Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 20-Δεκ-2023 07:46

    Πρώτη χρονιά κερδών το 2023 για την Sky express

    μεηλ Χαρκοφτακη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

    "Μιλώντας με αριθμούς, καταφέραμε να πετύχουμε τους στόχους της τριετίας που είχαμε θέσει". Με αυτή τη φράση ο Γιάννης Γρύλος υπερθεμάτισε την καλή πορεία που διαγράφει η Sky express τη φετινή χρονιά. Νωρίτερα είχε προηγηθεί στο αεροδρόμιο της Λάρνακας η ονοματαδοσία του νέου της αεροσκάφους τύπου Airbus 321neo, το οποίο πλέον φέρει το όνομα Κύπρος. Απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος και ιδρυτής του ομίλου IOGR, στον οποίο ανήκει η αεροπορική εταιρεία δεν έκρυψε την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς, η οποία θα είναι η πρώτη από την μέρα της ίδρυσης της Sky express, που θα κλείσει με κέρδη, "ξεκολλώντας" από την περιοχή των ζημιών των προηγούμενων χρήσεων. 

    Θυμίζουμε ότι πέρυσι κατάφερε να περιορίσει το ζημιογόνο αποτέλεσμα σε 1,42 εκατ. ευρώ έναντι 3,793 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.  "Είναι αναμενόμενο για μια αεροπορική εταιρεία στα πρώτα της βήματα να εμφανίζει ζημιές", έσπευσε να διευκρινίσει ο Κρητικός επιχειρηματίας και συμπλήρωσε: "Η Sky είχε μικρότερες ζημιές σε σχέση με παραδείγματα αντίστοιχων αεροπορικών στο ξεκίνημά τους". 

    Παίρνοντας ώθηση από τη δυναμική του τουρισμού καθώς και από την υψηλή ζήτηση για ταξίδι, η εταιρεία είδε το μερίδιό της φέτος να αυξάνεται σε 32% από 29% που ήταν πέρυσι στην εγχώρια αγορά αερομεταφορών. 

    Σχέδιο για παραλαβή 6 νέων αεροσκαφών 

    Προκειμένου να υποστηριχθεί το αναπτυξιακό του πλάνου, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να προστεθούν 6 καινούργια αεροσκάφη. Πρόκειται για 2 A320neo Airbus με κινητήρα CFM, τα οποία θα προστεθούν στον στόλο της εταιρείας το ένα τον Απρίλιο και το άλλο τον Ιούνιο του 2024 καθώς και για 4 ATR 72600, με την παραλαβή του πρώτου να γίνεται μέσα στις επόμενες μέρες και τα επόμενα 3 να έρχονται διαδοχικά τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο της νέας χρονιάς. 

    "Πλέον ο επιβάτης θα επιλέγει όχι με ποιο αεροπλάνο αλλά με ποιον κινητήρα θα πετάει", σημείωσε ο κ. Γρύλος, λέγοντας παράλληλα ότι η εταιρεία επέλεξε τον CFM παρότι ακριβότερος λόγω της κατά 20% λιγότερης κατανάλωσης καυσίμου και κατά συνέπεια του μικρότερου αποτυπώματος σε εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα. Το κόστος, ωστόσο, για την εταιρεία, αν και είναι χαμηλότερο ανά επιβάτη, ωστόσο παραμένει στα ίδια επίπεδα καθώς σύμφωνα με τον κ. Γρύλο δε λαμβάνει επιχορήγηση όπως ο ανταγωνισμός. 

    "Τα αεροπλάνα μας έχουν πιο καινούργιους κινητήρες σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ο οποίος διαθέτει παλαιότερα αεροπλάνα και κατά συνέπεια παλαιότερους κινητήρες και για αυτό λαμβάνει επιχορήγηση", ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου στον οποίο ανήκει η Sky express. Σε κάθε περίπτωση πάντως με την προσθήκη των νέων αεροπλάνων ετοιμάζεται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της επερχόμενης θερινής σεζόν. Ήδη τα πρώτα μηνύματα είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά καθώς σε επίπεδο κρατήσεων η ελληνική αεροπορική καταγράφει μέχρι στιγμής αύξηση 75% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ