιηθεί μέσω της Singer και της Izola, των δύο εταιρειών που έχει στο χαρτοφυλάκιό της η ΓΕ Δημητρίου και έως τώρα δεν είχαν απασχολήσει το πλάνο ανάπτυξης της Quest, δεδομένου ότι είχε δοθεί προτεραιότητα στον κλιματισμό. Δεν αποκλείεται μάλιστα να προκύψουν συνέργειες ή κάποια εξαγορά, προκειμένου ο όμιλος να αναπτύξει περαιτέρω τη δραστηριότητα χονδρικής στον τομέα των λευκών συσκευών.
Την ίδια στιγμή περιορίζεται η ανάπτυξη των πωλήσεων από τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών λόγω της επικρατούσας ακρίβειας. Η εμορική δραστηριότητα της Quest παρουσίασε κάμψη στο τρίτο τρίμηνο του 2023 λόγω της ακρίβειας, η οποία επανεμφανίστηκε και στο πρώτο τρίμηνο του 2024 με έντονα στοιχεία μεταβλητότητας. Να σημειωθεί ωστόσο ότι στο τέταρτο τρίμηνο του 2023 υπήρξε ανάκαμψη για την εμπορική δραστηριότητα της Quest λόγω Χριστουγέννων και Black Friday με ισχυρή αύξηση πωλήσεων.
Ανάπτυξη ωστόσο περιμένει ο όμιλος Quest και στον τομέα ecommerce, το οποίο είχε απογειωθεί το 2020 και το 2021 λόγω των lockdowns και ακολούθως υπέστη καθίζηση. Από φέτος και ύστερα αναμένεται να υπάρξει κινητικότητα στο ecommerce σε σχέση με τα έτη 2020-2021 και τα στελέχη της εταιρεία εκτιμούν ότι θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά, αποσπώντας μερίδια πωλήσεων από το φυσικό κατάστημα.
Για το 2024 ο όμιλος αναμένεται περαιτέρω αύξηση τζίρου και EBITDA με ώθηση και από την εξάπλωση της εμπορικής δραστηριότητας της Xiaomi στη Ρουμανία. Ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται από την Quest η σύσταση και η οργάνωση λειτουργίας της νέας θυγατρικής της εταιρείας στη Ρουμανία (Info Quest Technologies Romania) με αντικείμενο τη διανομή των προϊόντων του οίκου Xiaomi στη χώρα και την επέκταση της δραστηριότητας της θυγατρικής της στην Κύπρο (Info Quest Technologies Cyprus), για την υποστήριξη της διανομής προϊόντων συνεργαζόμενων οίκων, βάσει επέκτασης των σχετικών συμβολαίων. Η εταιρεία παρουσίασε εντός του 2023 τα πρώτα θετικά αποτελέσματα από τη νέα δραστηριότητά της και στις δύο χώρες.
Ταυτόχρονα, ο όμιλος Quest συνεχίζει να αναπτύσσει τις έξυπνες θυρίδες διάθεσης των προϊόντων της (smart lockers) με επενδύσεις που έως τώρα ανέρχονται στα 5 εκατ. ευρώ για τα πρώτα 450 "κουτιά”. Πρόκειται να επενδύσει περαιτέρω, για να φτάσει τις 1.000 θυρίδες έως το τέλος του 2024 και την επόμενη διετία να έχει στη διάθεσή της 2.000 θυρίδες. Για το 2024 το συνολικό Capex του ομίλου θα ανέλθει στα 40 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας, με βασικό πυλώνα ανάπτυξης τα προϊόντα της Xiaomi, οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν το 2023 στα επίπεδα του 2022, παρά τις αρχικές εκτιμήσεις για μονοψήφια πτώση. Οι πωλήσεις smartphone Xiaomi είχαν αύξηση 3,5% ενώ διακινήθηκαν περισσότερα από 650.000 τεμάχια σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα. Σημαντική συμβολή στη ανάπτυξη είχε το sub brand της Xiaomi, POCO, που διατίθεται από τη θυγατρική εταιρεία FoQus, όπου οι συνολικές πωλήσεις είχαν ανάπτυξη 43% σε σύγκριση με το 2022. Να σημειωθεί ότι η νέα δραστηριότητα στην αγορά της Ρουμανίας, μέσω της θυγατρικής Info Quest Technologies Romania στον πρώτο χρόνο λειτουργίας κατάφερε να ξεπεράσει τις αρχικές προβλέψεις τόσο σε επίπεδο εσόδων, πετυχαίνοντας πωλήσεις 32εκατ. ευρώ όσο και σε επίπεδο κερδών προ φόρων.
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα Apple μέσω της εταιρείας ISquare, συμφερόντων του ομίλου, η οποία έχει την ευθύνη διανομής στην Ελλάδα το 2023, η εταιρεία έκλεισε με αύξηση πωλήσεων 17% ξεπερνώντας τα 401 εκατ., κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες που δραστηριοποιείται με ηγέτη της ανάπτυξης το iPhone το οποίο και κατέγραψε αύξηση πωλήσεων πάνω από 28% σε σχέση με το 2022.