Δευτέρα, 08-Μαϊ-2023 07:50
Ποια η πορεία του payzy της Cosmote επτά μήνες μετά το λανσάρισμά του

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη
Ήταν στις αρχές του περασμένου Οκτωβρίου όταν ο όμιλος ΟΤΕ ανακοίνωσε την είσοδο του στις ηλεκτρονικές πληρωμές με όχημα την εφαρμογή payzy, η οποία σε πρώτη φάση είχε τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία.
Ο στόχος του τηλεπικοινωνιακού ομίλου μέσα από το εν λόγω άνοιγμα είναι προφανής: επιδιώκει να αξιοποιήσει το θετικό μομέντουμ και να διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο από τη δυναμικά ανερχόμενη αγορά των e-payments μέσω κινητού τηλεφώνου, η οποία γνωρίζει απήχηση τα τελευταία χρόνια και στη χώρα μας.
Επτά μήνες, λοιπόν, μετά το λανσάρισμα του payzy από την Cosmote, η μέχρι στιγμής, πορεία της εφαρμογής κρίνεται ως άκρως ικανοποιητική από τη διοίκηση της εταιρείας. Αυτή η ικανοποίηση αποτυπώθηκε και στην απάντηση που έδωσε η διοίκηση του ομίλου ΟΤΕ στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη σε ερώτηση που έγινε σε σχέση με τις επιδόσεις του payzy και πότε αυτές θα φανούν στις οικονομικές καταστάσεις της εισηγμένης.
"Η εφαρμογή βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της ανάπτυξης και της εξέλιξης. Το πρώτο milestone που είχαμε θέσει ήταν να φτάσουμε τους 100.000 χρήστες, στόχος ο οποίος επιτεύχθηκε", ανέφερε χαρακτηριστικά ο CFO του ΟΤΕ, Μπάμπης Μαζαράκης και πρόσθεσε: "Πλέον προχωρούμε στο επόμενο milestone για περαιτέρω αύξηση του αριθμού των χρηστών ενώ παράλληλα υπάρχει σχέδιο για την αναβάθμιση της εφαρμογής μέσα από την διεύρυνση και την προσθήκη νέων υπηρεσιών". Σε ό,τι αφορά, τώρα, το πότε η συμβολή του payzy θα έχει θετικό οικονομικό αποτύπωμα, ο κ. Μαζαράκης επεσήμανε ότι "θα πρέπει να επιδείξουμε υπομονή". Σε αυτό το πλαίσιο, εκτίμησε ότι "θα πρέπει να περάσουν περίπου δύο χρόνια μέχρι οι επιδόσεις του payzy να έχουν κάποια συμβολή στα συνολικά οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου".
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΤΕ, η πορεία που διαγράφει είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τις προσδοκίες της εταιρείας και ίσως καλύτερη καθώς οι πελάτες μεταβαίνουν σταδιακά στη νέα εποχή υπηρεσιών και δείχνουν να εξοικειώνονται με αυτές.
Θυμίζουμε ότι ο όμιλος από την πρώτη στιγμή έχει διατυπώσει την πίστη του για την επιτυχία του εγχειρήματος. Άλλωστε, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ είχε αναφέρει πριν μερικούς μήνες κατά την επίσημη παρουσίαση του payzy, ότι "σε δέκα χρόνια το συγκεκριμένο προϊόν θα σημειώνει τον ίδιο τζίρο που πραγματοποιούν οι τηλεπικοινωνίες".
Πάντως, σε γενικές γραμμές, το περιθώριο ανάπτυξης που εμφανίζει η συγκεκριμένη αγορά στην Ευρώπη θεωρείται μεγάλο καθώς διανύει τα πρώτα στάδια εξέλιξης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, οι καταναλωτές στην Ευρώπη κάνουν πιο συχνά πληρωμές χρησιμοποιώντας εφαρμογές μέσω κινητού τηλεφώνου, αν και το μερίδιο τους στις συνολικές πληρωμές POS παρέμεινε σχετικά χαμηλό το 2022 σε σύγκριση με τις πληρωμές με κάρτες και μετρητά. Οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου αντιπροσωπεύουν το 3% του αριθμού των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν το 2022 από 1% το 2019 και το 4% της αξίας έναντι 1% το 2019.