Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 28-Απρ-2023 07:35

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πού οφείλεται το ρεκόρ κερδοφορίας

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πού οφείλεται το ρεκόρ κερδοφορίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελένης Μπότα

    Η αύξηση των πωλήσεων του τομέα της ενέργειας, η οποία προέρχεται κυρίως από την ολική ενοποίηση των εταιρειών ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ και ΗΡΩΝ ΙΙ ΒΟΙΩΤΙΑΣ, η αύξηση των εσόδων του τομέα των κατασκευών και η αύξηση των εσόδων των Παραχωρήσεων, ήταν οι λόγοι που οδήγησαν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε εκτίναξη του τζίρου της και σε ρεκόρ κερδοφορίας το 2022. 

    Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών προς τρίτους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκε σε 3.938,3 εκατ. ευρώ, έναντι 1.144,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, σημειώνοντας αύξηση κατά 2.794,1 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά αποτελέσματα προ τόκων και φόρων (EBIT) από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε 415,8 εκατ. ευρώ έναντι 192,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, ενώ τα κέρδη προ φόρων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε 243,3 εκατ. ευρώ, έναντι 145,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Τέλος, τα κέρδη μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε 177,3 εκατ. ευρώ, έναντι 130,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021

    Σημαντική ανάκαμψη της κατασκευής 

    Τα έσοδα από τις κατασκευαστικές δραστηριότητες αυξήθηκαν σημαντικά, ενώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο κατασκευαστικών εργασιών διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, ανερχόμενο την 31.12.2022 σε 2,9 δισ. ευρώ περίπου και παράλληλα ο Όμιλος αναμένει προς υπογραφή συμβάσεις νέων έργων για τα οποία έχει προκριθεί, ύψους 2,4 δισ. ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό ανεκτέλεστο του Ομίλου στα 5,3 δισ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών του τομέα των κατασκευών διαμορφώθηκε σε 1.024,2 εκατ. ευρώ έναντι 600,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και είναι αυξημένος κατά 70,5%. 

    Η αύξηση του κύκλου εργασιών προέρχεται από την αύξηση της κατασκευαστικής δραστηριότητας σε έργα υποδομής του δημοσίου (Ε-65, κ.λπ.), έργα υποδομής τρίτων ιδιωτών και από την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του Ομίλου σε αιολικά πάρκα, μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων, καθώς και από την κατασκευή της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο φυσικό αέριο δυναμικότητας 877 MW της εταιρείας ΘΕΡΜΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Α.Ε., στην οποία ο Όμιλος συμμετέχει με 50%. 

    Το προσαρμοσμένο EBITDA (EBITDA πλέον των συμπεριλαμβανομένων σε αυτό μη ταμειακών αποτελεσμάτων), διαμορφώθηκε σε 80,6 εκατ. ευρώ έναντι 52,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και είναι αυξημένο κατά 52,7%, λόγω της αύξησης των εσόδων κατασκευής και της διατήρησης σε ικανοποιητικό επίπεδο του περιθωρίου κέρδους των εν εξελίξει έργων. Τα λειτουργικά αποτελέσματα προ τόκων και φόρων (EBIT) διαμορφώθηκαν σε 62,8 εκατ. ευρώ έναντι 42,4 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και είναι αυξημένα κατά 48,1% από τους ανωτέρω αναφερόμενους λόγους. 

    Τα κέρδη πριν από φόρους διαμορφώθηκαν το 2022 σε 66,4 εκατ. ευρώ έναντι 39,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν το 2022 σε 47,9 εκατ. ευρώ έναντι 28,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

    Υψηλά τα έσοδα των παραχωρήσεων 

    Ο κύκλος εργασιών του τομέα των Παραχωρήσεων διαμορφώθηκε σε 202,0 εκατ. ευρώ, έναντι 173,0 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Η εν λόγω αύξηση οφείλεται κυρίως στις αυξημένες διελεύσεις στους αυτοκινητοδρόμους της ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ και της ΟΔΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, συνεπεία της εξάλειψης των περιορισμών στις μετακινήσεις λόγω COVID-19.

    Το προσαρμοσμένο EBITDA (EBITDA πλέον των συμπεριλαμβανομένων σε αυτό μη ταμειακών αποτελεσμάτων), διαμορφώθηκε σε 111,7 εκατ. ευρώ, έναντι 101,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και είναι αυξημένο κατά 9,7%. Στον υπολογισμό του προσαρμοσμένου EBITDA του τομέα: 

    α. συμπεριλαμβάνονται αποζημιώσεις από το Ελληνικό Δημόσιο, λόγω της μη λειτουργίας σταθμών διοδίων με ευθύνη του Δημοσίου, καθώς και λόγω της εντολής αναστολής είσπραξης διοδίων στον σταθμό διοδίων Γαυρολίμνης (Ιόνια Οδός) που έδωσε το Δημόσιο - ποσού 23,3 εκατ. ευρώ το 2022, έναντι 14,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, ο υπολογισμός των οποίων βασίζεται στις οικείες διατάξεις των συμβάσεων παραχώρησης. Έως και την ημερομηνία έγκρισης των Οικονομικών Καταστάσεων δεν έχει εισπραχθεί το ανωτέρω ποσό. Σημειώνεται ότι κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2021 στον υπολογισμό του προσαρμοσμένου EBITDA είχαν συμπεριληφθεί εκτός των ανωτέρω αποζημιώσεων και οι αποζημιώσεις για απώλεια εσόδων λόγω των απαγορεύσεων COVID-19 συνολικού ποσού 16, 4 εκατ. ευρώ.

    β. δεν συμπεριλαμβάνονται οι προβλέψεις βαριάς συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 22,6 εκατ. ευρώ το 2022, έναντι 24,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. 
    Τα λειτουργικά αποτελέσματα προ τόκων και φόρων (EBIT) διαμορφώθηκαν σε 41,1 εκατ. ευρώ έναντι 33,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, σημειώνοντας αύξηση 22,3% η οποία οφείλεται στα αυξημένα έσοδα των αυτοκινητοδρόμων, λόγω της κατάργησης των περιορισμών μετακίνησης λόγω COVID-19.

    Στο β΄εξάμηνο η υπογραφή παραχώρησης της Εγνατίας 

    Κατά το β’ εξάμηνο του 2023 αναμένεται και η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ένωσης Προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ (75%) – EGIS PROJECTS SA (25%), για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών, η οποία σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους του, καθώς εντάσσει στο διαρκώς διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεών του τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας και έναν από τους μεγαλύτερους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνολικού μήκους (συμπεριλαμβανομένων των τριών κάθετων οδικών αξόνων) 883 χλμ. 

    Κατά την τρέχουσα περίοδο, ο Προτιμητέος Επενδυτής βρίσκεται προ της οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων κατασκευής και λειτουργίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλα με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και μεταξύ άλλων, θα υπογραφεί η σύμβαση μελέτης-κατασκευής μεταξύ του Παραχωρησιούχου και του Κατασκευαστή, ήτοι της θυγατρικής εταιρείας ΤΕΡΝΑ Α.Ε., καθώς και η σύμβαση λειτουργίας και συντήρησης του έργου, μεταξύ του ανωτέρω Παραχωρησιούχου και του Λειτουργού, ήτοι του νομικού προσώπου που θα αποτελείται από τις εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (25%) – EGIS PROJECTS S.A. (75%).

    Το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά και την έναρξη εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, θα ξεπερνά πλέον τα 1.500 χλμ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, ενισχύοντας περαιτέρω τη δυνατότητα του Ομίλου να παράγει σημαντικά, σταθερά και επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου.

    Μέχρι τέλος 2023 η κατασκευή του IRC EΛΛΗΝΙΚΟΥ

    Ο Όμιλος συμμετέχει με ποσοστό 49% μέσω της εταιρείας IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ στην κατασκευή, ανάπτυξη και λειτουργία ξενοδοχείου πέντε (5) αστέρων, συνεδριακού και εκθεσιακού κέντρου, χώρου συνάθροισης κοινού για αθλητικές ή και πολιτιστικές εκδηλώσεις και χώρου καζίνο. 

    Η διάρκεια της παραχώρησης είναι 30 έτη, με το ύψος της σχετικής ιδιωτικής επένδυσης να ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ, ενώ τα έργα κατασκευής του έργου, τα οποία θα αναλάβει η θυγατρική του Ομίλου, εταιρεία ΤΕΡΝΑ ΑΕ, αναμένεται να εκκινήσουν μέχρι το τέλος 2023 και να διαρκέσουν περίπου 3 χρόνια, τοποθετώντας την έναρξη λειτουργίας του συγκροτήματος στο 2026. 

    Το αναπτυξιακό αυτό έργο θα δημιουργήσει ένα υψηλής ποιότητας σημείο αναφοράς για τον τουρισμό της χώρας, αναμένεται να προσφέρει απασχόληση σε περισσότερους από 3.000 χιλιάδες ανθρώπους και να αποφέρει σημαντικά έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ