Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 25-Μαϊ-2023 07:30

    Πλαστικά Θράκης: Πού και γιατί ανακάμπτει η ζήτηση και τι περιμένει για το 2023

    Πλαστικά Θράκης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

    Ήπια ανάκαμψη της ζήτησης σε ορισμένους τομείς δραστηριοποίησής της, παρά το γεγονός ότι παραμένει ακόμη σε χαμηλά επίπεδα, βλέπει κατά τους πρώτους μήνες του 2023 η Πλαστικά Θράκης. 

    Ειδικότερα, απαντώντας σε ερώτηση του Capital.gr κατά τη Γενική Συνέλευση των μετόχων, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Πλαστικά Θράκης, Δημήτριος Μαλάμος, τόνισε ότι η πορεία των οικονομιών είναι ελαφρώς βελτιωμένη σε σχέση με το τέλος του 2022. Βελτίωση παρατηρείται κυρίως σε τομείς όπως είναι τα έργα υποδομών -ένας σημαντικός κλάδος για τον Όμιλο, ιδιαίτερα με τα προϊόντα γεωυφασμάτων- αλλά και τα προϊόντα συσκευασίας που προορίζονται για τρόφιμα, κυρίως στην ελληνική αγορά. 

    Στον αντίποδα, αρκετά μειωμένη παραμένει η ζήτηση στον κατασκευαστικό κλάδο, ειδικά στην Ευρώπη, καθώς και στον αγροτικό τομέα. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, υπάρχει μια ελαφρώς βελτιωμένη εικόνα και αυτό είναι αποτέλεσμα κυρίως των χαμηλών αποθεμάτων που δημιουργήθηκαν με το κλείσιμο του προηγούμενου έτους. "Φυσικά μεγάλο ρόλο παίζει και η πορεία των πρώτων υλών, που παρακολουθούν ιδιαίτερα οι πελάτες, καθώς επηρεάζει και τις τελικές τιμές πώλησης”, δήλωσε ο κ. Μαλάμος, διευκρινίζοντας πως το τελευταίο δίμηνο καταγράφεται περαιτέρω αποκλιμάκωση.

    Σχετικά με τις προοπτικές για το 2023, ο Όμιλος παρακολουθεί στενά τις μακροοικονομικές εξελίξεις σε παγκόσμια κλίμακα, οι οποίες εξακολουθούν να χαρακτηρίζονται από πληθωριστικές πιέσεις, αν και παρατηρείται μια αποκλιμάκωση στα μεταφορικά κόστη.

    Ειδικότερα για το πρώτο τρίμηνο του 2023 (σ.σ. τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν επίσημα την επόμενη εβδομάδα) οι πωλήσεις του Ομίλου ανέρχονται σε €93 εκατ. (από €106,3 εκατ. στο α’ τρίμηνο του 2022), με την μείωση να αποδίδεται κυρίως στον κατά 4% μειωμένο όγκο πωλήσεων και κυρίως στις μειωμένες τιμές πώλησης στην αγορά.

    Τα EBITDA από το παραδοσιακό χαρτοφυλάκιο προϊόντων ανήλθαν στο α’ τρίμηνο σε €11,7 εκατ. (έναντι €11,2 εκατ. του α’ τριμήνου του 2022 – το οποίο περιλάμβανε και μη επαναλαμβανόμενα κέρδη €4,3 εκατ. από προϊόντα προστασίας για τον Covid). Ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε στα €14,8 εκατ. (από €21,5 εκατ. στο τέλος του 2022). "Εργαζόμαστε αδιάλειπτα για τον περιορισμό των αρνητικών συνεπειών από την εξελισσόμενη οικονομική κρίση στην Ευρώπη και γενικότερα”, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εισηγμένης. 

    Δύσκολες οι εκτιμήσεις για το σύνολο του 2023

    Για το σύνολο του 2023, ο κ. Μαλάμος υπογράμμισε ότι είναι πολύ δύσκολο να γίνει εκτίμηση, λόγω της πολύ μεγάλης αβεβαιότητας γύρω από το πώς θα κινηθούν οι οικονομίες, αλλά και του φαινομένου του περιορισμένου visibility που παρατηρείται με τους περισσότερους πελάτες, καθώς έχει αλλάξει ο τρόπος παραγγελιοληψίας.

    "Οι προβλέψεις σε αυτό το σημείο είναι δύσκολες. Αν συνεχίσουμε όπως στο α’ 5μηνο του 2023, πιστεύουμε ότι θα έχουμε μια ισχυρή κερδοφορία, πιθανώς ελαφρώς βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και σε αυτό αποσκοπούμε. Για το α’ εξάμηνο, είμαστε αρκετά βέβαιοι ότι θα κλείσει σχετικά σε παρόμοια επίπεδα με τα αντίστοιχα του 2022, αλλά για το σύνολο του έτους είναι δύσκολο να πούμε”. 

    Ως προς το επενδυτικό πλάνο των €30 εκατ., για το οποίο η διοίκηση της εισηγμένης είχε μιλήσει αναλυτικά στην ετήσια ενημέρωση των αναλυτών, ο κ. Μαλάμος υπογράμμισε ότι υλοποιείται κανονικά και απρόσκοπτα, καθώς αποτελεί βασικό πυλώνα του γενικότερου στρατηγικού πλάνου ανάπτυξης του Ομίλου.

    Βιώσιμη κερδοφορία κόντρα στις προκλήσεις 

    Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του 2022, ο κ. Μαλάμος τόνισε ότι η περσινή χρονιά επηρεάστηκε από μακροοικονομικούς και γεωπολιτικούς παράγοντες, με τον πόλεμο στην Ουκρανία να επηρεάζει την ευρωπαϊκή οικονομία και τις έντονες πληθωριστικές αυξήσεις να πλήττουν σημαντικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

    Τα επίπεδα ζήτησης του πρώτου εξαμήνου ήταν ικανοποιητικά, αλλά ακολούθησε σημαντική κάμψη της ζήτησης στο β’ εξάμηνο και ιδιαίτερα στο δ’ τρίμηνο. Σε αυτό συνέβαλε η αβεβαιότητα στην αγορά γενικότερα αλλά και στους κλάδους δραστηριοποίησης της εταιρείας ειδικότερα, εξαιτίας του πολέμου, των πληθωριστικών πιέσεων και της αύξησης των επιτοκίων, συνδυαστικά με την ραγδαία αύξηση του κόστους ενέργειας. Επιπλέον, αυξήθηκε το μεταφορικό κόστος, ενώ μεγάλα έργα υποδομών καθυστέρησαν ή αναβλήθηκαν, ενώ πολλά εργοστάσια παρέμειναν κλειστά λόγω της μειωμένης ζήτησης. Η μειωμένη ζήτηση επηρέασε κυρίως τον κατασκευαστικό και τον αγροτικό κλάδο, ενώ, όπως ήταν αναμενόμενο, η ζήτηση για προϊόντα προστασίας από τον Covid-19 ήταν σχεδόν μηδενική.

    Ωστόσο, παρά το έντονα οικονομικά δυσχερές περιβάλλον, ο Όμιλος κατέγραψε ενισχυμένη κερδοφορία -σχεδόν διπλάσια σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Επίσης, δεν υπήρξε καμία επίδραση ως προς τα επίπεδα ρευστότητας και προχώρησε ομαλά η υλοποίηση του προγραμματισμένου και έκτακτου επενδυτικού πλάνου του Ομίλου, το οποίο το 2022 προσέγγισε τα €40 εκατ., με επενδύσεις κυρίως στις εγκαταστάσεις του Ομίλου στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επενδύσεις του Ομίλου χρηματοδοτούνται σε σημαντικό βαθμό από ιδίους πόρους. 

    Σημειώνεται δε ότι οι επενδύσεις του 2022 ήταν μέρος του εκτενούς επενδυτικού πλάνου της εταιρείας για την περίοδο 2020-22, ύψους περίπου €100 εκατ., που επικεντρώθηκε στην αύξηση του όγκου, στην μείωση του κόστους και στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας, στην βελτίωση του προϊοντικού μείγματος, στην ανακύκλωση και στην βιώσιμη ανάπτυξη. 

    "Παρά τις δυσχερείς συνθήκες ο Όμιλος είναι σε θέση να επιτυγχάνει μια σταθερή, βιώσιμη, σημαντικά υψηλότερη επαναλαμβανόμενη κερδοφορία σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα”, τόνισε ο κ. Μαλάμος. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ