Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 30-Μαρ-2023 07:40

    OPAP Forward: Έξι γνωστές επιχειρήσεις μιλούν για την εμπειρία τους στο πρόγραμμα

    OPAP Forward 1 29.03.2023
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

    Η δικτύωση, η ανταλλαγή τεχνογνωσίας, η αλλαγή νοοτροπίας, η γνωριμία με νέες πρακτικές αλλά και η δημιουργία δυνατών δεσμών αποτελούν μερικά από τα βασικά κομμάτια του παζλ που συνθέτουν το πρόγραμμα επιχειρηματικότητας OPAP Forward, το οποίο υλοποιεί ο ΟΠΑΠ από το 2016, σε συνεργασία με τον διεθνή μη κερδοσκοπικό οργανισμό Endeavor Greece. 

    Το Capital.gr βρέθηκε πρόσφατα στα γραφεία του οργανισμού και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με έξι εκπροσώπους επιχειρήσεων, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και θέλησαν να μοιραστούν την εμπειρία τους, προβάλλοντας μια διαφορετική πτυχή της επιχειρηματικότητας.

    Mailo’s: The Pasta Project 

    Νίκος Μουτσουρούφης, Founder & CEO @ Mailo's

    Μπορεί η εταιρεία Mailo’s: The Pasta Project να μετρά μόλις 4 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, ωστόσο το δίκτυό της ήδη αριθμεί συνολικά 26 καταστήματα, τα οποία ειδικεύονται στα φρέσκα ζυμαρικά ακολουθώντας ένα ευέλικτο street food μοντέλο. Η στρατηγική της εξωστρέφειας τέθηκε από την αρχή της πορείας της ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της με το πρώτο σημείο στην Κύπρο να ανοίγει όταν στη χώρα μας λειτουργούσαν μόλις 2 Mailo’s.

    "Έχοντας κερδίσει την αποδοχή του καταναλωτικού κοινού, καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό brand το οποίο στοχεύουμε να επεκτείνουμε περαιτέρω μέσα από τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα ΟΠΑΠ Forward, το οποίο μας ανοίγει τον δρόμο για συνέργειες και συμμαχίες με απώτερο στόχο τη διεθνή ανάπτυξη", σημείωσε ο κ. Μουτσουρούφης στο Capital.gr. 

    Με τον πήχη να έχει τεθεί ψηλά καθώς στοχεύει τα καταστήματα να φτάσουν συνολικά σε 60 σε ορίζοντα διετίας συμπεριλαμβανομένων και των σημείων στο εξωτερικό με αρχικό προορισμό την Ευρώπη, η συμβολή των μεντόρων με τους οποίους ήρθε σε επαφή μέσω του ΟΠΑΠ Forward υπήρξε κάτι παραπάνω από σημαντική, όπως για παράδειγμα του διευθύνοντος συμβούλου της Γρηγόρης Μικρογεύματα, Βλάσση Γεωργάτου. "Βρισκόμαστε σε διαδικασία αναζήτησης Master Franchisee για την εκτός συνόρων ανάπτυξη αλλά και ενός στρατηγικού επενδυτή προκειμένου να επιταχυνθεί η συγκεκριμένη διαδικασία", τόνισε ο κ. Μουτσουρούφης, λέγοντας παράλληλα ότι όλες οι κινήσεις πραγματοποιούνται με γνώμονα η αλυσίδα να έχει διάρκεια μέσα στο πέρασμα του χρόνου.

    Anna Maria Mazaraki 

    Φίλιππος Ρεμπουτζάκος, Head of HR and resource management @Anna Maria Mazaraki

    Ο Φίλιππος Ρεμπουτζάκος εκπροσωπεί τη δεύτερη γενιά, η οποία έχει εισέλθει δυναμικά στη διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης, Anna Maria Mazaraki, την οποία δημιούργησε η μητέρα του το 1995 με στόχο την κατασκευή και πώληση κοσμημάτων. Έχοντας τα τελευταία χρόνια αναλάβει έναν πιο ενεργό ρόλο στο νεοσύστατο τμήμα HR, κλήθηκε, εν μέσω μάλιστα πανδημίας, να οδηγήσει τον οργανισμό σε μια νέα εποχή, η οποία σήμερα βρίσκει την εταιρεία με ένα δίκτυο 33 ιδιόκτητων καταστημάτων από 22 που αριθμούσε στα μέσα του 2020.

    "Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αναπτυχθήκαμε με ραγδαίους ρυθμούς, ωστόσο λόγω αυτής της ταχύτητας η νοοτροπία μας και η τεχνογνωσία μας παρέμενε στα όρια μιας μικρής επιχείρησης. Αυτό, λοιπόν, ήταν ένα πρόβλημα που θελήσαμε να αντιμετωπίσουμε. Και κάπου εκεί έρχεται το πρόγραμμα ΟΠΑΠ Forward, που με την καθοδήγηση καταξιωμένων επαγγελματιών στον κλάδο της λιανικής, μας βοήθησε να καλλιεργήσουμε μια νέα νοοτροπία και να εργαστούμε για να φτάσουμε στο επίπεδο λειτουργίας μιας μεγάλης επιχείρησης, κάτι που σήμανε τη βελτίωση των εσωτερικών διαδικασιών μέχρι τη διαχείριση της αποθήκης", ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ρεμπουτζάκος.

    Μάλιστα, σε αυτήν τη διαδρομή, ο Κωνσταντίνος Αλεξίου της Funky Buddha, που επίσης συμμετέχει στο πρόγραμμα του ΟΠΑΠ, μοιράστηκε μαζί του χρήσιμες συμβουλές με βάση τη δική του εμπειρία στο επιχειρείν. 

    Funky Buddha 

    Κωνσταντίνος Αλεξίου, Co-Owner & CFO @ Funky Buddha

    "Με το βλέμμα στραμμένο στην εκτός συνόρων επέκταση του εμπορικού της αποτυπώματος κινείται η Funky Buddha, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση ενός στρατηγικού συνεργάτη ή ενός μεγάλου παίκτη στο κομμάτι της διανομής ειδών ένδυσης στο εξωτερικό, προκειμένου το ελληνικό brand να διεκδικήσει με μεγαλύτερες αξιώσεις τη δική του θέση στις βιτρίνες των ξένων αγορών. 

    "Μέχρι το 2026 θα έχουμε ολοκληρώσει την ανάπτυξη του δικτύου μας στην εσωτερική αγορά με τη λειτουργία συνολικά 75 σημείων πώλησης και το επόμενο βήμα μας είναι να επικεντρωθούμε στην περαιτέρω διείσδυση στο εξωτερικό, κάτι που θα επιταχυνθεί μέσα από την εύρεση ενός στρατηγικού συνεργάτη ή την συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ενός equity fund. Τα παραπάνω συνοψίζουν τους στόχους που έχουμε θέσει για την επόμενη τριετία. Και όπως κατά το παρελθόν, έτσι και τώρα, η συμμετοχή μας στο OPAP Forward μας έχει βοηθήσει με την παροχή των κατάλληλων εργαλείων να φτάσουμε στην επίτευξη των σχεδίων μας ", σημείωσε ο Κωνσταντίνος Αλεξίου. 

    Σήμερα, 17 χρόνια περίπου από τη μέρα που δημιουργήθηκε, η εταιρεία λειτουργεί ένα δίκτυο 57 σημείων πώλησης σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 20 λειτουργούν με το μοντέλο του franchise κυρίως στην περιφέρεια, ενώ παράλληλα τα προϊόντα της πωλούνται και σε μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας στην Ευρώπη, όπως για παράδειγμα το About You, έχοντας παρουσία σε περισσότερες από 16 χώρες.

    Valis Textiles 

    Πάνος Σπηλιώπουλος, Commercial Manager @ Valis Textiles / Co-Founder @ The Lunchbags

    Με μια πολυετή διαδρομή η οποία ξεπερνά τα 60 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, η Valis Textiles αποδεικνύει στην πράξη ότι ακόμη και ο "παλιός" μπορεί να μάθει και να εξελιχθεί από την εμπειρία εξειδικευμένων επαγγελματικών. 

    "Το στοιχείο εκείνο που μας έλειπε και τελικά καταφέραμε να το πετύχουμε σε μεγάλο βαθμό μέσα από το πρόγραμμα του OPAP Forward ήταν το know how. Έχουμε έρθει σε επαφή με επαγγελματίες, οι οποίοι συγκεντρώνουν υψηλές δεξιότητες και μας έδωσαν πολύτιμες πληροφορίες για το πώς θα μπορούσαμε να διαχειριστούμε διαφορετικά και πιο αποτελεσματικά κάποιες διαδικασίες. Μάλιστα, έχουμε θέσει σε εφαρμογή τις καλές πρακτικές, στις οποίες μας σύστησαν και πλέον βλέπουμε στην πράξη τον θετικό αντίκτυπο", σημείωσε ο κ. Σπηλιώπουλος. 

    Πλέον, η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, η οποία διατηρεί εργοστάσιο στο Μοσχάτο της Αττικής και απασχολεί 22 εργαζόμενους, περνάει μέσα από την ενδυνάμωση της εξαγωγικής της δραστηριότητας με αιχμή του δόρατος το brand "The LunchBags”, το πιο αναγνωρίσιμο στην κατηγορία ισοθερμικής τσάντας φαγητού. "Τα τελευταία δύο χρόνια επιλέξαμε να ενεργοποιήσουμε το κομμάτι των εξαγωγών με προσανατολισμό την Ευρώπη σε πρώτο χρόνο", επεσήμανε ο κ. Σπηλιώπουλος λέγοντας επιπλέον ότι ο μελλοντικός σχεδιασμός περιλαμβάνει τη μετάβαση της εταιρείας σε μια πράσινη εποχή με παράλληλη μείωση του κόστους λειτουργίας και παραγωγής. 

    Provil 

    Χρήστος Βογιάννου, Co-Owner & CEO @ Provil

    Στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο των τροφίμων που δραστηριοποιείται περισσότερα από 25 χρόνια, η Provil βρήκε μέσα από το OPAP Forward "συμμάχους", με τους οποίους μοιράζεται ένα κοινό όραμα, αυτό της ανάπτυξης αλλά και παρόμοιες αγωνίες. 

    "Στο OPAP Forward ενταχθήκαμε κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022 και μας δόθηκε η δυνατότητα να μεταλαμπαδεύσουμε στα στελέχη της εταιρείας μια νέα νοοτροπία. Αυτό επιτεύχθηκε μέσα από την επικοινωνία με ανθρώπους της αγοράς, οι οποίοι έχουν διαγράψει με τη σειρά τους μια πετυχημένη πορεία και οι καλές πρακτικές τους αποτέλεσαν παράδειγμα για να αλλάξουμε τη δική μας νοοτροπία, κάτι που ήταν ευχάριστα αναπάντεχο. Επιπλέον, μέσω του προγράμματος δημιουργείται ένα δίκτυο, φιλικό προς την επιχειρηματικότητα, το οποίο προάγει τις συνεργασίες", σημείωσε ο κ. Βογιάννου. 

    Η ελληνική βιομηχανία, η οποία εδρεύει στην Σίνδο της Θεσσαλονίκης, έχει ανεβάσει ρυθμούς σε επίπεδο επενδύσεων το τελευταίο διάστημα καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε το σχέδιο επέκτασης του εργοστασίου της, το οποίο θα της επιτρέψει να διπλασιάσει την παραγωγική της δυναμικότητα. 

    "Βλέπουμε ότι υπάρχει ανάγκη στην αγορά και αυτήν επιδιώκουμε να καλύψουμε με την ενίσχυση των υφιστάμενων προϊόντων μας καθώς και την προσθήκη νέων προτάσεων", διευκρίνισε ο κ. Βογιάννου, προσθέτοντας ότι η συγκεκριμένη επένδυση θα ισχυροποιήσει και την εξαγωγική της δραστηριότητα.

    Endless EC

    Γιώργος Τρακάκης, CEO @ Endless EC

    Η ένταξη της Endless πριν περίπου 4 χρόνια στο πρόγραμμα OPAP Forward συνέπεσε με την περίοδο που τα ηνία της περνούσαν στα χέρια της δεύτερης γενιάς, ένα μεταβατικό στάδιο ιδιαίτερα κρίσιμο για κάθε οικογενειακή επιχείρηση, το οποίο διήλθε με επιτυχία. Από το 2019 μέχρι σήμερα η ελληνική βιομηχανία, η οποία δραστηριοποιείται από το 1985 στην επεξεργασία προϊόντων χάρτου, την παραγωγή υγρών απορρυπαντικών καθώς και την εμπορία ειδών προσωπικής υγιεινής έχει δει τον τζίρο της να αυξάνεται κατά 61%, δημιουργώντας 7.000 έμμεσες θέσεις εργασίας, ενώ σήμερα το προσωπικό της ανέρχεται σε 240 εργαζόμενους. 

    "Εξαρχής, ο στόχος μας ήταν μέσα από τη συμμετοχή μας στο OPAP Forward να βελτιώσουμε τις διαδικασίες σε επίπεδο εσωτερικής λειτουργίας και να χαράξουμε πιο διακριτούς ρόλους, στοιχεία τα οποία συμβάλλουν στην προώθηση ενός ομαδικού πνεύματος μέσα στους κόλπους του οργανισμού. Και η αλήθεια είναι ότι το έχουμε καταφέρει", ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τρακάκης και συνέχισε λέγοντας: "Μια ακόμη σημαντική παράμετρος υπήρξε η γνωριμία με ανθρώπους του χώρου με τους οποίους σου δίνεται η δυνατότητα να ανταλλάξεις απόψεις και πρακτικές, μια διαδικασία, η οποία μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα ωφέλιμη στην πράξη".

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ