Δευτέρα, 04-Μαρ-2024 07:35
Mentionlytics: Αναβαθμίζει την πλατφόρμα της και διευρύνει τη διεθνή της παρουσία

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Νέες δυνατότητες στην πλατφόρμα της, ειδικά στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, αναπτύσσει αυτή την περίοδο η Mentionlytics, μία ελληνική εταιρεία λογισμικού, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της ανάλυσης δεδομένων από τα social media και το διαδίκτυο.
"Αυτή τη στιγμή αναπτύσσουμε αρκετές νέες δυνατότητες στην πλατφόρμα, ειδικά στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, καθώς μπορούμε πλέον να εντάξουμε νέα εργαλεία (π.χ. Generative AI) στην ανάλυση των δεδομένων μας. Αυτά ήδη είναι σε προχωρημένο στάδιο δοκιμών, κάποια ήδη τα έχουμε βγάλει σε δοκιμαστική λειτουργία, ενώ πολύ σύντομα θα βγουν και άλλα”, αναφέρει στο Capital.gr ο Μάνος Περακάκης, ένας εκ των τριών ιδρυτών της Mentionlytics. Όπως προσθέτει, η Mentionlytics ήταν η πρώτη που ενέταξε σύστημα AI (Social Intelligent Advisor) στην πλατφόρμα, ήδη από το 2018, κάτι που την διαφοροποίησε από τον ανταγωνισμό.
Η εταιρεία, η οποία ξεκίνησε από την Αγγλία, αλλά εδώ και τρία χρόνια έχει έδρα και στην Ελλάδα, ανακοίνωσε πρόσφατα πως διευρύνει τη δραστηριότητά της στη Νοτιοανατολική Ασία. "Στην Ανατολική Ασία είχαμε δει κάποια ενδιαφέρουσα κινητικότητα και αποφασίσαμε να το ‘κυνηγήσουμε’ πιο έντονα. Οπότε προχωρήσαμε σε πρόσληψη ορισμένων συνεργατών και σε σύναψη στρατηγικών συνεργασιών από εκεί, ενώ δεσμεύσαμε και μεγαλύτερο διαφημιστικό budget για την περιοχή. Τα πρώτα αποτελέσματα φαίνονται αρκετά ενθαρρυντικά”, εξηγεί ο κ. Περακάκης.
Η εταιρεία διαθέτει πελάτες σχεδόν από όλες τις χώρες του κόσμου, καθώς η πλατφόρμα της είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και λειτουργική σε όλες σχεδόν τις γλώσσες και χώρες. Κύρια αγορά της είναι, ωστόσο, οι ΗΠΑ, από όπου προέρχονται οι περισσότεροι πελάτες της.
Όσον αφορά στην Ελλάδα, τα πρώτα χρόνια η εταιρεία είχε ελάχιστη και περιστασιακή παρουσία. Ωστόσο, τα τελευταία 3 χρόνια έχει γίνει αρκετά μεγαλύτερη, και πλέον αποτελεί περίπου το 15% των πελατών της.
Η Mentionlytics ιδρύθηκε το 2016 από τον Μάνο Περακάκη, τον Γιάννη Κοπανάκη και τον Γιώργο Μαστοράκη -φίλοι και συνάδελφοι από το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο στο οποίο υπηρετούν ως καθηγητές- και σήμερα απασχολεί συνολικά 25 άτομα. Βλέποντας τη δυναμική και την πληθώρα χρήσιμων δεδομένων που υπήρχαν στο Web και τα Social Media, οι τρεις ιδρυτές πίστευαν ότι κάθε επιχείρηση χρειάζεται να έχει εύκολη πρόσβαση στα δημόσια δεδομένα που την αφορούν. Τα δεδομένα αυτά μπορεί να είναι αναφορές στο όνομά της, στα προϊόντα της ή ακόμη και σε πιο γενικούς όρους που αφορούν την αγορά στην οποία κινείται. "Είχαμε ακούσει από αποφοίτους μας ότι αυτό το έκαναν χειροκίνητα μέσα στις επιχειρήσεις, δηλαδή χρησιμοποιώντας καθημερινά την αναζήτηση της Google ή την αναζήτηση στα Social Media”, αναφέρει ο κ. Περακάκης. "Αυτό ήταν μια αρκετά χρονοβόρα διαδικασία, ενώ η ανάλυση των δεδομένων αυτών για την εξαγωγή συμπερασμάτων ήταν σχεδόν αδύνατη. Ο σκοπός μας -και ο δικός μου προσωπικά ως Product/UX Designer- ήταν να φτιάξουμε μια πλατφόρμα εύχρηστη που θα μπορεί κάθε επιχείρηση, μικρή και μεγάλη, να έχει εύκολη πρόσβαση στα δεδομένα αυτά, αλλά και στην ανάλυσή τους”, εξηγεί ο ίδιος.
Έτσι, με το Mentionlytics συγκεντρώνονται αυτόματα σε πραγματικό χρόνο οι αναφορές προς μια επιχείρηση από τα Social Media (Facebook, X/Twitter, Instagram, Youtube, TikTok κ.λπ.) αλλά και από το Web (News, Blogs, Sites κ.λπ.) και αναλύονται αυτόματα π.χ. ως προς το αν είναι θετικές ή αρνητικές, τι θεματολογία έχουν κ.ά. Αντίστοιχα συγκεντρώνονται οι αναφορές και προς τους ανταγωνιστές της επιχείρησης ώστε να μπορούν να γίνονται και συγκρίσεις (Share of Voice).
Πέρα από επιχειρήσεις, μπορεί να γίνει αυτό και για αναφορές σε hashtags, προϊόντα, δημόσια πρόσωπα ή και οποιονδήποτε άλλο όρο. Ο χρήστης μπορεί να τις δει από την πλατφόρμα ή και να ορίσει να λαμβάνει αυτόματες ειδοποιήσεις και reports στο email του, καθημερινά ή και συγκεντρωτικά ανά εβδομάδα, μήνα κ.λπ.
Σύμφωνα με τον κ. Περακάκη, η πλατφόρμα της Mentionlytics είναι ήδη μια από τις δημοφιλέστερες και πιο γνωστές λύσεις στην παγκόσμια αγορά. "Παρόλο που είμαστε μια μικρή εταιρεία ακόμη, έχουμε καταφέρει με επιτυχία να τοποθετηθούμε απέναντι από πολύ μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού και μάλιστα να αναγνωριστούμε από τους χρήστες ως μια από τις πιο εύχρηστες και ολοκληρωμένες λύσεις. Έχουμε αυτή τη στιγμή βαθμολογία 4.9/5 από την πιο αξιόπιστη πλατφόρμα βαθμολόγησης από χρήστες, το G2”, λέει ο co-founder της εταιρείας.
Η λύση της Mentionlytics διαφοροποιείται από άλλες ανταγωνιστικές προτάσεις κυρίως ως προς το κομμάτι της ευκολίας στη χρήση: "Αυτό που διαφοροποιεί τη Mentionlytics από άλλες ανταγωνιστικές προτάσεις είναι μάλλον η μεγάλη ευχρηστία της πλατφόρμας, όπως μας λένε οι πελάτες μας, οι οποίοι συνήθως έχουν περάσει και από άλλες λύσεις στο παρελθόν. Επιπλέον, αυτά που προσφέρουμε διατίθενται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, χωρίς να υστερούν οι δυνατότητες από εργαλεία με πολλαπλάσιο κόστος. Τουναντίον, πολλές δυνατότητες μας, ειδικά σε τομείς Τεχνητής Νοημοσύνης είναι μοναδικές στο Mentionlytics. Τέλος, το ότι η πλατφόρμα δουλεύει το ίδιο καλά σε όλες τις χώρες και γλώσσες είναι κάτι που είμαστε πολύ περήφανοι που το έχουμε πετύχει, γιατί για πελάτες από χώρες που δεν είναι οι πιο ‘mainstream’ αγορές, είναι συνήθως κάτι που τους εντυπωσιάζει και από όσο ξέρουμε δεν υπάρχει σε τέτοιο βαθμό σε κάποιο άλλο εργαλείο”, εξηγεί ο κ. Περακάκης.
Οι πελάτες της Mentionlytics προέρχονται από κάθε τομέα της αγοράς, καθώς δεν υπάρχει πρακτικά καμία επιχείρηση -εκτός αν είναι μικρής τοπικής εμβέλειας- που δεν θα ήθελε να έχει μια πλήρη "ζωντανή” ανταπόκριση του τι συζητείται γι’ αυτή στα Social Media, αλλά και αντίστοιχα τι λέγεται για τους ανταγωνιστές της. Ενδεικτικά, στους πελάτες της συγκαταλέγονται τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, πολιτικοί, οργανισμοί, PR και Marketing Agencies, ΜΜΕ, Retail, εταιρείες τροφίμων, εταιρείες τεχνολογίας, ξενοδοχεία, αλυσίδες καταστημάτων κ.ά.
Η πλατφόρμα είναι συνδρομητική με αρκετά κλιμακούμενες συνδρομές, ενώ οποιοσδήποτε μπορεί να δοκιμάσει την υπηρεσία δωρεάν για 14 μέρες χωρίς καμία δέσμευση.
Το μοντέλο της Mentionlytics, μέχρι τώρα τουλάχιστον, είναι Bootstrapping, ωστόσο ο κ. Περακάκης δεν αποκλείει κάποιον μελλοντικό γύρο χρηματοδότησης: "Ξεκινήσαμε με κάποια αρχικά κεφάλαια που διαθέσαμε οι ίδιοι από τις οικονομίες μας και στη συνέχεια, με βάση τα έσοδα από τους πελάτες μας, ανατροφοδοτούσαμε την εταιρεία. Δεν έχουμε άμεσα σχέδια για κάποιον γύρο χρηματοδότησης, αλλά στο μέλλον δεν το αποκλείουμε αν υπάρξει κάποια συνεργασία η οποία θα πιστέψουμε ότι θα προσφέρει τα μέγιστα στην ανάπτυξή μας”.
Η εταιρεία, πάντως, καταγράφει ιδιαίτερα θετικές οικονομικές επιδόσεις, σημειώνοντας αύξηση τζίρου μεγαλύτερη του 40-50% ανά έτος, κάτι που συνεχίστηκε και το 2023.