Παρασκευή, 10-Μαρ-2023 08:05
Viohalco: Τα θετικά αποτελέσματα είναι απόρροια του σημαντικού κύκλου επενδύσεων

Του Χάρη Φλουδόπουλου
Τα πολύ ισχυρά νούμερα της Viohalco που συνιστούν ιστορικό ρεκόρ, δηλαδή ο τζίρος στα 7 δισ. ευρώ και τα EBITDA στα 646 εκατ. ευρώ, αποτελούν το επισφράγισμα μιας περιόδου σημαντικών επενδύσεων, που τοποθετούν τον όμιλο δίπλα στις ευρύτερες τάσεις της ζήτησης της αγοράς των μετάλλων. Αυτό τονίζουν πηγές της διοίκησης της Viohalco σχολιάζοντας τις θετικές επιδόσεις της εταιρείας για το 2022, μιας εξαιρετικής χρονιάς, όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν.
Και βέβαια οι προοπτικές για το 2023 παραμένουν θετικές, παρά τα ρίσκα που συνεχίζει να παρουσιάζει η αγορά, με τη Viohalco να είναι παρούσα και έτοιμη να εκμεταλλευτεί το momentum που εξακολουθεί να είναι δυνατό.
Στους επιμέρους κλάδους, η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει τις σημαντικές επενδύσεις που έχουν γίνει στον όμιλο της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ, με αποτέλεσμα η εταιρεία να βρίσκεται σε εξαιρετικό σημείο για να εκμεταλλευτεί τις μεγατάσεις της αγοράς, ενώ και στη Cenergy στον κλάδο των καλωδίων η παραγωγική δυναμικότητα έχει εξαντληθεί με αποτέλεσμα να υλοποιείται η νέα επένδυση για την αύξηση του capacity.
Για τον κλάδο του χάλυβα, η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει ότι έχει υλοποιηθεί ένα σημαντικό turnaround story, που αποτελεί επισφράγισμα όχι μόνο των θετικών συνθηκών της αγοράς αλλά και των σημαντικών κινήσεων και επενδύσεων που έχουν γίνει από την εταιρεία. Το μομέντουμ για τον κλάδο παραμένει καλό, ίσως όχι στα ίδια επίπεδα με το εξαιρετικά θετικό 2022, σημειώνουν οι ίδιες πηγές.
Ως προς τον ισολογισμό της εταιρείας αυτός δυναμώνει, παρά την συγκυριακή αύξηση του χρέους, καθώς υπάρχουν πλέον περισσότερα κεφάλαια για να καλύψουν αυτόν τον δανεισμό. Και βέβαια για μια εταιρεία με τζίρο 7 δισ. ευρώ και κέρδη EBITDA 650 εκατ. ευρώ είναι σαφές ότι η κεφαλαιοποίηση του χρηματιστηρίου στο 1,2 δισ. ευρώ δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική αξία.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το μέρισμα των 0,12 ευρώ ανά μετοχή, όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας για πρώτη φορά δόθηκε στη διάρκεια της πανδημίας, το οποίο πέρυσι διπλασιάστηκε και φέτος ξανά διπλασιάζεται σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Πρόκειται όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές για ένα δείγμα της στρατηγικής της εταιρείας, για την απόδοση αξίας στους μετόχους. "Μετά από μια περίοδο που κοιτάζαμε προς τα μέσα, δίνοντας έμφαση στην εταιρεία, έχει έρθει ο καιρός να κοιτάξουμε προς τα έξω, με στόχο την απόδοση αξίας στους μετόχους μας" αναφέρει η διοίκηση της εισηγμένης.