Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 13-Νοε-2022 08:30

    Το γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας εκτοπίζει τη ΦΑΓΕ από την πρωτοκαθεδρία στα ψυγεία

    Το γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας εκτοπίζει τη ΦΑΓΕ από την πρωτοκαθεδρία στα ψυγεία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Τη θέση της ΦΑΓΕ στα ψυγεία των ελληνικών σούπερ μάρκετ έρχεται να καταλάβει το γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας και σε όρους αξίας πωλήσεων όπως προκύπτει από στοιχεία της αγοράς που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η ιδιωτική ετικέτα εμφανίζεται το τελευταίο διάστημα να κερδίζει πόντους λόγω των ανατιμήσεων στα προϊόντα, με τους καταναλωτές να καταφεύγουν σε αυτήν για να εξοικονομήσουν χρήματα στο συνολικό καλάθι των αγορών τους. Σημειώνεται ότι η ιδιωτική ετικέτα στην συνολική κατηγορία γιαουρτιού ήταν ούτως ή άλλως πρώτη σε όγκο πωλήσεων, ωστόσο η μεταβολή και σε όρους αξίας και το πέρασμα στην πρώτη θέση είναι κάτι που σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες παρουσιάζει φέτος με βάση την τελευταία αποτύπωση σε επίπεδο εννεαμήνου και σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021.

    Να σημειωθεί ότι το γιαούρτι είναι μία κατηγορία που πλήττεται το τελευταίο διάστημα ως προς το τζίρο του και παρά τις ανατιμήσεις που έχουν περάσει στην αγορά και στο σύνολο των γαλακτοκομικών προϊόντων. Κατά τις ίδιες πληροφορίες μάλιστα η κατηγορία γιαουρτιού στο σύνολό της έχει απωλέσει φέτος ποσοστό 6% των πωλήσεών της σε αξία στο εννεάμηνο του 2021. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η πτωτική εικόνα στο γιαούρτι οφείλεται στο γεγονός ότι δεν αποτελεί τρόφιμο πρώτης ανάγκης με αποτέλεσμα μία σημαντική μερίδα καταναλωτών να έχει περιορίσει την κατανάλωσή του κατά την χρονική περίοδο που διανύουμε.

    Eπιπλέον η κατηγορία γιαουρτιού όπως και όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα επηρεάζονται έντονα το τελευταίο διάστημα ως προς την διαμόρφωση της τιμής πώλησής τους λόγω των τιμών στις ζωοτροφές που κατ’ επέκταση αυξάνουν σημαντικά το κόστος παραγωγής στον πρωτογενή τομέα.

    Αναπτύσσονται σε περιόδους οικονομικής αναταραχής και κρίσης τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

    Για να αντιληφθούμε την δυναμική που παρουσιάζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αρκεί να δούμε ότι το τελευταίο διάστημα αναπτύσσονται δυναμικά. Ειδικότερα στο εννεάμηνο του 2022 από Ιανουάριο έως και Σεπτέμβριο, η ανάπτυξη του μεριδίου πωλήσεων για την ιδιωτική ετικέτα έχει ανέλθει στο 12,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπως προκύπτει από πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς, IRI. Αυτό που επίσης προκύπτει είναι το γεγονός ότι το μερίδιό τους προσεγγίζει τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, ανερχόμενο στο 15,9%. Θα θυμίσουμε ότι το αντίστοιχο μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το 2011 ήταν 16,1%, το 1017ήταν 16,3% και το 2018 στο 15,8% (στο μεσοδιάστημα των προαναφερόμενων ετών κινήθηκε και σε υψηλότερα επίπεδα).

    Σε ό,τι αφορά την αξία της αγοράς γιαουρτιού στην Ελλάδα ανέρχεται σταθερά πάνω από τα 200 εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια. Πιο συγκεκριμένα οι συνολικές πωλήσεις της κατηγορίας αυτής γαλακτοκομικών προϊόντων το 2021 έφτασε σε αξία στα 214 εκατομμύρια ευρώ (222 εκατ. ευρώ το 2020 και 219 εκατ. ευρώ το 2019).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ