Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 07-Ιουλ-2022 12:16

    Ευ. Βασιλάκης: Το 2022 η Aegean θα περάσει σε κέρδη

    Γενική Συνέλευση Aegean
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Φώτη Φωτεινού 

    Σε κέρδη θα περάσει η Aegean φέτος για πρώτη φορά μετά την εκδήλωση της πανδημίας, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν, στη σημερινή Γ.Σ. Μετόχων, ο Πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος, Δημήτρης Γερογιάννης.

    Τα δυο ανώτατα στελέχη της εταιρείας σημείωσαν ότι, τόσο οι πληρότητες, όσο και οι προ-κρατήσεις φανερώνουν μεγάλη δυναμική που κυμαίνονται στα προ-πανδημίας επίπεδα, με αποτέλεσμα να σημειώνεται σημαντική άνοδος του εσόδου ανά πτήση.

    Τα βασικά σημεία της ομιλίας του Δ. Γερογιάννη

    -Τον Απρίλιο ήταν ο πρώτος μήνας στον οποίο η Aegean ξεπέρασε τις εισπράξεις για μελλοντικά ταξίδια σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 

    -Τον Μάιο, η εταιρεία ξεπέρασε τη διακίνηση 1 εκατ. επιβατών

    -Τον Ιούνιο, μετέφερε 1,3 εκατ. επιβάτες  

    -Οι πληρότητες προσεγγίζουν τα προ-πανδημίας επίπεδα  

    -Η επιβατική κίνηση κυμαίνεται στο 90%+ σε σχέση με τα προ - πανδημίας επίπεδα

    -Υπάρχει βελτίωση των εσόδων ανά πτήση 

    -Την καλοκαιρινή περίοδο, αυξάνονται οι συχνότητες προς κάποιους προορισμούς και προστίθενται και νέοι 

    -Αβεβαιότητες υπάρχουν, όπως η πολύ μεγάλη αύξηση πετρελαίου, η άνοδος του δολαρίου έναντι του ευρώ και ο πληθωρισμός που δημιουργεί έντονη μεταβλητότητα 

    -Ωστόσο, οι διεθνείς κρατήσεις δείχνουν έντονη δυναμική και φαίνεται ότι θα κρατήσει όλη τη θερινή περίοδο 

    -Στόχος το 2022 είναι η πρώτη κερδοφόρα χρήση της Aegean μετά το ξεκίνημα της πανδημίας 

    -Το κόστος ενέργειας και καυσίμων έχει "εκτιναχθεί", σε ένα τέτοιο περιβάλλον η   εγρήγορση και η προσαρμοστικότητα αποτελούν τις μεγάλες προτεραιότητες  

    Τα βασικά σημεία της ομιλίας του Ευ. Βασιλάκη  

    -Οι λειτουργικές ζημιές της Aegean το 2021, σε ποσοστιαίο επίπεδο επί των εσόδων, ήταν αρκετά πιο χαμηλές σε σχέση με άλλες εισηγμένες αεροπορικές εταιρείες. Αυτό δείχνει ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει τις κρίσεις με επάρκεια και ανθεκτικότητα

    -Από τον Απρίλιο και μετά οι προ-πωλήσεις εισιτηρίων / εισπράξεις είναι μεγαλύτερες από τα αντίστοιχα νούμερα του 2019. Αυτό δείχνει ότι θα καταφέρουμε σημαντική αύξηση του εσόδου ανά πτήση

    -Το κόστος καυσίμου είναι 120% επάνω από ότι ήταν το 2019

    -Με μια σχετική σιγουριά μπορούμε να πούμε ότι η χρήση θα κλείσει με κέρδη 

    Η ομιλία του Δ. Γερογιάννη

    Η πανδημία συνέχισε να επηρεάζει τον κλάδο μας και την Aegean  και το 2021. Το επιχειρησιακό περιβάλλον παρουσίασε έντονες διακυμάνσεις, με τα τέσσερα τρίμηνα του έτους να εμφανίζουν μεγάλες διαφοροποιήσεις. 

    Ξεκινήσαμε το 2021, λόγω του νέου κύματος της πανδημίας  που επικρατούσε ήδη από το τελευταίο τρίμηνο του 2020, με πολύ χαμηλό πτητικό έργο, μικρότερο του 40% σε πτήσεις σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα.

    Από τον Ιούνιο και ύστερα με τη σταδιακή άρση των περιορισμών και την εξομάλυνση των συνθηκών, επαναφέραμε σταδιακά το πτητικό μας έργο, με την επιβατική κίνηση να παρουσιάζει τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης, απέχοντας όμως σημαντικά από τα προ-πανδημίας επίπεδα. 

    Την καλοκαιρινή περίοδο του 2021 παρά τον έντονο ανταγωνισμό, καθώς οι κύριοι ανταγωνιστές μας αύξησαν σημαντικά τις προσφερόμενες θέσεις προς την χώρα, καταφέραμε να ανακτήσουμε  το 65%  περίπου της επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2019 προσφέροντας το 78% της πτητικής της δραστηριότητας (σε αριθμό πτήσεων), επίσης σε σχέση με το 2019.

    Το τρίτο τρίμηνο του 2021 είναι και το πρώτο τρίμηνο από την έναρξη της πανδημίας που η Aegean κατέγραψε οργανική κερδοφορία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 70% των συνολικών πωλήσεων για το έτος πραγματοποιήθηκε από τον Ιούνιο του 2021 έως τον Οκτώβριο του ίδιου έτους.

    Η νέα παραλλαγή Όμικρον, που οδήγησε στην επαναφορά νέων περιοριστικών μέτρων, επηρέασε εκ νέου τη δραστηριότητα και τη ζήτηση το τελευταίο τρίμηνο του έτους.    

    Όπως αναλύεται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις που έχετε στη διάθεσή σας, το 2021: 

    - Ο συνολικός κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση κατά 62% σε σχέση με το 2020 και διαμορφώθηκε σε €674,8 εκατ., αλλά έφτασε μόλις το 52% του συνολικού κύκλου εργασιών του 2019.
    - Οι Ζημίες προ φόρων σε οργανική συγκρίσιμη βάση ανήλθαν σε €72,5  εκατ., σημαντικά περιορισμένες από Ζημίες  προ φόρων ύψους €296,8 εκατ. το προηγούμενο έτος.
    - Λαμβάνοντας υπόψη τα έκτακτα μη οργανικά έσοδα (δηλαδή τα συνολικά μη επαναλαμβανόμενα έσοδα ύψους €63,2 εκατ., - το ποσό της κρατικής ενίσχυσης μειωμένο κατά την εύλογη αξία των warrants που δόθηκαν στο Ελληνικό Δημόσιο και η πρόβλεψη απομείωσης σχετιζόμενη με την αναδιάρθρωση του στόλου αεροσκαφών) οι Ζημίες προ Φόρων ανήλθαν σε €9,3 εκατ. το 2021, ενώ ο Όμιλος εμφάνισε καθαρά κέρδη μετά από φόρους ύψους €5,1 εκατ.
    - Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε € 474,4 εκατ.  

    Καθ’ όλη τη χρονιά δουλέψαμε με τους ίδιους εντατικούς ρυθμούς για να διασφαλίσουμε τις συνθήκες επανόδου σε όλα τα επίπεδα δραστηριότητας. 

    Το 2021 η Aegean πέρα από την αποτελεσματική αξιοποίηση του δικτύου και του στόλου όταν οι συνθήκες το επέτρεπαν, ενίσχυσε την κεφαλαιακή της επάρκεια και υπήρξε ιδιαίτερα ανταγωνιστική στη διαχείριση του κόστους της. 

    Επιπλέον επιταχύναμε την επένδυση σε νέα αεροσκάφη, αναπροσαρμόζοντας τις άμεσες παραδόσεις για τα επόμενα δύο έτη, στα πλαίσια της όσο το δυνατόν αμεσότερης εκμετάλλευσης των σημαντικών πλεονεκτημάτων των νέων αεροσκαφών. 

    Το 2021 συμφωνήσαμε επιπρόσθετα και την αναδιάρθρωση του στόλου ελικοφόρων αεροσκαφών, εισάγοντας νέο τύπο αεροσκαφών στο στόλο μας (ATR-72) με ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς όρους μίσθωσης και συντήρησης.

    Τα προηγούμενα δύο χρόνια εργαστήκαμε συστηματικά και με δημιουργικότητα για να προετοιμάσουμε την επόμενη ημέρα για την εταιρεία και για τους επιβάτες μας. Αναβαθμίσαμε τις υπηρεσίες μας και εξελίξαμε την ταξιδιωτική εμπειρία, προσφέροντας νέες υπηρεσίες λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των επιβατών μας. 

    Επενδύσαμε στη τεχνολογία, προσθέτοντας το WiFi στις πτήσεις μας, αναβαθμίσαμε το business lounge στη Θεσσαλονίκη και δημιουργήσαμε το νέο lounge στην extraSchengen περιοχή του αεροδρομίου της Αθήνας, με μοντέρνα αισθητική και έντονα στοιχεία ελληνικότητας στον σχεδιασμό τους.  

    Οι στέρεες βάσεις, η προσαρμοστικότητα και η αντοχή που επιδείξαμε στη διαχείριση και αυτής της κρίσης, οι επιδόσεις και η επάρκεια χρηματοοικονομικής ρευστότητας αλλά και ο επαγγελματισμός και οι δυνατότητες των εργαζομένων του Ομίλου αποδεικνύουν την ανθεκτικότητα και επιτρέπουν τη δυναμική ανάπτυξη για τον Όμιλο.

    Μετά από δύο χρόνια προκλήσεων, το 2022 έχουμε τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε νωρίς τη δραστηριότητά μας για την καλοκαιρινή περίοδο.

    Η επιβατική κίνηση στην Ευρώπη εμφανίζεται ιδιαίτερα αυξημένη, μια δυναμική που σημειώνεται και στη χώρα μας. Συγκεκριμένα η χώρα μας παρουσιάζει υψηλά ποσοστά ανάκαμψης τόσο αναφορικά με τη ζήτηση από τους καταναλωτές αλλά και σαν ενδιαφέρον από τις αεροπορικές εταιρείες. 

    Η σημαντική πρόοδος που έγινε τα προηγούμενα χρόνια στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος  και στη διαχείριση της πανδημικής κρίσης, καθιέρωσε τη χώρα μας σε ένα από τα σημαντικότερα διεθνή brand. Συνεπώς, σε συνδυασμό με την διάθεση του κόσμου να ταξιδέψει, η ζήτηση για την Ελλάδα είναι ιδιαίτερα αυξημένη.

    Στην Aegean οι θετικές τάσεις άρχισαν να σημειώνονται από τον Απρίλιο του 2022, που ήταν και ο πρώτος μήνας που ξεπεράσαμε σε εισπράξεις (ήτοι πωλήσεις για μελλοντικά ταξίδια) τον αντίστοιχο μήνα του 2019. 

    Εν συνεχεία τον Μάιο μεταφέραμε περισσότερους από 1 εκατομμύριο επιβάτες, ενώ και ο Ιούνιος συνέχισε το ίδιο δυναμικά μεταφέροντας 1,3 εκατομμύρια επιβάτες. 

    Οι πληρότητες σήμερα προσεγγίζουν τα προ-πανδημίας επίπεδα, η επιβατική κίνηση κυμαίνεται σε επίπεδα περίπου 10% χαμηλότερα από το 2019, διατηρείται η καλή πορεία των προ-κρατήσεων, ενώ επιπρόσθετα βελτίωση σημειώνεται και στα έσοδα ανά πτήση.

    Για την καλοκαιρινή περίοδο συνεχίζουμε τη σταδιακή επαναφορά χωρητικότητας προσθέτοντας νέους προορισμούς και αυξημένες συχνότητες σύνδεσης στο δίκτυο εσωτερικού και εξωτερικού, στηρίζοντας κάθε προσπάθεια για διαφοροποίηση και διάχυση του  τουριστικού προϊόντος σε περισσότερες περιοχές ενώ επενδύουμε και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.  

    Από την άλλη μεριά όμως αδιαμφησβήτητα η άνοδος της τιμής του πετρελαίου και η σημαντική ενδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ επηρεάζει σημαντικά το κόστος μας.

    Επιπλέον, ο πληθωρισμός, το υψηλό κόστος ενέργειας και η όποια επίδραση τους στην καταναλωτική εμπιστοσύνη συμβάλουν στον γενικότερο περιβάλλον έντονης μεταβλητότητας. 

    Ωστόσο οι διεθνείς κρατήσεις δείχνουν υψηλή ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό, μία θετική τάση που αναμένεται να διαρκέσει σε όλη τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο. Αυτό αποδεικνύουν και οι συντελεστές πληρότητας στην Ευρώπη που εμφανίζονται ιδιαίτερα αυξημένοι.

    Στόχος μας είναι το 2022 να είναι μια χρονιά με νέες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές για τους επιβάτες μας, αλλά και η πρώτη κερδοφόρα χρήση μετά την πανδημία. 

    Αδιαμφισβήτητα όμως, μέσα σε ένα περιβάλλον κατά το οποίο οι γεωπολιτικές ισορροπίες έχουν διαταραχθεί, το κόστος της ενέργειας και των καυσίμων έχουν εκτιναχθεί, και οι πληθωριστικές πιέσεις να επιδρούν στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, η εγρήγορση, η ευελιξία και  προσαρμοστικότητα παραμένουν προτεραιότητες.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ