Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 26-Σεπ-2023 07:45

    "Ιερές" business για την ΑΒ Βασιλόπουλος στο Άγιο Όρος

    "Ιερές" business για την ΑΒ Βασιλόπουλος στο Άγιο Όρος
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Στη λειτουργία καταστήματος στις Καρυές του Αγίου Όρους θα προχωρήσει το προσεχές διάστημα η ΑΒ Βασιλόπουλος. Θα πρόκειται για ένα ειδικού τύπου κατάστημα, το οποίο θα συσταθεί εκεί μετά από σχετικό αίτημα από πλευράς του Αγίου Όρους, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο brand president της αλυσίδας, Νίκος Λαβίδας. Συνολικά θα είναι διαθέσιμοι περισσότεροι από 3.000 κωδικοί, ενώ θα πρόκειται για ένα ειδικού τύπου κατάστημα, το οποίο εκτός των άλλων θα φιλοξενεί και κάποια από τα προϊόντα που παράγουν και συσκευάζουν μονές του Αγίου Όρους.  

    Την ίδια στιγμή, στην περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού που αυτή τη στιγμή κινείται στα επίπεδα του 2,5% ποντάρει η ΑΒ Βασιλόπουλος για την τρέχουσα χρονιά, προκειμένου να μπορέσει να ενισχύσει το τζίρο και να επανέλθει σε κερδοφορία μετά την ζημιογόνο χρήση του 2022. Σημειώνεται πάντως ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα κινείται ακόμα στα υψηλά επίπεδα του 10,7%. Όπως είπε μεταξύ άλλων ο κύριος Λαβίδας, εμπόδιο στην αύξηση του τζίρου είναι το γεγονός ότι: "στο θέμα των τιμών μας θεωρούν ακριβούς, ωστόσο θα σας αποδείξω ότι δεν είμαστε". Επιπλέον, ποντάρει στην ποικιλία προϊόντων και στην προσωποκεντρική εξυπηρέτηση των πελατών της. 

    Σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση το βάρος θα πέσει στην ενίσχυση περί των 70 εταιρικών καταστημάτων από το σύνολο του δικτύου της, όπου θα δοθεί έμφαση για την ενίσχυσή τους με νέες υπηρεσίες και βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών. 

    Στα επόμενα βήματα είναι η ενίσχυση των προϊόντων χαμηλής τιμής όπου στόχος είναι να φτάσουν τα 1.600 ευρώ στην τριετία. Επίσης, πάνω από 230 εκατομμύρια ευρώ διατίθενται σε προωθητικές ενέργειες και μείωση τιμών, σύμφωνα με τον επικφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος .Το 47,5 των πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω προωθητικών ενεργειών σε σύγκριση με το 40,9% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό της αγοράς. Επίσης, προσέφερε πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ σε 2,2 εκατομμύρια πελάτες μέσω του προγράμματος πιστότητας ΑΒ Plus. 

    Συνολικά 198 καταστήματα έως και το 2025

    Επιδίωξη είναι να αναπτύξει ακόμα περισσότερο το δίκτυο καταστημάτων franchise, όπου σήμερα διαθέτει 242 καταστήματα με το συγκεκριμένο μοντέλο και διατηρεί το ευρύτερο δίκτυο στην Ελλάδα σε αυτόν των τομέα μεταξύ των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ.

    Συν τοις άλλοις επενδύει σε νέα καταστήματα στην περίοδο 2023-2025, με τη συνολική δαπάνη να υπολογίζεται στα 181 εκατομμύρια ευρώ (16 εταιρικά και 182 franchise καταστήματα). Τον Νοέμβριο αναμένεται να λειτουργήσει και το κατάστημα επί της λεωφόρου Κηφισίας στο οικόπεδο του Ιδρύματος Μιμηκοπούλου, η κατασκευή του οποίου είχε διακοπεί για αρκετούς μήνες λόγω αρκετών δυσχερειών από πλευράς κατασκευαστικής εταιρείας αλλά και λόγω της μεταβατικής περιόδου που υπήρξε κατά την αλλαγή διοίκησης από τον Βασίλη Σταύρου στον Νίκο Λαβίδα.

    Ωστόσο οι δυσκολίες αυτές ξεπεράστηκαν και πλέον η επιχείρηση βρίσκεται στην τελική ευθεία. To 2022 επένδυσε 65,4 εκατομμύρια ευρώ σε νέα καταστήματα με 4 νέα εταιρικά και 47 franchise και συνολικά 632 καταστήματα, τα 300 είναι franchise συμπεριλαμβανομένων και των καταστημάτων της Shell με την οποία διεκόπη εντός του 2022. 

    Στα επίπεδα του 2022 και το 2023 από πλευράς τζίρου

    Κατά την τελευταία οικονομική χρήση ο κύκλος εργασιών της ΑΒ Βασιλόπουλος ανήλθε στα 1,98 δισεκατομμύρια ευρώ από 1,96 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021. Τα λειτουργικά της κέρδη συρρικνώθηκαν στα 20,14 εκατ. ευρώ από 66,72 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημιές 2,098 εκατ. ευρώ από κέρδη 42,97 εκατ. ευρώ. Για το 2023 η αλυσίδα υπολογίζεται ότι θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα τζίρου με το 2022. 

    Τι συμβαίνει με το προσωπικό

    Η ΑΒ Βασιλόπουλος το 2022 έδωσε παροχές 20 εκατομμυρίων ευρώ προς το προσωπικό. Ωστόσο το σύνολο του προσωπικού στο τέλος της περασμένης χρονιά ήταν 13.896 άτομα, μειωμένο σημαντικά σε σύγκριση με το 2021. Συγκεκριμένα, η αλυσίδα περιόρισε περαιτέρω τον αριθμό του προσωπικού της από τα 14.774 άτομα που απασχολούσε το 2021 σε 13.896 το 2022, κάτι που σημαίνει αριθμητική μείωση κατά 878 άτομα. 

    Αναφερόμενος στη μείωση του προσωπικού, ο κύριος Λαβίδας αναφέρθηκε για οικειοθελείς αποχωρήσεις και συνταξιοδοτήσεις και έκανε λόγο για τη μεγάλη δυστοκία που παρουσιάζεται στην αγορά εργασίας κατά την εύρεση προσωπικού. Σε αυτό το πλαίσιο η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε σε αύξηση των εργατοωρών για να καλύψει τις ανάγκες της, σε αύξηση του μισθού πάνω από τα επίπεδα του κατώτατου, σε 7% έκπτωση σε όλους τους εργαζόμενους, σε προσφορά 50 ευρώ το μήνα για αγορές και σε επέκταση της ασφαλιστικής κάλυψης για το σύνολο του προσωπικού. 

    Ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική ετικέτα

    Όπως είχαμε αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμα του Capital.gr, η εταιρεία δίνει μεγάλη βαρύτητα στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συστήνει κοινές μάρκες προϊόντων, οι οποίες κυκλοφορούν και σε άλλες αγορές όπου έχει παρουσία ο όμιλος Ahold Delhaize, τον οποίο ανήκει η ΑΒ Βασιλόπουλος. Πρόκειται για μάρκες όπως οι Lovepet για κατοικίδια, Gustona, Milly, ΑΒ Κοντά στην Ελληνική Γη, Emma, Dream & Co. Το 2023 λανσάρονται συνολικά 260 νέοι κωδικοί, ενώ για το 2024 αναμένονται 450 νέα λανσαρίσματα και επιπλέον 1.000 κωδικοί εντός της επόμενης τριετίας (έως και το 2026). 


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ