Παρασκευή, 06-Οκτ-2023 07:32
L'Oreal Hellas: Οι νέοι τιμοκατάλογοι και η σχέση με τους συνεργάτες της

Του Γιώργου Λαμπίρη
Με διψήφια ανάπτυξη τζίρου κινείται στο πρώτο εξάμηνο του έτους η L’Oreal Hellas, όπως επιβεβαίωσε η νέα managing director της εταιρείας, Alessandra Delfini, η οποία διανύει την τέταρτη εβδομάδα θητείας στη συγκεκριμένη θέση στη χώρα μας. Η ίδια, μιλώντας σε δημοσιογράφους, χαρακτήρισε θετική την πορεία της ελληνικής αγοράς, επισημαίνοντας ότι παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές για το προσεχές χρονικό διάστημα. Θα θυμίσουμε ότι στη χρήση του 2022 η εταιρεία είχε πωλήσεις που ανήλθαν στα 186,78 εκατ. ευρώ από 169,97 εκατ. ευρώ το 2021. Σε ό,τι αφορά τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 20,03 εκατ. ευρώ πέρυσι από 15,12 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία το 2022 διέθεσε 34,13 εκατ. ευρώ για προβολή και διαφήμιση, ποσό αυξημένο σημαντικά σε σχέση με τα 30,23 εκατ. ευρώ του 2021.
Σε ερώτημα, όμως, για το εάν η εταιρεία έχει προβεί σε ανατιμήσεις, η ίδια απέφυγε να απαντήσει, επισημαίνοντας ότι η L’Oreal προτείνει την τελική τιμή στον συνεργάτη της και από εκεί και ύστερα επαφίεται σε εκείνον το πώς θα κινηθεί. Με άλλα λόγια, θα μπορούσε κανείς να καταλήξει στο συμπέρασμα πως μετατίθεται ουσιαστικά η ευθύνη για τη διαμόρφωση των τιμών στο δίκτυο λιανικής πώλησης. Η ίδια, πάντως, έκανε λόγο για περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού φέτος αλλά και το 2024.
Τόνισε ότι αυτήν τη στιγμή αναπτύσσονται τόσο τα ευρείας διανομής προϊόντα καλλυντικών στη χώρα μας όσο και τα επιλεκτικής διανομής, με την ίδια να κάνει λόγο για σταδιακό εκδημοκρατισμό της αγοράς ούτως ώστε να μπορούν περισσότεροι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση στα προϊόντα της εταιρείας.
Αναφερόμενη στην πορεία του λιανεμπορίου στην Ελλάδα, η A. Delfini επισήμανε ότι η χώρα έδειξε σημάδια ετοιμότητας μετά το πέρας της υγειονομικής κρίσης, ανακτώντας σταδιακά το χαμένο έδαφος και εισερχόμενη σε υψηλό ρυθμό ανάπτυξης. Σε ό,τι αφορά την πορεία του κλάδου καλλυντικών, είπε πως παρά το γεγονός ότι υπήρξε αναστάτωση στην αγορά λόγω της διακοπής λειτουργίας βασικών καναλιών διάθεσης, όταν πέρασε η κρίση και άρθηκαν τα περιοριστικά μέτρα, ο καταναλωτής αγόρασε τα προϊόντα που επιθυμούσε από το φαρμακείο, το σούπερ μάρκετ και το ψηφιακό κανάλι πώλησης. Πρόκειται, σύμφωνα με την ίδια, για τρεις τομείς που παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη και συνεχίζουν να αναπτύσσονται και στην τρέχουσα χρονική περίοδο.
Σημαντικό πεδίο ανάπτυξης, κατά την ίδια, παρουσιάζει ο τομέας των φυσικών καλλυντικών, όπου και στην Ελλάδα –παρά το γεγονός ότι ο καταναλωτής δεν είναι ακόμα εκπαιδευμένος– έχει πεδίο δράσης τα επόμενα χρόνια.
Η γενική διευθύντρια της L’Oreal Hellas αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην ισχυρή εσωτερική ζήτηση για καλλυντικά στην Ελλάδα και ταυτόχρονα στον καθοριστικό ρόλο που έχει ο τουρισμός για την ενίσχυση της καταναλωτικής κίνησης.
Σε εκκρεμότητα βρίσκεται τέλος, η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αναφορικά με το πρόστιμο των 2,68 εκατ. ευρώ που είχε επιβληθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε εταιρείες του κλάδου, μεταξύ αυτών και η L’Oreal.
Αρχικά, το Διοικητικό Εφετείο το 2018 ακύρωσε την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και στη συνέχεια το πρόστιμο επεστράφη στην εταιρεία. Ακολούθως, η Επιτροπή Ανταγωνισμού υπέβαλε αίτηση αναίρεσης κατά της απόφασης του Εφετείου και το θέμα παραπέμφθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας.