Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 15-Αυγ-2022 08:29

    Επενδύσεις 1 δισ. στο νέο μοντέλο τραπεζικής στην 3ετία

    Επενδύσεις 1 δισ. στο νέο μοντέλο τραπεζικής στην 3ετία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Λεωνίδα Στεργίου

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η μετάβαση στο νέο μοντέλο τραπεζικής εξυπηρέτησης και εμπειρίας που έχουν ανακοινώσει οι τέσσερις συστημικές τράπεζες έρχονται να υποστηρίξουν ένα ευρύτερο στρατηγικό πλάνο μετασχηματισμού που ξεκινά από την κουλτούρα και τις εσωτερικές δομές μέχρι τον επανασχεδιασμό και το λανσάρισμα νέων προϊόντων, την αξιοποίηση του προσωπικού και του δικτύου, ενώ επεκτείνεται στην αξιοποίηση των αλλαγών στις καταναλωτικές συνήθειες και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά.

    Σημαντικές επενδύσεις γίνονται για την κυβερνοασφάλεια, τον εσωτερικό έλεγχο, την εκπαίδευση του προσωπικού, την προσέλκυση ταλέντων, τη στελέχωση με νέες ειδικότητες και τις αλλαγές στα καταστήματα (μείωση και επανασχεδιασμός) και στα σημεία φυσικής παρουσίας (ATM κά).

    Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς που γνωρίζουν την εξέλιξη των στρατηγικών σχεδίων των τραπεζών, σε αυτή την περίοδο, οι μεγαλύτερες επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό πραγματοποιούνται από την Alpha Bank και την Εθνική Τράπεζα.

    Alpha Bank

    Η Alpha Bank έχει περάσει στη β’ φάση υλοποίησης του προγράμματος μετασχηματισμού με την κωδική ονομασία "Alpha Blue Print" που περιλαμβάνει συνολικές επενδύσεις 430 εκατ. ευρώ, για μείωση κόστους κατά 60 εκατ. ευρώ τον χρόνο, αύξηση λειτουργικών εσόδων κατά 350 εκατ. ευρώ, ενίσχυση της παραγωγικότητας κατά 25%, και νέα προϊόντα, όπως ειδικά πακέτα για την ελληνική οικογένεια, τις επιχειρήσεις, αλλά και δάνεια κατά την πληρωμή σε e-shops. Μόνο οι επενδύσεις στην τεχνολογία ανέρχονται σε 120 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα αυτό ολοκληρώνεται το 2023.

    Εθνική Τράπεζα

    Σε αντίστοιχα μεγέθη κινούνται οι επενδύσεις της Εθνικής Τράπεζας, καθώς παράλληλα με τις υπόλοιπες κινήσεις, αλλάζει το κεντρικό της σύστημα, κάτι το οποίο απαιτεί πόρους και περισσότερο χρόνο. Οι επενδύσεις αυτές εντάσσονται στο σχέδιο "Τράπεζα Πρώτης Επιλογής στην Ελλάδα” που συνοπτικά περιλαμβάνει την περαιτέρω ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και fintech σε όλα τα ψηφιακά και φυσικά κανάλια, με έμφαση στο V-banking και στο corporate banking, με παράλληλη επέκταση των δραστηριοτήτων μέσω API (ανάπτυξη κώδικα που δίνει πρόσβαση, πχ σε καταστήματα να κάνουν αίτηση και να εγκρίνεται ή να απορρίπτεται αίτηση για δάνειο online).

    Eurobank

    Η Eurobank, με το στρατηγικό σχέδιο Eurobank 2030, υλοποιεί το νέο τραπεζικό μοντέλο εξυπηρέτησης "Phygital” και λειτουργίας, ενσωματώνοντας ακόμα και υβριδικό σύστημα εργασίας (φυσική παρουσία και τηλεργασία). Είχε προηγηθεί πχ η δημιουργία, για παράδειγμα του V-banking και την κατασκευή online εφαρμογών (πχ. Business Check Up). Προχωρά στην ανάπτυξη οικοσυστημάτων (συνεργασίες με στόχο να παρέχει στους πελάτες της και μη τραπεζικά προϊόντα και να ενσωματώνει υπηρεσίες από τις θυγατρικές εξωτερικού στην πλατφόρμα Temenos. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, η Eurobank προχωρά σε ένα πλάνο επενδύσεων περίπου 70 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

    Τράπεζα Πειραιώς

    Η Τράπεζα Πειραιώς, πέρα από τη Winbank και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ομίλου (πρόσφατα ανακοίνωσε το Online Appointment που δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να προγραμματίσουν συνάντηση με εκπρόσωπο της Τράπεζας, επιλέγοντας ημέρα και ώρα), προχωρά στη δημιουργία ιντερνετικής τράπεζας, με στόχο την προσέλκυση νέου ηλικιακά κοινού, εξοικειωμένο με την τεχνολογία και τις online υπηρεσίες. Πρόκειται για εγχείρημα, το οποίο θα απαιτήσει επενδύσεις τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ στη 2ετία, προσφέροντας έσοδα άνω των 50 εκατ. ευρώ μέχρι το 2025 και ελάφρυνση του δικτύου της Τράπεζας κατά 25%.

    Το νέο τραπεζικό μοντέλο

    Τα στρατηγικά τους πλάνα, συνήθως τριετή, σε άλλες τράπεζες είχαν προηγηθεί στη ψηφιακή μετάβαση, σε άλλες δρομολογούνται τώρα και σε άλλες αναμένεται η αύξηση των επενδύσεων στη φάση ολοκλήρωσης που σε όλες φτάνει μέχρι το 2025. Τουλάχιστον, για την πρώτη φάση του μετασχηματισμού, καθώς η ψηφιακή μετάβαση δεν σταματά ποτέ, ενώ υπάρχει ο ανταγωνισμός από τις fintech και τις ιντερνετικές τράπεζες. Ακόμα και από τους μεγάλους τεχνολογικούς γίγαντες, όπως Google, Amazon, Apple κλπ, όπου έχουν εισέλθει στον χρηματοοικονομικό τομέα και σε ορισμένες χώρες, πέραν από τρόπους πληρωμών, προσφέρουν δάνεια, ακόμα και τραπεζικό λογαριασμό (μέσω συνεργασιών).

    Οι επενδύσεις στη ψηφιακή μετάβαση δεν περιορίζονται μόνο σε servers και σε νέες εφαρμογές, αλλά σε ενοποίηση βάσεων δεδομένων, ταξινόμηση και αξιολόγηση μεγάλων δεδομένων προκειμένου να δημιουργηθούν μοντέλα πρόβλεψης και αξιολόγησης για κινδύνους, νέες ανάγκες, κά. Για παράδειγμα, η νέα γενιά συγκρίνει την τραπεζική εξυπηρέτηση με εκείνη των μεγάλων ηλεκτρονικών αλυσίδων, όπως είναι η Amazon. Αυτό σημαίνει επανασχεδιασμός της εξυπηρέτησης και των προϊόντων όπως τα έχει στο μυαλό του ο πελάτης και όχι όπως προβλέπουν οι υφιστάμενες δομές βάσει νόμων, κλπ. Η νομοθεσία και η συμμόρφωση θα πρέπει να τηρούνται αλλά δεν είναι απαραίτητο να συμμετέχει σε αυτή τη διαδικασία ο πελάτης. Ο ενδιαφερόμενος δανειολήπτης ξέρει ότι θα πρέπει να κάνει μια αίτηση και στη συνέχεια θα πρέπει να λάβει μια θετική ή αρνητική απάντηση γρήγορα. Το τι μεσολάβησε στο ενδιάμεσο, πόσοι και ποιοι έλεγχοι έγιναν, από που αντλήθηκαν ηλεκτρονικά τα στοιχεία κά δεν τον αφορούν.

    Η απάντηση πρέπει να είναι γρήγορη και σε αυτό θα πρέπει να τεθούν δείκτες αποδοτικότητας (KPI), δηλαδή εξέταση αιτήματος σε 1 ημέρα. Η εξυπηρέτηση θα πρέπει να είναι διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, με όλους τους δυνατούς τρόπους (chat, βιντεοκλήση) και συσκευές (κινητά, υπολογιστές, tablet). Η διαδικασία και ο "φάκελος” του πελάτη πρέπει να είναι διαθέσιμα σε κάθε φάση είτε από κατάστημα είτε από το τηλέφωνο είτε μέσω e-banking ή mobile banking. Για παράδειγμα, μία ερώτηση ή ένα αίτημα να ξεκινά μέσω τηλεφώνου ή καταστήματος, να επικαιροποιείται μέσω chat και να ολοκληρώνεται μέσω mobile banking.

    Τα συστήματα των τραπεζών θα πρέπει να αντιλαμβάνονται τις ανάγκες των πελατών, πχ μέσω των συναλλαγών ή των παραπόνων, ώστε να προτείνονται οι αντίστοιχες λύσεις σε κάθε περίοδο της ζωής. Σπουδαστικά πακέτα σε φοιτητές, στεγαστικά δάνεια σε νέες οικογένειες, αποταμιευτικά-συνταξιοδοτικά, ακόμα μη τραπεζικές υπηρεσίες, όπως λογιστικά πακέτα και συμβουλευτική.

    Στο μέλλον θα δούμε να προσφέρονται από τα ψηφιακά κανάλια περιεχόμενο, όπως μουσική ή εισιτήρια για θέατρο κά. Έτσι, είτε ονομάζεται "Online Appointment”, είτε "Ραντεβού” (Alpha Bank) ή V-banking (Eurobank) ή digital customer onboarding (ETE), πρόκειται για το digital onboarding και soft registration, δηλαδή για βασικά χαρακτηριστικά της νέας εμπειρίας του μετασχηματισμού των τραπεζών.

    Διαβάστε ακόμη:

    * To μέλλον του ebanking θα παρέχει και… ψυχαγωγία

    * Οι 30άρηδες αλλάζουν τον τρόπο λειτουργίας των τραπεζών

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ