Δευτέρα, 14-Νοε-2022 08:06
ΔΝΕ: Σοβαρές αντιδράσεις για τις αυξήσεις κατά 50% στα τιμολόγια της ΟΛΠ

Της Αναστασίας Βαμβακά
Στην αύξηση των τελών και τιμολογίων παραλαβής στερεών αποβλήτων, που ανακοίνωσε ο ΟΛΠ, αντιδρά και η Διεθνής Ναυτική Ένωση, η οποία με ανακοίνωσή της ζητά την επανεξέταση των αυξήσεων. Όπως έχει γίνει γνωστό, ήδη από τις 27 Σεπτεμβρίου, ο ΟΛΠ αποφάσισε αναπροσαρμογή των τελών και τιμολογίων για τις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων όπως και για το τεύχος τελών και τιμολογίων παροχής ευκολιών υποδοχής στερεών αποβλήτων.
Η Δ.Ν.Ε σημειώνει πως με γνώμονα την αποτροπή αντικτύπου στην ελληνική οικονομία, συντονίζει τις προσπάθειές της και με άλλους, άμεσα ή έμμεσα, εμπλεκόμενους Φορείς και Ενώσεις ώστε να επιτευχθεί ένα αρραγές μέτωπο αντίδρασης, επισημαίνοντας την ανάγκη για παραγωγική διαβούλευση και διαπραγμάτευση των όποιων πιθανών αυξήσεων, υπό το πρίσμα των πραγματικών δεδομένων της υφιστάμενης οικονομικής συγκυρίας.
"Η αιφνίδια ανακοίνωση του Ο.Λ.Π., περί του ύψους της αναπροσαρμογής που ανέρχεται σε 50% επί των ισχυόντων τελών και τιμολογίων μας εξέπληξε δυσάρεστα, καθώς ουδεμία σχετική διαβούλευση είχε προηγηθεί. Η Δ.Ν.Ε. αντέδρασε τάχιστα και ζήτησε εσπευσμένη συνάντηση με τον Ο.Λ.Π. που πραγματοποιήθηκε στις 4 Οκτωβρίου. Κατά την διάρκεια αυτής η Ένωση εξέφρασε πληθώρα επιχειρημάτων που εναντιώνονται σε αυτή την υπέρογκη αύξηση καθώς και για τον τρόπο που αυτή ανακοινώθηκε, μόνο μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα του Ο.Λ.Π. Δεδομένου ότι οι Εταιρείες – Μέλη μας συγκαταλέγονται μεταξύ των -κατά τεκμήριο- σημαντικότερων και σταθερότερων χρηστών των υπηρεσιών του Ο.Λ.Π., η έλλειψη ενδιαφέροντος διαβούλευσης δύναται να προσληφθεί ως ένδειξη αποσύνδεσης από τους Χρήστες και τον παλμό της Αγοράς. Το Συμβούλιο Χρηστών, που είναι ένας χρήσιμος δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των Χρηστών του λιμένος και του Ο.Λ.Π. θα πρέπει να συγκαλείται πιο τακτικά, κατά την κρίση μας τουλάχιστον ανά εξάμηνο, ώστε τέτοιου είδους θέματα να τίθενται προς ανοικτή διαβούλευση και να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων. Σημειωτέον ότι το τελευταίο συμβούλιο Χρηστών έλαβε χώρα τον Ιούνιο του 2021" αναφέρει σε ανακοίνωση της η Διεθνής Ναυτική Ένωση.
Την ίδια στιγμή, η Ένωση επισημαίνει ότι οι όγκοι που διακινούνται από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ σημειώνουν δραματική κάμψη, ειδικά στο δεύτερο εξάμηνο του 2022. Παράλληλα, ανταγωνιστικοί Μεσογειακοί λιμένες σε Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία επιχειρούν -μέσω σημαντικών επενδύσεων- να προσελκύσουν και αποσπάσουν μερίδιο της διακίνησης φορτίου του Πειραιά . "Η οποιαδήποτε αύξηση τελών και τιμολογίων αυτή την κρίσιμη περίοδο είναι απαγορευτική, καθώς θα επιφέρει το ακριβώς αντίθετο του επιδιωκόμενου αποτελέσματος και θα καταλήξει να λειτουργήσει ως τροχοπέδη της εμπορικής ανάπτυξης του Λιμένος Πειραιώς και του κύκλου εργασιών των Μελών μας.
Συγκεκριμένα, η αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων δύναται να επιφέρει και αυξήσεις στους ναύλους μεταφοράς, καθιστώντας τον λιμένα Πειραιώς λιγότερο ανταγωνιστικό, με πιθανή συνέπεια την μείωση των υπό διαμετακόμιση φορτίων που αποτελούν μία κομβικής σημασίας δραστηριότητα του λιμένος.
Ο ρόλος του λιμένα Πειραιώς ως διαμετακομιστικό κέντρο στην Μεσόγειο επιτρέπει στους Έλληνες Εισαγωγείς και Εξαγωγείς να έχουν την ίδια προνομιακή τιμολογιακή αντιμετώπιση στους θαλάσσιους ναύλους με άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες, μεγαλύτερου οικονομικού και εμπορικού μεγέθους από την Ελλάδα, αποτελώντας σημαντικό εμπορικό πλεονέκτημα και εμμέσως μηχανισμός συγκράτησης των αυξήσεων στις τιμές των αγαθών" σημειώνει καταλήγοντας πως "Παραμένουμε ανοικτοί και συνεργάσιμοι για την εξεύρεση μιας αμοιβαίως αποδεκτής λύσης στο θέμα των αυξήσεων τελών των καταλοίπων".