Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 25-Σεπ-2022 08:46

    Ιχθυοκαλλιέργειες: Το επιχειρηματικό story του Παύλου και της Λάρας Γερουλάνου

    Παύλος και Λάρα Γερουλάνου: Τι αλλάζει με την είσοδο των Ισπανών στα Ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Κινήσεις που επιταχύνουν τη λειτουργική της αναδιοργάνωση από μια οικογενειακή σε μια διεθνοποιημένη επιχειρηματική οντότητα έχουν πραγματοποιήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα τα Ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς, στα οποία διατηρούν ποσοστό 40% ο Παύλος Γερουλάνος και η σύζυγός του, Λάρα Μπαράζι-Γερουλάνου, και 60% ο ισπανικός πολυεθνικός όμιλος Profand. 

    Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον Μαρίνο Γερουλάνο, πατέρα του Παύλου Γερουλάνου, το 1981 και αποτέλεσε την πρώτη εταιρεία ιχθυοκαλλιέργειας στην Ελλάδα. Μάλιστα, κατά την έναρξη λειτουργίας της αποτέλεσε ένα πρωτοποριακό και καινοτόμο εγχείρημα για τα δεδομένα της εποχής. Η λέξη "ιχθυοκαλλιέργεια" ήταν τότε ένας κλάδος άγνωστος στο ευρύ κοινό. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στα πρώτα χρόνια της διαδρομής της και μετά την κρίσιμη καμπή που διένυσε κατά τη δεκαετία του 1990, κατάφερε από το 2006 και ύστερα να αντιστρέψει πλήρως τις έως τότε ισορροπίες και να αποτελεί σήμερα μία από τις υγιείς και αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις ιχθυοκαλλιέργειας στην Ελλάδα. 

    Για ένα διάστημα περίπου πέντε ετών στην επιχείρηση συμμετείχε και ο Παύλος Γερουλάνος με διοικητικά καθήκοντα, πριν αναλάβει το τιμόνι της εταιρείας η σύζυγός του, Λάρα Μπαράζι-Γερουλάνου, από το 1998 έως και σήμερα, όπου διατηρεί καθήκοντα προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου. Η καταγωγή της εντοπίζεται στη Συρία από την πλευρά της μητέρας της και στη Σαουδική Αραβία από την πλευρά του πατέρα της. Σπούδασε οικονομικά, ενώ εργάστηκε στο Χρηματιστήριο της Wall Street ασχολούμενη με τον τομέα των δομημένων ομολόγων, παρά το γεγονός ότι αρχική της επιθυμία ήταν να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία και τη λογοτεχνία. 

    Η επόμενη μέρα και η αύξηση του τζίρου μετά την αλλαγή μετοχικών ισορροπιών

    Σήμερα, έξι μήνες μετά την απόκτηση του 60% των μετοχών της εταιρείας από τον ισπανικό όμιλο Profand Group, οι πωλήσεις των Ιχθυοτροφείων Κεφαλονιάς συνεχίζουν να καταγράφουν ανοδική πορεία. Σύμφωνα με την κυρία Μπαράζι, ο κύκλος εργασιών φέτος εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 52 εκατομμύρια ευρώ, από τα 48 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το καθαρό κέρδος προ φόρων θα ανέλθει περίπου στα 4 εκατ. ευρώ, από 2,3 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Η ίδια αναφέρεται σε μια χρονιά που εξελίσσεται θετικά για την εταιρεία της, καθότι αναπτύσσεται ως οντότητα σε συνδυασμό με την αύξηση της παραγωγής της. Ταυτόχρονα, όμως, κάνει λόγο για ένα έτος προκλήσεων όπου το κόστος λειτουργίας έχει αυξηθεί κατά 30%, επηρεαζόμενο κατά κύριο λόγο από τις ιχθυοτροφές, που αντιστοιχούν στο 60% του συνολικού κόστους παραγωγής. Αναφέρει ότι και άλλοι παράγοντες, όπως η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών αλλά και στα μεταφορικά, έχουν με τη σειρά τους επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος της εταιρείας. 

    Ως προς τον τομέα της παραγωγής, θυμίζουμε ότι η Ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς είχε εξαγοράσει τη μονάδα της Avramar στη Φθιώτιδα, δεδομένης της υποχρέωσης που διατηρούσε η τελευταία από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ανταγωνισμού για πώληση περιουσιακών στοιχείων, για λόγους ισορροπίας στον τομέα του ανταγωνισμού κατά την απορρόφηση των Νηρέα και Σελόντα. Η αρχική δυνατότητα παραγωγής ήταν της τάξεως των 900 τόνων, συμπεριλαμβανομένων αρκετών αδειών επέκτασης. Φέτος αυτή η μονάδα παράγει ήδη 2.500 τόνους, ενώ στο πλάνο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια είναι να φτάσει περίπου στους 6.000 τόνους. 

    Αναφερόμενη στις μετοχικές ανακατατάξεις που έγιναν γνωστές τον περασμένο Μάρτιο με την εξαγορά του 60% των μετοχών από το Profand Group και την αύξηση του ποσοστού μετοχής του ζεύγους Παύλου και Λάρας Γερουλάνου στο 40%, η επικεφαλής της εταιρείας σημειώνει ότι πλέον οι αλλαγές υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς.

    "Είχαμε ξεκινήσει και πριν δύο χρόνια την υλοποίηση της λειτουργικής μας αναδιάρθρωσης, δεδομένου ότι είχαν αλλάξει τα μεγέθη μας και έπρεπε να ενταχθούν συστήματα αναφορών στο πλαίσιο λειτουργίας της εταιρείας. Ωστόσο από τον περασμένο Μάρτιο και την έναρξη της συνεργασίας με τον όμιλο Profand τα πράγματα εξελίχθηκαν αρκετά πιο γρήγορα. Μας βοήθησε σημαντικά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος όμιλος διαθέτει εκτεταμένη εμπειρία σε εξαγορές και στην ενσωμάτωση νέων οργανισμών", λέει η κυρία Μπαράζι. 

    "Καθότι είμαι άνθρωπος αριθμών, όλα αυτά που ζητούσα και ήθελα να υλοποιηθούν αρκετό καιρό πριν πραγματοποιήθηκαν μέσα σε ένα τετράμηνο. Πλέον έχουμε στη διάθεσή μας μια σειρά δεδομένων που μας βοηθούν στις αποφάσεις που λαμβάνουμε αλλά και στην παραγωγή, διατηρώντας σύνδεση τόσο με τα οικονομικά στοιχεία όσο και με στοιχεία πωλήσεων", εξηγεί η επικεφαλής των Ιχθυοτροφείων Κεφαλονιάς. 

    Άνοιγμα των εξαγωγών σε Αμερική, Ισπανία και Γαλλία

    Οι νέες μετοχικές ισορροπίες και η είσοδος των Ισπανών στην ελληνική εταιρεία ιχθυοκαλλιέργειας άνοιξαν ταυτόχρονα τον δρόμο για τη διεύρυνση των εξαγωγών της επιχείρησης, καθότι ο όμιλος Profand διατηρεί ευρύ δίκτυο πωλήσεων και μια εκτεταμένη βάση μεταποίησης σε χώρες όπως η Αμερική, η Ισπανία και η Γαλλία. 

    Ως προς το ενδεχόμενο εξόδου του Παύλου και της Λάρας Γερουλάνου από την εταιρεία, είναι κάτι που η ίδια διαβεβαιώνει ότι ουδέποτε τέθηκε στο τραπέζι των συζητήσεων με τους Ισπανούς. Προσθέτει ότι, εκτός από δική της προσωπική επιθυμία, η παραμονή στην εταιρεία ήταν και μία από τις βασικές παραμέτρους της συμφωνίας. 

    "Ήταν μια ευκαιρία να μεγαλώσει κι άλλο η εταιρεία, έχοντας πλέον ισχυρή χρηματοοικονομική στήριξη και ενίσχυση σε λειτουργικό επίπεδο. Κύριο μέλημά μας είναι η πρόσβαση σε αγορές όπου χρειάζεται όγκος προϊόντων. Δεν είναι εύκολο να φτάσει κανείς στην Αμερική με ένα μόνο προϊόν. Πλέον οι Ισπανοί έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν σε οποιονδήποτε πελάτη μια μεγάλη γκάμα προϊόντων –συμπεριλαμβανομένων των δικών μας–, κάτι που αποτελεί μεγάλο κέρδος για όλους μας. Διαθέτουν ισχυρή βάση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και επομένως τόσο η εμπορική διακίνηση στη συγκεκριμένη ήπειρο όσο και τα logistics εξυπηρετούνται από εκεί. Επίσης, μετά την έναρξη της συνεργασίας μαζί τους ξεκινήσαμε να διοχετεύουμε τα ψάρια μας και στην Ισπανία, όπου δεν είχαμε παρουσία, ενώ αναπτύσσουμε ακόμα περισσότερο τη δραστηριότητά μας στη Γαλλία, όπου το εκτόπισμά μας ήταν περιορισμένο". 






     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ