Του Φώτη Φωτεινού
Στην τελική ευθεία, έπειτα από σημαντική καθυστέρηση, εισέρχεται ο σπουδαιότερος διαγωνισμός του εγχώριου κλάδου των logistics. Στις 24 Οκτωβρίου, αφού δόθηκε ολιγοήμερη παράταση, ξεκινά η β’ φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο.
Στις 24 Οκτωβρίου τα τέσσερα εναπομείναντα σχήματα που διεκδικούν το έργο καλούνται να υποβάλουν τις τεχνικές και οικονομικές τους προσφορές, με το πιο αισιόδοξο σενάριο να αναφέρεται σε επιλογή αναδόχου τον Απρίλιο – Μάιο.
Τα επιχειρηματικά σχήματα που διεκδικούν το έργο στο Θριάσιο, ύψους 150 εκ. ευρώ, είναι τα εξής:
* Ακτωρ ΑΤΕ - Συγγελίδης – Θεοχαράκης - Goldair Cargo.
* J&P Αβαξ - ΓΕΚ- Prologis.
* Sharmet AE - ΑΤΤΙΚΑΤ ΑΤΕ – Confide - Imperio.
* Τεχνική Ολυμπιακή.
Ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο αναφέρεται στην παραχώρηση, για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (30+10 χρόνια), έκτασης 600 στρεμμάτων, ενώ η λειτουργία του αναμένεται τέλη του 2009, όπως και η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο.
Όλα τα έξοδα κατασκευής και λειτουργίας του εμπορευματικού κέντρου θα τα αναλάβει ο ιδιώτης, ενώ η Εμπορευματικά Κέντρα ΑΕ (θυγατρική του ΟΣΕ) θα διατηρήσει μικρή συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο (15%).
Όσον αφορά το εμπορευματικό της Θεσσαλονίκης, η Εμπορευματικά Κέντρα (θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ) φιλοδοξεί να προκηρύξει το σχετικό διαγωνισμό το β’ εξάμηνο του 2008. Το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης θα κατασκευαστεί στο ακίνητο του στρατοπέδου Γκόνου (έκτασης 672.269,63 τ.μ.).
Πέρα από την Θεσσαλονίκη, η Ηγουμενίτσα και η Αλεξανδρούπολη είναι οι μετέπειτα στόχοι της εταιρείας για τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων, λόγω των λιμανιών που διαθέτουν, αλλά και της γεωγραφικής τους θέσης.
Μάλιστα, χθες ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης κάλεσε Κινέζους ιδιώτες επενδυτές να συμμετάσχουν στα παραπάνω εμπορευματικά κέντρα που θα κατασκευαστούν σύμφωνα με το μοντέλο ΣΔΙΤ.