Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 03-Μαϊ-2023 07:59

    Ικτίνος: Έμφαση στη Σ. Αραβία και επενδύσεις στον εξοπλισμό με στόχο τη μείωση του κόστους

    Ικτίνος: Έμφαση στη Σ. Αραβία και επενδύσεις στον εξοπλισμό με στόχο τη μείωση του κόστους
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

    Σαφώς επηρεασμένα από την μεγάλη πτώση των εξαγωγών προς την Κίνα, αλλά και την αύξηση του κόστους, ήταν τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το σύνολο του 2022 η Ικτίνος, με την εταιρεία να επικεντρώνεται στο άνοιγμα νέων αγορών και στην περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς της Σαουδικής Αραβίας.
    Σχολιάζοντας στο Capital.gr η αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Ιουλία Χαϊδά, χαρακτήρισε μη ικανοποιητικά τα αποτελέσματα του 2022, αποδίδοντας τις μειωμένες επιδόσεις σχεδόν ολοκληρωτικά στα περιοριστικά μέτρα που είχε επιβάλει η Κίνα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τέλος του 2022, οι πωλήσεις προς την Κίνα αντιστοιχούσαν μόλις στο 30% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, από 60% το 2021.

    Ειδικότερα, σε επίπεδο εταιρείας, η Ικτίνος ανακοίνωσε κύκλο εργασιών €30,8 εκατ. για την χρήση του 2022, από €33 εκατ. το 2021, παρουσιάζοντας μείωση κατά 6,65%. Το EBITDA διαμορφώθηκε σε €4,3 εκατ., παρουσιάζοντας μείωση κατά 41,28%, ενώ τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 95,5%, περίπου σε €138 χιλ. Το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές €202 χιλ., έναντι κερδών €2,1 εκατ. του 2021.

    Άνοιγμα νέων αγορών

    Η εισηγμένη προσπάθησε, μεταξύ άλλων, μέσω του ανοίγματος νέων αγορών ή της περαιτέρω ανάπτυξης των υφιστάμενων, όπως Λατινική Αμερική, Β. Αφρική και Ινδία, να αντισταθμίσει την πτώση από την Κίνα, αλλά δεν μπόρεσε να καλύψει εξ ολοκλήρου το κενό. 

    Η πρώτη εξάδα χωρών στις οποίες εξήχθη το 66% της παραγωγής της εταιρείας το 2022 ήταν: η Κίνα, το Μεξικό, τα ΗΑΕ, το Κατάρ, η Σ. Αραβία και η Αίγυπτος. Το υπόλοιπο 34% εξήχθη σε 47 χώρες σε όλο τον κόσμο.
    Σύμφωνα με την κα Χαϊδά, η οποία είναι και πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης, η πτώση των εξαγωγών προς την Κίνα πίεσε τα συνολικά αποτελέσματα του ευρύτερου κλάδου του ελληνικού μαρμάρου, με το 2022 να εμφανίζει κάμψη των ελληνικών εξαγωγών μαρμάρων συνολικά κατά 15% σε σχέση με το 2021.

    Αυξημένο κόστος & επένδυση €7 εκατ.

    Η εταιρεία δέχτηκε, παράλληλα, αυξανόμενες πιέσεις κόστους σε όλα τα επίπεδα – πρώτες ύλες, ενέργεια και μεταφορικά. Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, το κόστος σε  ηλεκτρικό και πετρέλαιο αυξήθηκε κατά 46%, επιβαρύνοντας το κόστος παραγωγής κατά €1,2 εκατ. 
    Στόχος για το 2023 είναι, σύμφωνα με την κα Χαϊδά, η μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 10%-15%, αν και, όπως τόνισε, υπάρχουν και απρόβλεπτοι παράγοντες, όπως η αύξηση των επιτοκίων.
    Πάντως, σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία υλοποιεί ένα σχέδιο ανανέωσης του μηχανολογικού της εξοπλισμού, που αναμένεται να συμβάλει στην μείωση των εξόδων και στην αύξηση της παραγωγής. Πρόκειται για ένα επενδυτικό πλάνο, ύψους €7 εκατ., με 3ετή ορίζοντα υλοποίησης, που έχει εναχθεί στον Αναπτυξιακό.

    Ανοικτή σε εξαγορές

    Η κα Χαϊδά δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μελλοντικών εξαγορών, τονίζοντας πως η εταιρεία είναι ανοιχτή σε συζητήσεις εφόσον προκύψει κάποια ευκαιρία, αν και διευκρίνισε πως αυτή την στιγμή δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο προς σχολιασμό.

    Σε παρόμοια επίπεδα το α' τρίμηνο

    Η κα Χαϊδά ανέφερε ότι το α’ τρίμηνο του 2023 κινήθηκε σε παρόμοια με τα αντίστοιχα περσινά επίπεδα, καθώς, όπως εξήγησε, ο κλάδος χαρακτηρίζεται από μια εποχικότητα, με την χρονιά να ξεκινά ουσιαστικά από τον Απρίλιο. Για το σύνολο του 2023, η αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξη, προβλέποντας ανάπτυξη και αύξηση πωλήσεων.

    Άδειες για τρία νέα λατομεία

    Όπως ανέφερε η κα Χαϊδά, εκτός από το άνοιγμα νέων αγορών, η εταιρεία αναμένει άδειες λειτουργίας για τρία νέα λατομεία, κάτι που αναμένεται να προσφέρει στην εταιρεία μεγάλη δυναμική και περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης, ωθώντας υψηλότερα τον κύκλο εργασιών.

    Η εταιρεία εκτιμά, παράλληλα, πως θα ανακάμψουν οι εξαγωγές προς την Κίνα, αν και δεν αναμένεται να επιστρέψουν στα προ-Covid επίπεδα εντός του 2023. Όπως σχολίασε η κα Χαϊδά, η κινεζική αγορά δεν έχει ανοίξει εξ ολοκλήρου, ωστόσο είναι ενθαρρυντικό ότι Κινέζοι επισκέπτονται τα λατομεία και πραγματοποιούν αγορές.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ