Κυριακή, 19-Φεβ-2023 08:50
Στα $300 εκατ. ευρώ η αξία του νεότευκτου LNG Carrier του ομίλου Capital
Της Αναστασίας Βαμβακά
Το ακριβότερο πλοίο με ελληνική σημαία έπεσε στο νερό. Το LNG Carrier "Asterix I" του Ομίλου Capital είναι ένα φιλικό προς το περιβάλλον πλοίο νέας γενιάς και διαθέτει χωρητικότητα 174.000 κυβικά μέτρα. Κατασκευάστηκε από τη Hyundai Heavy Industries στη Νότιο Κορέα, ενώ ακόμα εννέα πλοία να είναι προγραμματισμένα για παράδοση μέχρι το 2026.
Το πλοίο θα πλέει με ελληνική σημαία, απόφαση με ισχυρό για την έμπρακτη εμπιστοσύνης του Ομίλου Capital στο ελληνικό νηολόγιο και την Ελληνική ναυτιλία σε μια απαιτητική περίοδο για την εύρεση των κατάλληλων πληρωμάτων. H περιόδος δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερη για την παράδοση του πλοίου, με την ναυλαγορά των LNG να σημειώνει ιστορικά ρεκόρ και ο μειωμένος αριθμός στο παγκόσμιο στόλο πλοίων τέτοιου τύπου δίνει ένα ισχυρό πλεονέκτημα στον Έλληνα εφοπλιστή, Βαγγέλη Μαρινάκη.
Το νεότευκτο πλοίο "Asterix I" αποτελεί το 7ο από τα συνολικά 16 LNG Carriers τελευταίας γενιάς που έχει παραγγείλει ο Όμιλος Capital από το 2018, σε μια επένδυση ύψους πάνω από 4 δισ. Με το μεγαλόπνοο επενδυτικό πλάνο να βρίσκεται στη μέση του, η προσπάθεια για ενεργειακή αναβάθμιση της χώρας ως κόμβος μεταφοράς ενέργειας στην νοτιανατολική και κεντρική Ευρώπη αποκτά ισχυρούς συμμάχους στο πρόσωπο των Ελλήνων εφοπλιστών και με κοινό στόχο την αυτονομία της χώρας στον εφοδιασμό της.
Την ονοματοδοσία του πλοίου πραγματοποίησε η Αλεξάνδρα Ξύστρα, Τεχνική Διευθύντρια της Capital Gas Ship Management που μαζί με μια διευρυμένη ομάδα ναυπηγών και τεχνικών στην Ελλάδα και στο ναυπηγείο της Ν. Κορέας έχει επιμεληθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια τον ομαλό σχεδιασμό, την κατασκευή και την παράδοση επτά πλοίων LNG Carriers.
Αυτή τη στιγμή, αποτελεί το πιο ακριβό ελληνόκτητο πλοίο που βρίσκεται στο νερό με την αξία του να ανέρχεται στα $300 εκατ. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η εταιρεία, "είναι ένα εξαιρετικά αποδοτικό πλοίο με κινητήρες τύπου XDF ενώ είναι εξοπλισμένο με συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου συστήματος λίπανσης αέρα και αυξημένων ορίων πλήρωσης φορτίου (άνω του 99%) και διαθέτει μηχανές διπλού καυσίμου. Η προηγμένη τεχνολογία που διαθέτει και τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά που φέρει σηματοδοτούν ένα ακόμη ορόσημο στη δημιουργία του πράσινου στόλου της εταιρείας και στην δέσμευση της για βιώσιμη ανάπτυξη".
Στους εορτασμούς και την τελετή ονοματοδοσίας παρευρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμούς ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai Heavy Industries κ.S.K. Lee, και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Product Partners L.P. κ. Γεράσιμος Καλογηράτος. Επίσης, συμμετείχαν περισσότερα από 50 υψηλόβαθμα στελέχη του Ομίλου Capital, της Hyundai Heavy Industries και άλλων οργανισμών και εταιρειών.