Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 22-Δεκ-2023 07:32

    Ποια είναι η κρατική ιταλική εταιρεία που ανέλαβε την προμήθεια 200 λεωφορείων

    Ποια είναι η κρατική ιταλική εταιρεία που ανέλαβε την προμήθεια 200 λεωφορείων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

    Προχωρά η διαδικασία για την προμήθεια 200 αστικών λεωφορείων φυσικού αερίου από την Industria Italiana Autobus (ΙΤΑ), καθώς το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών επικύρωσε το αποτέλεσμα του ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης που υπέβαλε η ιταλική εταιρεία. Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Απρίλιο είχε γίνει αποδεκτή η προσφορά της εταιρείας στο πλαίσιο του μεγάλου διαγωνισμού (αφορά στο δεύτερο τμήμα) που διενεργείται για την προμήθεια συνολικά 650 αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

    Πρόκειται για 200 απλά αστικά οχήματα 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου, με την προσφερόμενη τιμή ανά μονάδα να ανέρχεται σε 259.950 ευρώ, ήτοι για το σύνολο στο ποσό των 51,9 εκατ. ευρώ (συνολικό ποσό συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 64,467 εκατ. ευρώ). Μετά την εν λόγω έγκριση, αναμένεται να ακολουθήσει η σύνταξη της σχετικής σύμβασης, στην οποία θα καθορίζεται το ακριβές αντικείμενο και η διαδικασία εκτέλεσής της καθώς και ο τρόπος παραλαβής και πληρωμής.

    Η δύσκολη πορεία 

    Ποια είναι όμως η ιταλική εταιρεία, η οποία κατάφερε να κλείσει ένα σημαντικό deal με το ελληνικό δημόσιο; Γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τι σημαίνει να λειτουργεί ως μέρος του κρατικού μηχανισμού, καθώς ελέγχεται με ποσοστό πλειοψηφίας από δημόσιες επιχειρήσεις, η ΙΤΑ με έδρα τη Ρώμη και παραγωγικές εγκαταστάσεις σε Μπολόνια και Flumeri, έχει περάσει διά πυρός και σιδήρου σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων και παραγωγής εδώ και αρκετά χρόνια. Μέτοχοι πλειοψηφίας στην ιταλική βιομηχανία λεωφορείων είναι οι κρατικές επιχειρήσεις Invitalia με μερίδιο 42,76% και η Leonardo με μερίδιο 28,65%, ενώ στο σχήμα συμμετέχει από το 2018 και ο τουρκικός κατασκευαστής οχημάτων Karsan με 28,59%. 

    Να σημειωθεί ότι εκείνη τη χρονιά, κορυφώθηκε η οικονομική και παραγωγική κρίση που αντιμετώπιζε η εταιρεία, με πολυάριθμες απεργίες εργαζομένων και ακυρώσεις παραγγελιών καθώς είχαν συσσωρευτεί λόγω αδυναμίας τήρησης των συμβατικών της υποχρεώσεων. Αυτή η κατάσταση οδήγησε στην παρέμβαση του ιταλικού υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο εισηγήθηκε ένα σχέδιο επανεκκίνησης του ομίλου, με το τελευταίο να προβλέπει, μεταξύ άλλων, την πώληση μέρους των μετοχών της, οι οποίες τελικά αποκτήθηκαν από την τουρκική βιομηχανία, η οποία μέχρι το 2014 κατασκεύαζε λεωφορεία κάτω από την άδεια των μετόχων της ΙΤΑ. 

    Οι φήμες περί πώλησης 

    Παρά τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης, τις πολλές παραγγελίες που κερδήθηκαν και το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου 12 μέτρων πριν από 2 χρόνια, τη συμφωνία με τη Nogebus για την πώληση αστικών λεωφορείων σε Ισπανία και Πορτογαλία και τη συνεργασία με την CaetanoBus για λεωφορείο υδρογόνου, η Industria Italiana Autobus δεν έχει ακόμη καταφέρει να ξεπεράσει την κρίση, όπως επισημαίνουν δημοσιεύματα στον ιταλικό τύπο. 

    Πριν από μερικούς μήνες υπήρξε μια έντονη φημολογία στη γειτονική χώρα περί πώλησης της σε ιδιώτες και εξέτασης συγκεκριμένων προσφορών από το υπουργείο Ανάπτυξης, ενώ είχε προηγηθεί η κίνηση των μετόχων της για ανακεφαλαιοποίηση της εταιρείας ύψους 25 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ήταν ένα απαραίτητο αλλά όχι ένα αρκετό βήμα για να σηκώσει την περαιτέρω πορεία της βιομηχανίας λεωφορείων. 

    Σε κάθε περίπτωση πάντως η Industria Italiana Autobus, παρά τα εσωτερικά προβλήματα και την περιορισμένη ρευστότητα, συνεχίζει την πορεία της με την ανάληψη νέων συμβολαίων, ενώ αναμένεται να κάνει είσοδο στη χώρα μας μετά την ανάδειξή της ως ανάδοχος στο δεύτερο τμήμα του διαγωνισμού για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ