Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 28-Ιαν-2023 12:00

    Λιανεμπόριο: Επιδόσεις του 2019 φέρνουν στην αγορά οι φετινές εκπτώσεις

    5775625
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Mία χρονιά που για κάποιους σηματοδοτεί την επιστροφή στο 2019, αποτελεί η τρέχουσα εκπτωτική περίοδος στην Ελλάδα. Είναι απολύτως χαρακτηριστικό το γεγονός ότι δύο επιχειρήσεις που σχετίζονται με τη συγκέντρωση επιμέρους εμπορικών σημάτων όπως είναι το Smart Park της Reds στα Σπάτα αλλά και το Attica στην οδό Πανεπιστημίου, κατέγραψαν ιστορικό ρεκόρ τριμήνου για το διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου του 2022. Ταυτόχρονα όμως και οι εκπτώσεις κινούνται ιδιαίτερα θετικά καθώς πηγές που βρίσκονται κοντά στην εταιρεία Γυαλού Εμπορική και Τουριστική Α.Ε. που διαχειρίζεται το εμπορικό πάρκο, Smart Park, αναφέρουν στο Capital.gr ότι ο Ιανουάριος του 2023 έχει ξεκινήσει ιδιαίτερα ικανοποιητικά. "Κάθε μήνας που διανύουμε είναι καλύτερος από το 2019. Η επισκεψιμότητα παρουσιάζεται αυξημένη τουλάχιστον κατά 20% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019. Επιπλέον, τα νούμερα του 2022 θα είναι αρκετά υψηλά για τη Reds με ώθηση από την δραστηριότητα του Smart Park. Ήταν η καλύτερη χρονιά του εμπορικού πάρκου από τη στιγμή που λειτούργησε”, επισημαίνουν. 

    Θα πρέπει να αναφερθεί πάντως ότι το φρένο που φαίνεται ότι μπαίνει και σε βασικά αγαθά στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε ό,τι αφορά νέες ανατιμήσεις αλλά και η εξισορρόπηση των τιμών στην ενέργεια, φαίνεται ότι εκτός του ότι βελτιώνουν το ευρύτερο οικονομικό κλίμα, συνάδουν και στην ενίσχυση της ψυχολογίας του μέσου καταναλωτή.

    Intersport: Ισχυρή άνοδος τζίρου στο δίκτυο – Στο +20% οι ηλεκτρονικές πωλήσεις

    Η Intersport από την πλευρά της σημειώνει αύξηση του τζίρου κατά 30% στα φυσικά καταστήματα σε σύγκριση με τις περσινές εκπτώσεις και κατά 20% στο eshop. Θυμίζουμε ωστόσο ότι οι πρώτοι μήνες του 2022 επηρεάστηκαν έντονα από την υποχρέωση των καταναλωτών να επιδεικνύουν τα πιστοποιητικά εμβολιασμού τους για εισέλθουν σε κάποιο κατάστημα. Σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις της αλυσίδας αθλητικών ειδών ενισχύθηκαν φέτος κατά την περίοδο των εκπτώσεων και σε σχέση με πέρυσι, δεδομένου ότι η αλυσίδα προσφέρει πλέον την δυνατότητα σε όλους τους πελάτες της να κάνουν κράτηση άνευ χρέωσης σε οποιοδήποτε προϊόν της αρεσκείας τους, με δικαίωμα κράτησης για 24 ώρες στα φυσικά καταστήματα της αλυσίδας είτε για να το δοκιμάσουν, είτε για να το αγοράσουν από εκεί. Όπως επισημαίνουν από πλευράς της Intersport, το 30% των αγοραστών προϊόντων μέσω του eshop, πραγματοποιούν προηγουμένως έρευνα ηλεκτρονικά μέσα από site της εταιρείας και στη συνέχεια επισκέπτονται κάποιο κατάστημα για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους. 

    Η πτώση της θερμοκρασίας ευνοεί τις πωλήσεις

    Συν τοις άλλοις όμως η αγορά αρχίζει να κινείται εντονότερα το τελευταίο διάστημα λόγω της πτώσης στη θερμοκρασίας καθότι προϊόντα όπως τα μπουφάν δεν είχαν την ίδια κίνηση το προηγούμενο διάστημα. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός μάλιστα ότι ενώ η σεζόν πωλήσεων για τα συγκεκριμένα προϊόντα ξεκινούσε υπό κανονικές συνθήκες κάθε Νοέμβριο, φέτος η συνθήκη αυτή τροποποιήθηκε, ξεκινώντας τον Ιανουάριο του νέου έτους, κάτι που παρατηρήθηκε τόσο στα καταστήματα της Intersport στην Ελλάδα όσο και στα καταστήματά της στη Ρουμανία. Έντονη κινητικότητα επίσης εμφανίζεται κατά την τρέχουσα εκπτωτική περίοδο στις πωλήσεις παπουτσιών που αποτελούν την κύρια επιλογή των καταναλωτών.

    Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών: Ικανοποιητική η κίνηση στην αγορά

    Όπως αναφέρει με τη σειρά του ο διευθυντής του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σωτήρης Αντωνίου, η ευρύτερη εικόνα που σχετίζεται ωστόσο και με μικρότερα καταστήματα είναι ότι η εκπτωτική περίοδος κινείται ικανοποιητικά, χωρίς έξαρση στην κατανάλωση. Και ο ίδιος παραδέχεται πάντως πως σε ό,τι αφορά τα είδη ένδυσης και υπόδησης έχουν αρχίσει πλέον να κινούνται εντονότερα σε επίπεδο πωλήσεων λόγω της πτώσης στην θερμοκρασία, γεγονός που προσδίδει τζίρο στην αγορά. 

    Αττικά Πολυκαταστήματα: Στο +45% οι πωλήσεις των φετινών εκπτώσεων

    Από την πλευρά του υψηλόβαθμο στέλεχος που σχετίζεται με την Αττικά Πολυκαταστήματα Α.Ε. που διαχειρίζεται τα πολυκαταστήματα Attica και το εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη αναφέρει στο Capital.gr ότι οι φετινές εκπτώσεις κινούνται με άνοδο 45% στις πωλήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή εκπτωτική περίοδο, δεδομένου ότι πέρυσι ήταν έντονη η επίδραση που είχε στην αγορά η υποχρεωτική επίδειξη του πιστοποιητικού εμβολιασμού για όσους εισέρχονταν στα καταστήματα. Το ίδιο πρόσωπο εκφράζει την ευρύτερη ικανοποίησή του για την εικόνα που παρουσιάζει κατά την διάρκεια των εκπτώσεων η επιχείρηση.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ