Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 24-Νοε-2023 08:03

    Την επιστροφή του κατασκευαστικού κλάδου σφραγίζει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελένης Μπότα

    Ισχυρές οικονομικές επιδόσεις κατέγραψε στο εννέαμηνο ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, βασιζόμενος κυρίως στους τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων, ενώ παρόμοια εικόνα αναμένεται και για το σύνολο του έτους με σταθεροποίηση της κερδοφορίας.

    Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται ενίσχυση των μεγεθών του Ομίλου λόγο της σταδιακής ενσωμάτωσης διαφόρων έργων του χαρτοφυλακίου, με το ανεκτέλεστο, συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή νέων συμβάσεων, να υπερβαίνει σήμερα τα 5,5 δισ. ευρώ.

    Συγκεκριμένα, το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων κατά το τέλος του Σεπτεμβρίου, ανερχόταν σε 3,3 δισ. ευρώ. Εκτοτε ο Όμιλος έχει συμβασιοποιήσει ή αναμένει τη συμβασιοποίηση νέων έργων ύψους 2,2 δισ. ευρώ.

    Σε επίπεδο έργων ο Όμιλος έχει θέσει σε λειτουργία και τις τρεις μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων του έργου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ενώ όσον αφορά την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, που θα αντικαταστήσει το Ν. Καζαντζάκης, το οποίο από 7,7 εκατομμύρια επιβάτες το 2022 θα προσεγγίσει τα 14,6 εκατομμύρια επιβάτες περίπου έως το 2054, η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται στο 30%.

    Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό. Το ύψος της επένδυσης θα φτάσει το 1,1 δισ. ευρώ, ενώ το project περιλαμβάνει την κατασκευή ολοκληρωμένου συγκροτήματος καζίνο, πολυτελούς ξενοδοχείου 120.000 τ.μ. με 3.450 κρεβάτια, που θα είναι το μεγαλύτερο ξενοδοχείο πέντε αστέρων στην Ελλάδα.

    Επίσης, ένα συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο 23.700 τ.μ. και ένα αθλητικό και πολιτιστικό κέντρο χωρητικότητας 10.500 ατόμων. Το έργο θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Όσον αφορά την Εγνατία Οδό, σύμφωνα με τη διοίκηση του Ομίλου, έχουν προσκομιστεί όλα τα απαραίτητα έγγραφα για τη χρηματοδότηση και της παραχώρησης του οδικού άξονα και αναμένεται η ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών από την πλευρά της Πολιτείας.

    Ακόμα, εντός του έτους υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή και παραχώρησή για 30 έτη του οδικού άξονα Χερσόνησος-Νεάπολη, όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει με ποσοστό 55%, ενώ χτες πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα "Φίλιππος Β΄" του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας (ΟΛΚ Α.Ε.) για 40 έτη, όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει στην κοινοπραξία με ποσοστό 35%.

    Τέλος, όσον αφορά στην παραχώρηση της Αττικής Οδού (ο Όμιλος ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών) προχωράει η προετοιμασία για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης εντός του 2024, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού.

    Να σημειωθεί ότι χτες απορρίφθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών η προσφυγή που είχε καταθέσει η κοινοπραξία Vinci - Μυτιληναίου κατά του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Αττικής Οδού.

    Η κοινοπραξία είχε υποβάλει προσφυγή επικαλούμενη μη τεκμηρίωση του τρόπου χρηματοδότησης του πλειοδότη.

    Είχε προηγηθεί η αίτηση αναστολής του ίδιου σχήματος για τον διαγωνισμό της Αττική Οδού που διεξήγε το ΤΑΙΠΕΔ και η οποία απορρίφθηκε επίσης από την Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών.

    Σε επίπεδο αποτελεσμάτων τα συνολικά έσοδα του Ομίλου στο εννεάμηνο διαμορφώθηκαν σε 2,52 δισ. ευρώ έναντι 2,7 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, κυρίως λόγω μειωμένων εσόδων στο τομέα ενέργειας αλλά και αυξημένων εσόδων από του τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων. Συγκριμένα:

    - Τα έσοδα του κατασκευαστικού τομέα αυξήθηκαν στα 991,6 εκατ. ευρώ έναντι 649,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, αποδιδόμενα στην αύξηση της κατασκευαστικής δραστηριότητας σε έργα δημοσίου και ιδιωτών και στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του Ομίλου.

    - Ο τομέας των παραχωρήσεων είχε έσοδα 166,0 εκατ. έναντι 152,7 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022, σε συνέχεια της αύξησης της κίνησης στη Νέα και Κεντρική Οδό, αλλά και της διευρυμένης σταδιακής  λειτουργίας του έργου διαχείρισης απορριμμάτων στην Πελοπόννησο.  

    Η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου στο εννεάμηνο του 2023 διαμορφώθηκε σε 396,3 εκατ. ευρώ έναντι 404,8 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 166,7 εκατ. ευρώ έναντι 133,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους που κατανέμονται στους ιδιοκτήτες της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε 99,5 εκατ. ευρώ έναντι 68,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

    Διαβάστε ακόμη:

    * ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 88,8 εκατ. ευρώ (€0,94/μετοχή) τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 9μήνου

    * ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Υπογραφή σύμβασης υπο-παραχώρησης του λιμένα Φίλιππος Β΄ για 40 χρόνια

    * Απορρίφθηκε η προσφυγή Vinci - Μυτιληναίου για Αττική Οδό

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ