Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 12-Ιουλ-2022 18:06

    Mikel Coffee Company: Στόχος να φτάσει σε κάθε γωνιά του πλανήτη

    Mikel Coffee Company: Στόχος να φτάσει σε κάθε γωνιά του πλανήτη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με στόχευση να έχει παρουσία σε κάθε γωνιά του πλανήτη κινείται η ελληνική αλυσίδα καφεστίασης Mikel Coffee Company, όπως αναφέρει ο Αθανάσιος Ζηκύρης, CFO της εταιρείας. Μάλιστα, η πρόβλεψή της είναι ότι μέσα στα επόμενα χρόνια η Mikel Coffee θα λειτουργεί σε 30 συνολικά χώρες του κόσμου, με το ενδιαφέρον από υποψήφιους δικαιούχους να είναι έντονο. Το 2021 η Mikel Coffee είχε ισχυρή ανάπτυξη δικτύου, με 60 καταστήματα σε παγκόσμια βάση.

     

    Αθανάσιος Ζηκύρης, CFO της Mikel

    Συνέντευξη στον Γιώργο Λαμπίρη 

    - Σε ποιες χώρες και με ποιο μοντέλο (π.χ. master franchise) δραστηριοποιείται αυτήν τη στιγμή η Mikel Coffee Company εκτός Ελλάδας; 

    Η ανάπτυξη της εταιρείας Mikel Coffee γίνεται με το δικαίωμα δικαιόχρησης. Υπό καθεστώς master franchisee λειτουργούν χώρες του εξωτερικού όπως η Κύπρος, η Τουρκία, η Σαουδική Αραβία και η Βόρεια Μακεδονία. 

    Η κατάσταση της αγοράς στην οποία πρόκειται να ενταχθεί το brand και ο συνεργάτης είναι θεμελιώδους σημασίας. 

    Λαμβάνοντας υπόψη βασικούς παράγοντες της εκάστοτε χώρας, προτείνουμε τη λειτουργία ενός καταστήματος, αξιολογούμε την πορεία του στην αγορά, δίνοντας στο εγγύς μέλλον βήμα στον σχεδιασμό πενταετούς πλάνου.

    - Υπήρξαν πρόσφατα νέες αγορές στις οποίες εισήλθε η επιχείρηση;

    Το 2021 είχαμε new entries με καταστήματα Mikel στο Κουβέιτ, το Oμάν και στη Νέα Υόρκη. Για τη χρονιά που διανύουμε και σε σύντομο διάστημα, εντάσσονται στο δίκτυό μας καταστήματα στο Κατάρ, το Ιράκ, την Ιορδανία και τη Γερμανία. Σύμφωνα με τους ρυθμούς εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς το brand Mikel, αναμένεται η αύξηση της παρουσίας μας σε τουλάχιστον 30 χώρες μέσα στα επόμενα χρόνια.

    - Ποιο είναι το πλάνο ανάπτυξης για την ελληνική αγορά; Υπάρχουν αυτήν τη στιγμή περιθώρια να μεγαλώσει κι άλλο η αλυσίδα καταστημάτων σας ή η χώρα μας εμφανίζει πλέον σημάδια κορεσμού;

    Με γνώμονα ότι οι αλυσίδες franchise στην Ελλάδα κατέχουν μικρότερο μερίδιο της αγοράς σε σχέση με τα τοπικά καταστήματα, τα οποία αποτελούν και τον βασικό ανταγωνιστή, τότε μπορούμε να παραδεχτούμε ότι υπάρχει χώρος για όλους. Στη Mikel Coffee πιστεύουμε ότι το σήμα έχει μια παρατεταμένη δυναμική στην ελληνική επικράτεια και βασική μας προτεραιότητα είναι η Αττική και τα νησιά.

    - Πώς κινήθηκε για εσάς το 2021 από πλευράς οικονομικών επιδόσεων σε σχέση με το 2020 και ποια είναι τα σημάδια που έχει δείξει το πρώτο εξάμηνο του 2022;

    Σαφώς το 2021 παρουσίασε θετικότερο πρόσημο από το 2020. Η βασικότερη επίπτωση που προέκυψε εν μέσω πανδημίας το 2020 ήταν κυρίως ο αποπροσανατολισμός, δημιουργώντας αβεβαιότητα και δυσκολίες στις επιχειρήσεις. Για τη Mikel Coffee η χρονιά του 2021 παρουσίασε πραγματικά μεγάλη ανάπτυξη, με την ένταξη 60 νέων καταστημάτων στο δίκτυό μας παγκοσμίως.

    Με το ξεκίνημα του 2022 παρουσιάστηκαν νέες δυσκολίες στην αγορά, με κύρια αιτία τις ανατιμήσεις σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και σε θέματα διαθεσιμότητας προϊόντων και μεταφορών (Logistics). Παρότι η πανδημία, η γεωπολιτική αναταραχή και η ενεργειακή κρίση μάς δημιούργησαν ανησυχίες για την πορεία του έτους, τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι καλύτερα των προσδοκιών μας.

    - Υπάρχουν αυτή τη στιγμή νέα concepts καταστημάτων που αναπτύσσετε; Θα δούμε το drive thru να έρχεται από τη Λάρισα στην Αθήνα;

    Ήδη έχουμε προβεί στην ανανέωση των καταστημάτων μας, με στόχο την ολοκλήρωσή τους στα επόμενα δύο έτη. Το drive thru ως concept σε ελληνικό έδαφος έχει ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη και το δεύτερο στην πόλη της Λάρισας. Ομολογουμένως είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, καθώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές, πόσω μάλλον στο κλεινόν άστυ της Αθήνας. Παρ' όλα αυτά, το συγκεκριμένο concept έχει προχωρήσει στα Ηνωμένα Εμιράτα, στην Τζέντα και στη Βοστόνη με επιτυχία. Ευελπιστούμε ότι θα αναπτυχθεί και στη χώρα μας, όπου είναι εφικτό, μελλοντικά.

    - Εάν μου δίνατε μια προσέγγιση για τις τάσεις που κυριαρχούν στην ελληνική αγορά, τι είναι αυτό που ζητάει ο σύγχρονος καταναλωτής από τα καταστήματά σας;

    Η τάση των καταναλωτών προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής αποτυπώνεται και στον δικό μας κλάδο. Εδώ και καιρό προσφέρουμε τα ροφήματά μας και με νέες εναλλακτικές επιλογές στο γάλα από σόγια και καρύδα, καθώς επίσης έχουμε εντάξει στον κατάλογό μας περισσότερες επιλογές φαγητού με υγιεινές συνταγές. Το ίδιο συνέβη και με τα προϊόντα μας στο Grab & Go με πρωτεϊνούχες μπάρες δημητριακών, υγιεινά σνακ κ.λπ.

    Μία ακόμα τάση που κυριαρχεί είναι ο σεβασμός προς στο περιβάλλον. Η Mikel Coffee από την αρχή της λειτουργίας της διαθέτει περιβαλλοντική συνείδηση. Υιοθετώντας γρήγορα τις πιο οικολογικές επιλογές, αντικαταστήσαμε τη συσκευασία μας με νέο, φιλικό προς το περιβάλλον, χάρτινο καλαμάκι και καπάκι, μια βραβευμένη πανευρωπαϊκή πατέντα.

    - Δεδομένης της ευρύτατης εξάπλωσης αλυσίδων καφέ στη χώρα μας, θα δούμε να εκδηλώνεται το φαινόμενο συγκέντρωσης επιχειρήσεων τα επόμενα χρόνια;

    Το επιχειρηματικό περιβάλλον στον κλάδο του F&B έχει έντονα ανοδική πορεία. Βέβαια, με τη συνεχή ανάπτυξη της καφεστίασης στον ελλαδικό χώρο, ενδεχομένως να υπάρξουν τέτοιου είδους αλλαγές και είμαστε εν αναμονή των εξελίξεων. Εάν αυτή θα προκύψει με συγχωνεύσεις και εξαγορές, μένει να το δούμε. Συγκεκριμένα, στη Mikel Coffee στόχος μας είναι η ανάπτυξη και εκτός των ελληνικών συνόρων, προσφέροντας τις υπηρεσίες μας σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Θα είναι σε μεγάλη κλίμακα και θα είμαστε μια ελληνική εταιρεία που θα έχει καταστήματα σε κάθε γωνιά του πλανήτη μας.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ