Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 25-Σεπ-2007 09:26

    Προς επαναδημοπράτηση το έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Φάνη Γαβρινιώτη

    Επαναπροκηρύσσεται κατά πάσα πιθανότητα ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου που θα κατασκευάσει και θα διαχειριστεί για τα επόμενα 30 χρόνια τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, του τελευταίου δηλαδή έργου από το "πακέτο" των επτά νέων συμβάσεων παραχώρησης που προωθεί το ΥΠΕΧΩΔΕ.

    Οι σοβαρές μεταβολές που έχουν επέλθει τόσο όσον αφορά το μέγεθος -αριθμό των επιμέρους υποδομών που τελικά φαίνεται πως θα ενταχθούν στη συγκεκριμένη σύμβαση, όσο και στο επίπεδο των κατασκευαστικών Ομίλων (συγχωνεύσεις, πτωχεύσεις, νέες συμμαχίες κ.ά.) κατά το διάστημα που μεσολάβησε από το 2001 – 2003 όταν δημοπρατήθηκε το έργο και έγινε η προεπιλογή κοινοπραξιών, εκτιμάται πως οδηγούν αναπόφευκτα στην ακύρωση της διαδικασίας που ακολουθήθηκε μέχρι σήμερα και στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

    Το αρμόδιο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ δεν έχει ακόμη κάνει γνωστές τις προθέσεις του για το θέμα, κάτι που ωστόσο θα γίνει το προσεχές διάστημα αφού επιδίωξη του υπουργού Γιώργου Σουφλιά είναι να αναθέσει το συγκεκριμένο έργο το συντομότερο δυνατόν. Υπενθυμίζεται πως τη σύμβαση για τα Αστικά Έργα Αττικής (ή τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού όπως συνηθίζεται να αποκαλείται το εν λόγω έργο) διεκδικούν επισήμως με βάση τον διαγωνισμό του 2001 και την προεπιλογή του 2003 τέσσερις κοινοπραξίες: Το σχήμα των εταιρειών – μετόχων της Αττικής Οδού (Ελληνική Τεχνοδομική – Παντεχνική, J&P Άβαξ και ΑΤΤΙ – ΚΑΤ), η κοινοπραξία ΓΕΚ – Cintra – ACS, η ομάδα των Hochtief – Strabag – Bilfinger – ΑΕΓΕΚ – Αθηνά και η κοινοπραξία των Bouygues – ΑΛΤΕ. Είναι φανερό πως από την περίοδο συγκρότησης αυτών των σχημάτων πολλά πράγματα έχουν αλλάξει (π.χ. η ΑΛΤΕ έχει πτωχεύσει, η ΓΕΚ έχει αποκτήσει συμμετοχή στην ΑΤΤΙ – ΚΑΤ, η ΑΕΓΕΚ αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, η Αθηνά έχει εξαγοραστεί από τη J&P Άβαξ και η Hochtief από την ισπανική ACS κ.ά.), γεγονός που ασφαλώς επηρεάζει ουσιαστικά την διεκδίκηση του σημαντικού οδικού έργου.

    "Πυρετός" στα επιτελεία των κατασκευαστικών εταιρειών

    Ενόψει της πιθανότητας επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού και της πρόθεσης του ΥΠΕΧΩΔΕ αυτός να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατόν, τα επιτελεία των μεγάλων κατασκευαστικών Ομίλων και των ξένων οίκων που συνεργάζονται μαζί τους βρίσκονται σε "συναγερμό" προκειμένου να προετοιμαστούν κατάλληλα. Αν και δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο εκδήλωσης ενδιαφέροντος και από άλλες κατασκευαστικές επιχειρήσεις (π.χ. Μηχανική, Τεχνική Ολυμπιακή – Μοχλός), εντούτοις οι βασικοί διεκδικητές της σύμβασης για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού φαίνεται πως θα παραμείνουν οι ίδιοι.

    Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν "συνενώσεις" σχημάτων λόγω των νέων συμμαχιών που έχουν πλέον διαμορφωθεί στον κλάδο των κατασκευών. Φυσικά, οι όποιες αλλαγές θα οριστικοποιηθούν αμέσως μετά την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ