Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 21-Δεκ-2023 07:30

    Η "ξηρασία" στην Διώρυγά του Παναμά αυξάνει τα ναύλα στα φορτηγά

    Η "ξηρασία" στην Διώρυγά του Παναμά αυξάνει τα ναύλα στα φορτηγά
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Οι μεγάλοι περιορισμοί και οι καθυστερήσεις εβδομάδων στις διελεύσεις πλοίων που ανακοίνωσε η Διώρυγα του Παναμά έως τον Φεβρουάριο του 2024 λόγω χαμηλής στάθμης των νερών από την ξηρασία, έχουν οδηγήσει ήδη αρκετά πλοία σε εναλλακτικές διαδρομές και κατ' επέκταση σε αύξηση των μιλίων και άρα αύξηση στα ναύλα. 

    Την ίδια στιγμή, η μεγάλη συμφόρηση που έχει δημιουργηθεί στον Παναμά έχει λειτουργήσει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Διώρυγας του Σουέζ, όπου ανακοίνωσε εκπτώσεις και σε δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε συγκεκριμένες γραμμές για να προσελκύσει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον των πελατών. Η Διώρυγα του Σουέζ ανακοίνωσε έκπτωση 75% για ταξίδια δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων μεταξύ Αμερικής και Ασίας. Τα δεξαμενόπλοια προϊόντων που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ του Κόλπου των ΗΠΑ και της Καραϊβικής στο ένα άκρο του ταξιδιού τους και της Ασίας στο άλλο θα δουν τις εκπτώσεις να αυξάνονται έως και 85% ανάλογα με το λιμάνι προσέγγισης στην Ασία.

    Συμφόρηση στον Παναμά, αύξηση στα ναύλα των φορτηγών

    Η συμφόρηση που προκλήθηκε λόγω των περιοριστικών μέτρων στη Διώρυγα του Παναμά έχει ήδη επηρεάσει τα φορτηγά πλοία χύδην φορτίου με τον αριθμό των ημερήσιων διελεύσεων να βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο του 2023 γεγονός που επιβεβαιώνει ότι οι πλοιοκτήτες έχουν ήδη αρχίσει να χρησιμοποιούν άλλες διαδρομές. Το ναυτιλιακό κομφούζιο σε μία από τις κύριες θαλάσσιες εμπορικές οδούς του κόσμου έρχεται στην περίοδο αιχμής για τις εξαγωγές των καλλιεργειών από ΗΠΑ. Τα πλοία που μεταφέρουν καλλιέργειες έχουν να αντιμετωπίσουν χρόνους αναμονής έως και τριών εβδομάδων για να περάσουν από τη Διώρυγα του Παναμά καθώς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα δεξαμενόπλοια που ταξιδεύουν με πιο τακτικά δρομολόγια καταλαμβάνουν τις λίγες διαθέσιμες θέσεις διέλευσης.

    Ευνοημένα τα ναύλα στα φορτηγά

    Σύμφωνα με την ανάλυση της Intermodal,  ένας παράγοντας που στηρίζει τις τιμές των ναύλων στα bulk carriers, εκτός από τις καθυστερήσεις στον Παναμά, είναι και η συμφόρηση στα μεγαλύτερα εξαγωγικά λιμάνια της Βραζιλίας που κορυφώθηκε τον Οκτώβριο, αφού φέτος υπάρχει παραγωγή ρεκόρ σόγιας, καλαμποκιού και ζάχαρης σε συνδυασμό με την ιστορικά χαμηλή παραγωγή σόγιας στην Αργεντινή. Τα ημερήσια ναύλα κατέγραψαν σημαντική αύξηση κερδών για τη μεταφορά ξηρού χύδην φορτίου σε όλους τους τομείς των bulk carriers, κυρίως στα μεγαλύτερου τύπου πλοία, capes, που ξεπέρασαν τα 50.000 δολάρια την ημέρα στη spot αγορά. Επίσης ο δείκτης που παρακολουθεί τα κέρδη γιά τα μικρότερου σε μέγεθος πλοία, τύπου panamax έχει φτάσει φέτος σε ιστορικά υψηλά επίπεδα καθώς η μέση ημερήσια τιμή ναύλωσης ανήλθε στα 21 067 δολάρια σημειώνοντας αύξηση 63% από την αρχή του έτους.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ