Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 24-Ιαν-2023 08:05

    Παπουτσάνης: Μετατίθεται το στρατηγικό πλάνο για εργοστάσιο στην Κεντρική Ευρώπη

    Παπουτσάνης: Μετατίθεται το στρατηγικό πλάνο για εργοστάσιο στην Κεντρική Ευρώπη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Tου Γιώργου Λαμπίρη

    Στρατηγική απόφαση αποτελεί για την Παπουτσάνης η δημιουργία ενός δεύτερου εργοστασίου στην Κεντρική Ευρώπη κατά το προσεχές διάστημα. Πρόκειται για μία κίνηση που σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μενέλαος Τασόπουλος, στο περιθώριο παρουσίασης της Ένωσης Θεσμικών Αναλυτών, επρόκειτο να ξεκινήσει να υλοποιείται κατά την τρέχουσα χρονική περίοδο.

    Ωστόσο οι ειδικές συνθήκες που επικρατούν στην αγορά με το αυξημένο κόστος ενέργειας, πρώτων υλών και την ευρύτερη αστάθεια στο διεθνές περιβάλλον, μετέθεσαν τον σχεδιασμό για αργότερα. Η κίνηση αυτή θα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία σε επίπεδο διανομής των προϊόντων της εταιρείας σε περισσότερες αγορές του κόσμου μέσα στα επόμενα χρόνια, ωστόσο σε αυτή τη φάση πρόκειται για μία κίνηση που αρχικά θα έχει αυξημένο κόστος υλοποίησης και επομένως η υλοποίησή της μετατίθεται εν ευθέτω χρόνω.

    Την ίδια στιγμή αυτό που παρατηρείται είναι ότι σε σύγκριση με πέρυσι η εταιρεία βλέπει σημαντική αύξηση στα παραγόμενα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δημιουργεί για μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, γεγονός που αποδίδεται στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία και στο πληθωριστικό περιβάλλον της αγοράς, δεδομένου ότι σημαντική μερίδα των καταναλωτών αναζητά φθηνότερα προϊόντα γι’ αυτό και στρέφεται στα μη επώνυμα ιδιωτικής ετικέτας αγαθά.

    Σε ό,τι αφορά το κόστος ενέργειας η Παπουτσάνης βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε διαπραγματεύσεις με βιομηχανικούς της πελάτες προκειμένου να προσθέσει στις τιμές της ένα energy surcharge, αντισταθμίζοντας έτσι ένα μέρος της επιβάρυνσης που δέχεται από το αυξημένο κόστος για την κατανάλωση ενέργειας. Η εταιρεία δεν προέβη σε κάποια σχετική κίνηση το 2022, ωστόσο το υλοποιεί φέτος με χρονικό ορίζοντα εφαρμογής το πρώτο τρίμηνο του 2023. 

    Μείωση του κόστους λειτουργίας κατά 1,3 εκατ. ευρώ θα περάσει στα φετινά αποτελέσματα

    Μία ακόμα μέθοδος για την αντιστάθμιση του αυξημένου λειτουργικού κόστους ήταν οι ανατιμήσεις, οι οποίες ωστόσο ήταν περιορισμένες σε σχέση με το σύνολο της αγοράς και τον ανταγωνισμό, καθότι περιορίστηκαν στα επίπεδα του 6,5% έως και 7% όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο της ενημέρωσης της Ένωσης Θεσμικών Αναλυτών. Το 2022 η εταιρεία είδε μεγάλες ανατιμήσεις τόσο σε επίπεδο αγοράς όσο και στο στέρεο σαπούνι ένα προϊόν που παραδοσιακά έχει χαμηλή τιμή.

    Σύμφωνα με την Ειρήνη Ιωακειμίδου, Business Unit Director η αγορά παρουσίασε αυξήσεις 15% και 20%. Η κίνηση αυτή συγκράτησης των τιμών από πλευράς της εταιρείας που εκπροσωπεί, αποτέλεσε μία στρατηγική με στόχο να διατηρήσει την καταναλωτική βάση σταθερή και ταυτόχρονα αποτελεί μία ευκαιρία για τον καταναλωτή να επαναξιολογήσει τις μάρκες που αγοράζει σε μία δύσκολη συγκυρία που ο ίδιος διανύει. 

    Παράλληλα όπως αναφέρθηκε από στελέχη της εταιρείας, φέτος θα υπάρξει μείωση του κόστους λειτουργίας κατά περίπου κατά 1,3 εκατ. ευρώ – θα αποτυπωθεί στα αποτελέσματα -, κάτι που θα προέλθει από μειωμένα κόστη λόγω της νέας αποθήκης που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της προηγηθείας τριετίας επενδύσεων ύψους 25 εκατ. ευρώ. Η εξοικονόμηση αυτή θα προκύψει και από τη μείωση του κόστους παραγωγής και την καλύτερη οργάνωση της παραγωγικής διαδικασίας προκειμένου η Παπουτσάνης να ελαχιστοποιήσει την επιβάρυνση που δέχεται από την ενέργεια. 

    Aπό τον σχεδιασμό δεν αποκλείεται και η δημιουργία ενός eshop με στόχο την απευθείας πώληση των επώνυμων προϊόντων της εταιρείας προς τον καταναλωτή μέσα στα επόμενα χρόνια. Θυμίζουμε ότι ήδη η Παπουτσάνης διαθέτει αντίστοιχο κανάλι πωλήσεων σε επίπεδο B2B προς τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

    Στο επίκεντρο της στρατηγικής η ανάπτυξη προϊόντων φροντίδας σπιτιού "Αρκάδι"

    Η επιχείρηση την τρέχουσα χρονιά θα αναπτύξει περισσότερο τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού με όχημα τη μάρκα "Αρκάδι". Εντός του 2023 πρόκειται να παρουσιαστούν και νέες σειρές προϊόντων, θέτοντας ως στόχο να αλλάξουν τα δεδομένα στην κατηγορία αυτή, θέτοντας ως γνώμονα το περιβάλλον και την βιωσιμότητα. Παρά το γεγονός ότι όπως αναφέρθηκε το Αρκάδι αποτελεί μία μικρή εξαγορά από πλευράς τζίρου της εν λόγω επιχείρησης -περίπου 2,5 εκατ. ευρώ- παρουσιάζει δύο ειδικά χαρακτηριστικά, καθότι τα προϊόντα της ως φιλοσοφία βρίσκονται κοντά σε αυτά της Παπουτσάνης, όντας οικολογικά, φυσικά και φιλικά προς το περιβάλλον. 

    Για να υλοποιήσει τον επενδυτικό της σχεδιασμό, η εισηγμένη για την επόμενη τριετία έχει λάβει δάνειο 15 εκατ. ευρώ από την EBRD σε συνδυασμό με αναπτυξιακό πρόγραμμα στο οποίο έχει υποβάλει φάκελο και αφορά στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών αλλά και πληροφοριακών συστημάτων και στην επέκταση του μηχανολογικού εξοπλισμού. Για το 2023 οι προγραμματισμένες επενδύσεις ανέρχονται στα 3 εκατ. ευρώ και στην πορεία εφόσον χρειαστεί το επενδυτικό πλάνο δύναται να δεχτεί τροποποιήσεις. 

    Ο Μενέλαος Τασόπουλος αναφέρθηκε εκτός των άλλων στις προοπτικές και τις προκλήσεις της φετινής χρονιάς. "Θα πρόκειται για μία ακόμα χρονιά με αρκετό σασπένς, καθώς το εισόδημα λόγω πληθωρισμού μειώνεται, ενώ η Ευρώπη βρίσκεται στη χειρότερη θέση και λόγω ενέργειας και λόγω διαφορετικών προγραμμάτων επιδότησης, ενώ υφίσταται αβεβαιότητα ως προς την εξέλιξη των τιμών ενέργειας".

    Όπως είπε μεταξύ άλλων ο κύριος Τασόπουλος, βασική πρόκληση για φέτος αποτελούν και τα πολιτικά ζητήματα αφενός λόγω των εκλογών στην Ελλάδα αλλά και λόγω "των ακραίων κινημάτων που ξεκινούν σε διάφορες χώρες". Πρόσθεσε ωστόσο ότι υφίσταται αποκλιμάκωση στις τιμές των πρώτων υλών και στάθηκε στη δυναμική του τουρισμού, λέγοντας ότι και το 2023 εμφανίζει ενδείξεις ότι η αγορά θα κινηθεί θετικά σε διεθνές επίπεδο. "Η επέκτασή μας στις εξαγωγές συνεχίζεται και η δημιουργία νέων συνεργασιών προχωράει κανονικά, γεγονός που μας δίνει αισιοδοξία και κίνητρο για να συνεχίσουμε την ανάπτυξή μας. Η είσοδός μας στα προϊόντα σπιτιού είναι μία μεγάλη ευκαιρία, ενώ τέλος όλη η δουλειά που γίνεται σε βιωσιμότητα αλλά και σε έρευνα και ανάπτυξη προχωράει, γεγονός που μας δίνει την δυνατότητα να συνεχίσουμε την ανάπτυξή μας". 

    Εξαγωγικά, ο ξενοδοχειακός τομέας αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης για την εταιρεία, η οποία εστιάζει στην ενίσχυση του δικτύου στην Ευρώπη. Αντίστοιχα στον κλάδο του contract με προϊόντα για λογαριασμό τρίτων έχει ισχυρή παρουσία στην Αμερική αλλά και σε χώρες της Ευρώπης. Ταυτόχρονα η εταιρεία είναι ανοιχτή και σε νέες εξαγορές, εφόσον παρουσιαστεί η κατάλληλη ευκαιρία, κατά τα όσα ανέφερε ο Μενέλαος Τασόπουλος.

    Το 2022 η Παπουτσάνης θα θυμίσουμε ότι κατέγραψε ανάπτυξη 29% με τζίρο που ανήλθε στα 70,8 εκατ. ευρώ. Η επιχείρηση διατηρεί μεσοσταθμικό ρυθμό ανάπτυξης στα επίπεδα του 30% την τελευταία πενταετία. Οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν τα 2/3 των συνολικών πωλήσεων, ενώ μετά τις κινήσεις επενδύσεων και εξαγορών (Αρκάδι) αλλά και την εμπορική διείσδυση που έχει υλοποιήσει, αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό στερεών σαπουνιών στην Ευρώπη. Το 2019 ξεκίνησε να υλοποιεί πλάνο επενδύσεων ύψους 25 εκατ. ευρώ, γεγονός που προσέδωσε στην επιχείρηση μεγαλύτερη παραγωγική δυναμικότητα, συνέβαλε στη μείωση του κόστους και ταυτόχρονα διεύρυνε τη γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων. 

    Θα θυμίσουμε ότι το προαναφερόμενο επενδυτικό πρόγραμμα περιλάμβανε και την επέκταση των αποθηκών με τριπλασιασμό των διαθέσιμων παλετοθέσεων. Ουσιαστικά αυτό συνέβη διότι ένα μεγάλο μέρος των εγκαταστάσεων καταλαμβανόταν από γραμμές παραγωγής τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα χρειαστεί να συνεργαστεί το τελευταίο διάστημα μέσω 3PL συνεργάτη, γεγονός που είχε επίπτωση στο κόστος και στην ποιότητα των λειτουργιών της Παπουτσάνης. Έτσι, με τη νέα επένδυση απελευθερώθηκαν χώροι για αποθήκες, κάτι που σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Παπουτσάνης, Μενέλαο Τασόπουλο, θα αποτυπωθεί στα αποτελέσματα του 2023. 

    Επί του παρόντος η Παπουτσάνης διατηρεί 4 κύριους άξονες ανάπτυξης: τα δικά της προϊόντα, τα ξενοδοχειακά προϊόντα, τις σαπωνόμαζες και τα προϊόντα για λογαριασμό τρίτων. Το 43% του τζίρου της προέρχεται από την παραγωγή προϊόντων για τρίτους και οι λοιπές τρεις επιχειρηματικές μονάδες εισφέρουν από περίπου από 20% η καθεμία στον κύκλο εργασιών της επιχείρησης. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ