14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Είσοδο στις αγορές της Βουλγαρίας και της Αλβανίας σχεδιάζει η διοίκηση της Ηλεκτρονικής Αθηνών εντός της ερχόμενης διετίας. Ο στρατηγικός σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει τη δημιουργία ενός megastore στη Βουλγαρία εντός του 2008, ενώ για την ερχόμενη χρονιά προγραμματίζεται ανάλογη κίνηση και στην αλβανική αγορά.
Η επέκταση της εισηγμένης στις δύο αυτές χώρες αποτελεί μέρος του στρατηγικού της σχεδιασμού που όπως ανέφερε η διοίκηση της στο πρόσφατο Annual Greek Roadshow για την τρέχουσα χρήση 2007-2008 προβλέπει επενδύσεις ύψους 5,8 εκατ. ευρώ με σκοπό την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων της στην εσωτερική αγορά αλλά και στη Ν.Α. Ευρώπη.
Την ερχόμενη χρονιά αναμένεται η δημιουργία και δεύτερου megastore στη Σερβία, καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης των εργασιών της στη χώρα ξεπέρασε τις αρχικές εκτιμήσεις και ήδη έχει επιτευχθεί ο στόχος του 3% ως μερίδιο αγοράς. Συνολικά προγραμματίζεται η λειτουργία έξι καταστημάτων στο Βελιγράδι και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Σερβίας μέσα στην επόμενη τριετία.
Ταυτόχρονα, ο όμιλος βολιδοσκοπεί την αγορά της Ρουμανίας, της FYROM και της Αλβανίας με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει δραστηριοποίηση στη γειτονική χώρα το 2009.
Σε ό,τι αφορά την κυπριακή αγορά, προγραμματίζεται η περαιτέρω επέκταση του δικτύου με στόχο μεσοπρόθεσμα το μερίδιο της αλυσίδας να φθάσει στο 12% από 6% που είναι σήμερα.
Βάρος θα δοθεί και στην ανάπτυξη του δικτύου στην Ελλάδα που σήμερα αριθμεί 50 σημεία πώλησης. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα αποτελέσουν το επίκεντρο δημιουργίας νέων megastores, ενώ παραμένει ως κύριος στόχος η προσέγγιση μεριδίου αγοράς 19% την ερχόμενη διετία.
Όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας, έμφαση δίνεται στην οργανική ανάπτυξη που θα επιτευχθεί μέσω της δημιουργίας νέων καταστημάτων, της αύξησης των εμπορικών χώρων των ήδη υπαρχόντων καταστημάτων, το επιθετικό μάρκετινγκ (3,5% των πωλήσεων θα κατευθυνθεί για δαπάνες διαφήμισης), της μείωσης του κόστους λειτουργίας και της ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, ο κύκλος εργασιών της Ηλεκτρονικής Αθηνών στη χρήση του 2007-2008 θα αγγίξει τα 245 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του 51% της προσφάτως εξαγορασθείσας αλυσίδας Σαραφίδης, και τα EBITDA τα 19 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στο τέλος της χρήσης 2009 ο κύκλος εργασιών υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα, πάντως, με πρόσφατη έκθεση της Piraeus Securities, μια επιθετική επεκτατική πολιτική μπορεί να εκτοξεύσει τον τζίρο της Ηλεκτρονική Αθηνών στα 500 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2010.
Νίκος Χρυσικόπουλος