Πέμπτη, 23-Νοε-2023 15:30
"Μεταμόρφωση, όχι απλώς συμμόρφωση!", η θέση της Prosvasis για τις εξελίξεις στα λογιστικά γραφεία και τις επιχειρήσεις

Τη θέση της Prosvasis, εταιρείας του ομίλου SOFTONE, για τις εξελίξεις στα λογιστικά γραφεία και τις επιχειρήσεις παρουσιάζει η Γενική Διευθύντρια της εταιρείας, Ιωάννα Κωτσόγιαννη, τονίζοντας ότι στόχος είναι να οδηγήσει τους κλάδους αυτούς στη ψηφιακή μεταμόρφωση και όχι απλά να καλύψει την ανάγκη για συμμόρφωση.
- Ποια είναι η PROSVASIS, τι ακριβώς κάνει και πού απευθύνεται;
Η Prosvasis, εταιρεία του ομίλου SOFTONE, είναι μια ιστορική εταιρεία λογισμικού και εκπαιδεύσεων η οποία απευθύνεται στα λογιστικά γραφεία και τις μικρές επιχειρήσεις.
Σήμερα οδηγεί τους κλάδους αυτούς προς την ψηφιακή μεταμόρφωση, προσφέροντας τρία σημαντικά πράγματα:
- Πρώτον, μια ολοκληρωμένη, ψηφιακή οργάνωση της δουλειάς τους.
- Δεύτερον, ένα ευρύτατο δίκτυο ψηφιακών διασυνδέσεων - με την αγορά, τους πελάτες, τις τράπεζες, και το κράτος
- Και τρίτον, ένα ασύγκριτο επίπεδο επαγγελματικής υποστήριξης σε θέματα ψηφιακά και, ειδικά προς τους λογιστές, κλαδικά.
Την τελευταία τετραετία η Prosvasis έχει πενταπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της, έχει διπλασιάσει τα λογιστικά γραφεία που την προτιμούν και πλέον έχει αποκτήσει συνεργάτες σ’ όλη την Ελλάδα – σε κάθε μεγάλη και μικρή πόλη της περιφέρειας.
Πρόσφατα μπήκε στην αγορά των μικρών επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών με ένα απευθείας άλμα στους 100.000 ενεργούς χρήστες.
- Πώς αλλάζει η ψηφιακή μετάβαση της ελληνικής οικονομίας το λογιστικό γραφείο και τον ρόλο του λογιστή;
Η ψηφιακή μετάβαση της ελληνικής οικονομίας, επιφέρει ορισμένες χειροπιαστές εξελίξεις στη δράση του λογιστικού γραφείου, όπως:
- Μείωση των καταχωρήσεων παραστατικών – πλήθος απ’ αυτά καταχωρούνται πλέον, υποχρεωτικά, από τις ίδιες τις επιχειρήσεις, ακόμα και τις μικρότερες.
- Διεύρυνση του συμβουλευτικού ρόλου τόσο σε θέματα φοροτεχνικά, ελεγκτικά, οικονομικά, όσο και σε θέματα σχέσεων με το κράτος και τις ψηφιακές πλατφόρμες του.
Ο πελάτης, όπως πάντα, βλέπει στο λογιστικό του γραφείο, τους παραδοσιακούς ρόλους του συνεργάτη λογιστή, φοροτεχνικού και οικονομικού συμβούλου. Τώρα, βλέπει επιπλέον και ένα "δικό του ΚΕΠ", ένα σύμμαχο έναντι της ψηφιακής γραφειοκρατίας που διαδέχεται τη χάρτινη. Συγχρόνως το κράτος, καθιστά τον λογιστή συνυπεύθυνο για την τήρηση των υποχρεώσεων που επιβάλλει – σ’ ένα θεσμικό πλαίσιο που αλλάζει ασταμάτητα.
Αποτέλεσμα των εξελίξεων είναι ότι το λογιστικό γραφείο πλησιάζει περισσότερο τόσο το κράτος, όσο και τον πελάτη του. Το αντικείμενό του, ο φόρτος εργασίας και οι ευθύνες του διευρύνονται με τρόπο πρωτοφανή στην ιστορία του επαγγέλματος.
- Ποιες οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες αυτή τη στιγμή για τα λογιστικά γραφεία;
Η πρόκληση για τα λογιστικά γραφεία είναι να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις – με πρώτο βήμα ν’ αλλάξουν αντίληψη για τον εαυτό τους: δεν είναι πλέον γραφεία μόνο λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών. Είναι κέντρα εργασίας, πληροφοριών & ελέγχου, σε μια ιδιαίτερη θέση, μεταξύ επιχειρηματικότητας και κρατικού ελέγχου.
Πρέπει λοιπόν, να προετοιμάζονται αναλόγως και να πρωταγωνιστούν στην ψηφιακή μεταμόρφωση – τη δική τους και των πελατών τους. Δηλαδή, δεν αρκεί να ακολουθούν τις εξελίξεις! Πρέπει να κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα, εάν θέλουν να αντέξουν την πίεση της νέας κατάστασης, να επιβιώσουν των απειλών και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες.
Διότι ευκαιρίες ασφαλώς υπάρχουν: το λογιστικό γραφείο, εφόσον πράγματι υιοθετήσει τις ψηφιακές δράσεις, μπορεί να διευρύνει το πελατολόγιό του και -κυρίως- να διευρύνει το αντικείμενό του (και τις αμοιβές του) μέσα στην επιχείρηση.
- Ποια είναι τα προϊόντα της PROSVASIS και ποιες οι δυνατότητες που προσφέρουν στους λογιστές;
Πριν μιλήσουμε για τα προϊόντα να επιμείνουμε ότι οι "ψηφιακές δράσεις", δεν είναι μια γενικότητα. Είναι ξεκάθαρο σχέδιο, με σαφή σκοπό, πορεία και αποτελέσματα.
Κατ’ αρχάς λοιπόν, οι στόχοι πρέπει να είναι δύο:
1. Ψηφιακή μεταμόρφωση πλήρης σε ό,τι αφορά στις εργασίες του γραφείου, τις λειτουργίες του και τις διαδικασίες του.
2. Ψηφιακή εξωστρέφεια, δηλαδή αλληλεπιδράσεις και συνεχής σχέση δεδομένων και πληροφοριών με τον έξω κόσμο – τους πελάτες και το κράτος, τους συνεργάτες και τα στελέχη – τα πάντα.
Αντιστοίχως, για τους δύο αυτούς προσανατολισμούς, μέσα κι έξω από το λογιστικό γραφείο, η Prosvasis προσφέρει δύο εφαρμογές:
1. To PBS One για την εσωτερική ψηφιακή μεταμόρφωση του λογιστικού γραφείου.
2. Το Prosvasis Cloud για την ψηφιακή εξωστρέφειά του.
Και πράγματι τα αποτελέσματα είναι θεαματικά: σήμερα τα λογιστικά γραφεία με Prosvasis ελέγχουν αυτομάτως τα παραστατικά που καταχωρούν οι πελάτες τους, δημιουργούν μαζικά τις αντίστοιχες λογιστικές εγγραφές, υπολογίζουν και υποβάλλουν τις καταστάσεις Φ.Π.Α., ενημερώνουν αυτόματα τον πελάτη για την επικείμενη υποχρέωση, συμπεριλαμβάνοντας σ’ αυτή όλες τις λοιπές εκκρεμότητες που μπορεί να έχει με το κράτος. Είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν τον καταιγισμό των εξελίξεων που συμβαίνουν ήδη – και που θα ακολουθήσουν.
Το να μην υπάρχουν κενά στη ροή εργασιών είναι κρίσιμο θέμα: Το PBS One περιλαμβάνει υποσυστήματα Γενικής & Λογιστικής, Εσόδων – Εξόδων, Μισθοδοσίας και εξελιγμένους μηχανισμούς myDATA, ελέγχου διαβιβάσεων, φορολογικών δηλώσεων, ΦΠΑ, Εντύπων, Οικονομικών καταστάσεων ΕΛΠ κλπ.
Η πληρότητα πρέπει να αφορά και στις διαβιβάσεις: To Prosvasis Cloud οργανώνει εργασίες και αναθέσεις, τηρεί το πρόγραμμα υποβολών προς το Κράτος, διαμοιράζει έγγραφα, ειδοποιήσεις και αρχεία στις θυρίδες των πελατών, διατηρεί ανοικτή ηλεκτρονική επικοινωνία μαζί τους 24x7 και διαχειρίζεται τις ψηφιακές κάρτες του λογιστικού γραφείου και των πελατών του. Όλα ελέγχονται με εξελιγμένα, διαδραστικά dashboard με πλήρη έλεγχο των ροών και των διαδικασιών.
- Έχετε αναφερθεί επανειλημμένως στις μικρές επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Ποιες είναι οι ανάγκες τους και πώς τις αντιμετωπίζετε;
Οι ανάγκες είναι σε μεγάλο βαθμό κοινές και η στρατηγική ομοίως κοινή: δηλαδή οι επιχειρήσεις χρειάζονται εσωτερική οργάνωση και σχέση με τον έξω κόσμο.
Το κράτος και πάλι παίζει καθοριστικό ρόλο, με τη δέσμη υποχρεώσεων που θέτει προς τις επιχειρήσεις – όπως με τα myDATA της ΑΑΔΕ και την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας του ΕΡΓΑΝΗ.
Όμως μαζί με την υποχρέωση, έρχεται και η ευκαιρία: δηλαδή για τις επιχειρήσεις, η ανάγκη για συμμόρφωση, προσφέρει την ευκαιρία και για μεταμόρφωση. Για πρώτη φορά, παράλληλα με την κάλυψη των ψηφιακών υποχρεώσεων, οι επιχειρήσεις μπορούν να ελέγξουν ψηφιακά όλες τις λειτουργίες τους - όπως Πωλήσεις, Δαπάνες, Κόστη, Υποχρεώσεις, Απαιτήσεις, Πελάτες, Προμηθευτές Αποθέματα, Έργα σε εξέλιξη, Ημερολόγια, Διαχείριση Προσωπικού, Τηλεργασία, άδειες, ασθένειες κλπ.
Έπειτα, να μπορούν να αναπτύξουν τις εργασίες τους, τις πωλήσεις τους και την κερδοφορία τους, και κυρίως με το να μπορούν να έρχονται σε άμεση επαφή με την αγορά και την πελατεία τους.
Οι εφαρμογές Prosvasis Go & Prosvasis Cloud Ergani ανταποκρίνονται ακριβώς σ’ αυτές τις ανάγκες και εξυπηρετούν ακριβώς αυτές τις στρατηγικές: ψηφιακή μεταμόρφωση και εξωστρέφεια.
Κι είναι σημαντικό, ότι μαζί με τις κεντρικές, οριζόντιες δυνατότητές τους, προσφέρουν εξειδικευμένες κλαδικές λειτουργίες για πλήθος τομέων της οικονομίας:
Υπάρχουν υποενότητες για Ιατρεία, όπως η Συνταγογράφηση, για Ενοικιαζόμενα Καταλύματα (κρατήσεις), για Καταστήματα Λιανικής (σύνδεση με eShop & Skroutz), για Δικηγόρους, Μηχανικούς, Μεταφορικές εταιρείες κλπ.
- Ποια είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι εφαρμογές της PROSVASIS;
Tα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των εφαρμογών της Prosvasis αφορούν ισότιμα τα λογιστικά γραφεία, τις μικρές επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Είναι συμβατά με τις στρατηγικές τους ανάγκες και είναι συγκεκριμένα:
Πρώτον, ότι δίνουν πλήρη λύση, χωρίς κενά. Καλύπτουν την επιχείρηση ή το λογιστικό γραφείο στα πάντα – από τις υποχρεώσεις προς το κράτος, μέχρι το κάθε επαγγελματικό ραντεβού. Η ψηφιακή μεταμόρφωση είναι χειροπιαστή σε κάθε θέμα -στα οικονομικά υπόλοιπα, στο ταμείο, στις απαιτήσεις και υποχρεώσεις, στα έσοδα & έξοδα, στα αποθέματα, στις υποχρεώσεις της μισθοδοσίας και του Εργάνη- παντού. Όλες οι λειτουργίες εναρμονίζονται, τακτοποιούνται και απλοποιούνται κι ο επαγγελματίας ασχολείται μ’ αυτά που τρέχουν την επιχείρηση όχι μ’ αυτά που τον καθυστερούν.
Δεύτερον, ότι προάγουν την εξωστρέφεια: μέχρι τώρα τα συστήματα των μικρών επιχειρήσεων, περιορίζονταν στο να οργανώνουν τις εσωτερικές διαδικασίες τους. Όμως αυτό είναι μόνον το μισό πρόβλημα των επιχειρήσεων – κι όχι το σημαντικότερο. Το σημαντικότερο είναι οι σχέσεις με τους πελάτες, με τις ευκαιρίες της αγοράς – και βέβαια με το κράτος.
Μια μονάδα με ενοικιαζόμενα καταλύματα, έχει μεγαλύτερη ανάγκη να στέλνει μαζικά SMS στους πελάτες της, απ’ ό,τι να μηχανογραφεί τον καθαρισμό δωματίων. Ένα μικρό κατάστημα έχει μεγαλύτερη ανάγκη να διασυνδεθεί με το Skroutz ή το eShop του, απ’ ότι να μετράει τα ράφια του. Η Prosvasis, εκτός από την εσωτερική οργάνωση, φροντίζει να διασυνδέει την επιχείρηση με τον κόσμο γύρω της: με τις τράπεζες, με το ηλεκτρονικό εμπόριο, με τους πελάτες της – και φυσικά με τον λογιστή της.
Και τρίτον, ότι προσφέρει Customer Service, άμεσο, χειροπιαστό και αποτελεσματικό. Είναι ενδιαφέρον, ότι η Prosvasis, μια εταιρεία ειδική στην ψηφιακή μεταμόρφωση, αντιλαμβάνεται συγχρόνως τη σημασία της ανθρώπινης συνομιλίας, της άμεσης, υπεύθυνης απάντησης σε κάθε πελάτη που τη χρειάζεται.
Οι βραβεύσεις και τα στατιστικά ικανοποίησης πελατείας, ήλθαν τόσο για τα συστήματα, όσο και για το πως αυτά υποστηρίζονται και δουλεύουν σε κάθε εγκατάσταση.
Kαι πλέον η αναγνώριση της δουλειάς και των αποτελεσμάτων της Prosvasis, ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα. Φέτος, για πρώτη φορά η βράβευση ήλθε από τον Παγκόσμιο Σύνδεσμο Πληροφορικής και Υπηρεσιών Τεχνολογίας (WITSA). Ήταν μια ιδιαίτερη στιγμή που δείχνει τη δουλειά που έγινε ως τώρα και τις προοπτικές που έχουν ανοίξει από εδώ και στο εξής.