Κυριακή, 03-Μαρ-2024 08:00
Τηλεπικοινωνίες: Τα προβλήματα στην κάλυψη δικτύου κύριος λόγος δυσαρέσκειας των καταναλωτών

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη
Τα προβλήματα στην κάλυψη δικτύου αποτελούν τον κύριο λόγο δυσαρέσκειας των πελατών κινητής τηλεφωνίας προς τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους σε ό,τι αφορά τη χρήση δεδομένων. Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε πρόσφατα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυμεταφορών (ΕΕΤΤ) σε συνεργασία με τη Metron Analysis με αντικείμενο τη χρήση προγραμμάτων απεριόριστων δεδομένων κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας, το 41% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι το πρόβλημα κάλυψης δικτύου μπορεί να του προκαλέσει δυσαρέσκεια και ακολούθησαν το υψηλό κόστος και με μικρή διαφορά η χαμηλή ταχύτητα.
Στο ερώτημα εάν θα σύστηναν το πρόγραμμά τους για χρήση δεδομένων ίντερνετ σε φίλους και γνωστούς, η πλειονότητα (49%) διαθέτει αρνητική γνώμη καθώς θα το δυσφημούσε, το 32% εμφανίζεται ουδέτερο, ενώ μόλις το 19% θα το προωθούσε και θα το σύστηνε. Το 52% του συνόλου των ερωτηθέντων ανέφερε ότι έχει αντιμετωπίσει πρόβλημα μη κάλυψης δικτύου, το 35% δήλωσε τον περιορισμό ταχύτητας ίντερνετ και το 12% ανέφερε τις επιπλέον χρεώσεις ίντερνετ που δεν περίμενε.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, δεν προκαλεί εντύπωση ότι το βασικό παράπονο που γίνεται από τους καταναλωτές είναι η κάλυψη δικτύου και έπονται η μικρή ταχύτητα, τα προβλήματα σύνδεσης (διακοπή, απώλεια), οι παραπάνω χρεώσεις και τα θέματα συμβούλου ή τεχνικής εξυπηρέτησης.
Στο ερώτημα πόσα δεδομένα σε GB σας παρέχει το πρόγραμμα που έχετε στο smartphone σας την περίοδο αυτή, η πλειοψηφία (43%) έχει έως 5 GB, το 21% 6-10 GB και το 27% διαθέτει πρόγραμμα 10+ GB.
Σε ό,τι αφορά τον πάροχο με τον οποίο έχουν αυτήν τη σύνδεση, το 51% απάντησε με τη Cosmote, το 31% με τη Vodafone και το 17% με τη Nova. Ωστόσο, σε σχέση με τα προγράμματα με απεριόριστα δεδομένα, το 43% με τη Vodafone, το 38% με την Cosmote και το 19% με τη Nova.
Το 58% των χρηστών που διαθέτουν απεριόριστα δεδομένα θεωρούν πιθανό να αλλάξουν πάροχο, εάν τους προσφέρει αντίστοιχο πρόγραμμα με 10% χαμηλότερη τιμή. Από την άλλη, το 49% όσων δεν διαθέτουν πρόγραμμα απεριόριστων δεδομένων δηλώνει ότι δεν είναι ακόμα ενημερωμένο για τέτοιου είδους προγράμματα, ενώ 8 στους 10 μη χρήστες απεριόριστων δεδομένων επιδεικνύουν ενδιαφέρον για την αγορά ενός τέτοιου προγράμματος στο μέλλον. Όταν, ωστόσο, τίθεται ως ενδεχόμενο αύξηση τιμής της τάξης του 10%, το ενδιαφέρον περιορίζεται σε μόλις 1 στους 3 μη χρήστες.
Σε ό,τι αφορά την πολιτική ορθής χρήσης των προγραμμάτων, περίπου 6 στους 10 χρήστες απεριόριστων δεδομένων, δεν έλαβαν ή δεν θυμούνται να έλαβαν κάποια σχετική ενημέρωση. Το υπόλοιπο 40% θυμάται ότι η ενημέρωση αφορούσε κυρίως τον περιορισμό δεδομένων στο εξωτερικό και την προσωρινή μείωση ταχύτητας για κατανάλωση πάνω από κάποιο όριο. Το 56% αναφέρει ότι έλαβε την ενημέρωση αυτή από τον ίδιο τον πάροχο κατά την αγορά του προγράμματος, ενώ το 33% των ερωτώμενων αναφέρει ότι η αναζήτηση της πληροφορίας προέκυψε μετά από πρωτοβουλία των ιδίων.