Πέμπτη, 27-Απρ-2023 08:13
ΑΒΑΞ: Διανομή μερίσματος μετά από 11 χρόνια

Της Ελένης Μπότα
Μετά από 11 χρόνια μη διανομής μερίσματος λόγω ζημιογόνων χρήσεων η διοίκηση της ΑΒΑΞ θα προτείνει στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 14/6/2023 στους μετόχους την διανομή μεικτού μερίσματος 0,07 ευρώ ανά μετοχή.
Χτες η εταρεία ανακοίνωσε ότι τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών εξόδων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) του Ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε 58,2 εκατ ευρώ το 2022 έναντι 51,0 εκατ. ευρώ στο προηγούμενο έτος.
Το προσαρμοσμένο EBITDA για το σύνολο των συνεχιζόμενων και διακοπεισών δραστηριοτήτων του Ομίλου ανήλθε σε 82,3 εκατ. ευρώ το 2022. Tο EBITDA της εταιρείας ανήλθε σε 89,3 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 20,1 εκατ. ευρώ το 2021.
Τα κέρδη μετά φόρων σε επίπεδο Ομίλου ανήλθαν σε 39,9 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι ζημίας 12,4 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ σε επίπεδο εταιρείας τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 50,8 εκατ. Ευρώ έναντι ζημίας 22,6 εκατ. Ευρώ το 2021.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του Ομίλου στο τέλος της χρήσης του 2022 ανήλθε σε 1,86 δισ. ευρώ εναντι 1,38 δισ ευρώ στο τέλος της χρήσης του 2021, με τα έργα του εσωτερικού να αντιπροσωπεύουν το 99% του συνόλου για το 2022 έναντι 67% στο προηγούμενο έτος.
Ταυτόχρονα συνεχίζεται η διεκδίκηση και συμβασιοποίηση νέων έργων τα οποία θα εκτελεστούν στο μεγαλύτερο σκέλος τους μετά το 2023. Από τις αρχές του 2023 ο Όμιλος έχει υπογράψει νέες συμβάσεις συνολικής αξίας 274 εκατ. ευρώ. Την τρέχουσα περίοδο υπάρχουν επίσης συμβάσεις προς υπογραφή με αναλογία για τον Όμιλο 43 εκατ. ευρώ και παράλληλα αναμένονται τα αποτελέσματα και από αρκετούς διαγωνισμούς έργων.
Το καθαρό χηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου μειώθηκε σε 20,7 εκατ. ευρώ το 2022 από 22,3 εκατ. ευρώ στο προηγούμενο έτος, ακολουθώντας την πτωτική τάση του συνολικού δανεισμού του Ομίλου συμπεριλαμβανομένου του leasing ο οποίος περιορίστηκε από 495,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2021 σε 382,43 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022. Ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου μειώθηκε σε 220,4 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2022 από 328,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2021 λόγω της σημαντικής μείωσης του του δανεισμού η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από την πτώση των ταμειακών διαθέσιμων και δεσμευμένων καταθέσεων στην διάρκεια του έτους. Στην διάρκεια του 2022 ο δανεισμός της εταιρείας μειώθηκε κατά 131 εκατ. ευρώ ενώ σε επίπεδο Ομίλου κατά 135,3 εκατ. ευρώ.
Τα τελευταία δύο χρόνια ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου έχει μειωθεί από 557 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2020 σε 307 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022, με προγρμματισμό για περαιτέρω σημαντική μείωση το 2023.
Στον κλάδο των κατασκευών ο Όμιλος κατέγραψε μειωμένη δραστηριότητα κυρίως στο α' εξάμηνο του 2022 καθώς η έναρξη νέων έργων που έχει αναλάβει ο Όμιλος από τα τέλη του 2021 υστέρησε χρονικά σε σχέση με την προγραμματισμένη ολοκλήρωση ορισμένων μεγάλων έργων κυρίως στο εξωτερικό. Σύμφωνα με την εταιρεία ο βασικός λόγος για την πολύμηνη αναβολή των διαδικασιών ανάθεσης συμβάσεων από αρκετούς φορείς υλοποίησης έργων ήταν η αναγκαστική αναθεώρηση των προϋπολογισμών των προγραμματισμένων έργων κατόπιν των σημαντικών αυξήσεων τιμών οι οποίες παρατηρήθηκαν στα κατασκευαστικά υλικά, τα μεταφορικά έξοδα και τα καύσιμα από τα τέλη του 2021 και συνεχίστηκε το 2022 έστω με χαμηλότερο βαθμό.
Η μείωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας του Ομίλου, όπως επισημαίνεται, είναι συγκυριακή και αναμενεται να αντιστραφεί το 2023 καθώς ήδη εγκαθίστανται εργοτάξια σε νέα έργα και προχωρούν οι διαδικασίες για την υπογραφή και άλλων συμβάσεων σε διαγωνισμούς που έχει μειοδοτήσει ο Όμιλος.
Στην Αττική Οδό στο σύνολο του 2022 οι διελεύσεις οχημάτων ήταν αυξημένες κατά 0,3% έναντι του 2019 και 12,5% έναντι του 2021, μεε την κυκλοφορία να ανακάμπτει ολοένα και περισσότερο προς το τέλος του έτους. Η μέση ημερήσια κίνηση στην Αττική οδό το 2022 ανήλθε σε 237 χι. οχήματα ένντι 210 χιλ το 2021, 180 χιλ.το 2020 και 236 χιλ΄το 2019, ενώ αξίζει να σημειωθει ότι τα έσοδα από τα διόδια στην Αττική Οδό παρουιάζουν ακόμη καλύτερη βελτίωση σε σχέση με τον ρυθμό ανάκαμψης των διελεύσεων οχημάτων. Στους 3 πρώτους μήνες του 2023 η μέση κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική Οδό παρουσιάζει αύξηση περίπου 9% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του έτους αναφοράς το 2019, ενώ τα έσοδα εμφανίζουν διψήφιο ποσοστιαίο ρυθμό μεταβολής.
Στον τομέα των ακινήτων, η θυγατρική του Ομίλου ΑΒΑΞ Development την τρέχουσα περίοδο ασχολείται με την ανάπτυξη οικοπέδου 2.200 τ.μ ιδιοκτησίας της ΑΒΑΞ για την δημιουργία συγκροτήματος οικιστικής χρήσης στα νότια προάστια της Αθήνας και τον σχεδιασμό και ανάπτυξη συγκροτημάτων παραθεριστικών κατοικιών στα Χανιά της Κρήτης. Η εταιρεία συμμετέχει με 15% σε συνεργασία με την Dimand στο έργο ανάπτυξης ενός οικοπέδου 18.730 τ,μ στο Νέο Φάληρο για την δημιουργία κτιριακών συγκροτημάτων επιφάνειας 57.450 τ.μ. μεικτής οικιστικής και εμπορικής χρήσης, με θέα στο Σαρωνικό Κόλπο και πολύ καλές δυνατότητες πρόσβασης.