Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 09-Ιουν-2022 08:23

    Η ψήφος της ΑΕΚ στη Bosch, το στοίχημα της αυτοκίνησης και η αύξηση του τζίρου

    Η ψήφος της ΑΕΚ στη Bosch, το στοίχημα της αυτοκίνησης και η αύξηση του τζίρου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Στρατηγική κατεύθυνση αποτελεί για τον όμιλο Bosch παγκοσμίως η επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού με έμφαση να δίνεται κυρίως στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αλλά και στη θέρμανση.

    Ταυτόχρονα όμως εξετάζεται ήδη πιλοτικά η χρήση του υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στους ηλεκτροκινητήρες τα επόμενα χρόνια με την διαδρομή να οδηγεί σταδιακά και στην αυτόνομη οδήγηση.

    Ο όμιλος Bosch στην Ελλάδα διατηρεί δραστηριότητα και στον τομέα της αυτοκίνησης, αλλά και σε εκείνους των ηλεκτρικών εργαλείων, της ενέργειας και τεχνολογίας των κτιρίων.

    Όπως ανέφερε σχετικά με την πορεία της Bosch στην Ελλάδα ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Γιάννης Κάπρας, το 2021 είχε κύκλο εργασιών 221 εκατ. ευρώ με αύξηση πωλήσεων κατά 16,3%, η οποία προήλθε από όλες τις θυγατρικές του ομίλου.

    Συμμετοχή στην κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ

    Η Bosch  στην Ελλάδα έχει συμμετοχή σε μεγάλες εγκαταστάσεις αλλά και έργα όπως ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το νέο γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια αλλά και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται στη χώρα μας η Fraport.

    Αναφορικά με την πορεία του πρώτου τριμήνου του 2022 καταγράφηκε περαιτέρω αύξηση 22% σε πωλήσεις σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 για τη Bosch.

    Στο δεύτερο τρίμηνο που διανύουμε συνεχίζεται η θετική εικόνα, με ανάπτυξη πάνω από 10%, ωστόσο παρουσιάζοντας επιβράδυνση λόγω πολέμου, ελλείψεων πρώτων υλών και προβλημάτων στις μεταφορές σε διεθνές επίπεδο.

    Ειδικότερα, η αυτοκίνηση είχε αύξηση πωλήσεων κατά 22,4% στο πρώτο τρίμηνο, τα ηλεκτρικά εργαλεία 19,5% και ο τομέας ενέργειας και τεχνολογίας κτιρίων κινήθηκε ανοδικά με 23,6% με κύρια ώθηση από τα βιομηχανικά έργα και τη θέρμανση.

    Η Bosch έχει ήδη περάσει αυξήσεις εντός του 2022 στα προϊόντα της, οι οποίες κυμαίνονται μεταξύ 3%-5% ανάλογα με την κατηγορία του κάθε προϊόντος, ενώ αναμένεται και μία ακόμα αύξηση τον Ιούλιο, η οποία θα φέρει μεσοσταθμικά το ποσοστό ανατίμησης στο 10%.

    Μακρύ το τούνελ για να φανεί συγκράτηση τιμών στις πρώτες ύλες

    Ο επικεφαλής της Bosch στη χώρα μας στάθηκε στο πρόβλημα που εμφανίζεται επί του παρόντος στις πρώτες ύλες. Έφερε ως παράδειγμα το χάλυβα, ο οποίος χρησιμοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία και η τιμή του το 2021 ήταν κατά τρεις φορές υψηλότερη σε σύγκριση με το 2020.

    "Όλες οι βιομηχανίες ανά τον κόσμο προσπαθούν να μειώσουν τη ζημία και όχι τόσο να αυξήσουν τα κέρδη τους. Δεν βλέπουμε σύντομο τέλος των ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες, οι οποίες επιβαρύνονται σημαντικά από τα προβλήματα των μεταφορών που προέρχονται από την Κίνα και την Ασία ευρύτερα, δυσχεραίνοντας την εικόνα ακόμα περισσότερο", ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Αυξημένος αναμένεται ο τζίρος του 2022

    Αναφερόμενος στη συνολική πορεία του 2022 ο κύριος Κάπρας είπε ότι η εκτίμηση για τις πωλήσεις του ομίλου στην Ελλάδα είναι θετική για όλους τους τομείς, ενώ πρόσθεσε ότι αναμένεται επιβράδυνση το 2023.

    "Θα είναι θετικό το 2022 αν και όχι με αύξηση όπως το πρώτο τρίμηνο. Το 2023 αναμένεται περαιτέρω επιβράδυνση και τα πάντα θα είναι άμεσα εξαρτώμενα από τον πόλεμο στην Ουκρανία, την ενέργεια, τις τιμές των πρώτων υλών αλλά και την κατάσταση στην Κίνα", ανέφερε σχετικά.

    Σε ό,τι αφορά στον πληθωρισμό στην Ελλάδα, είπε πως είναι ένας κίνδυνος που για πολλά χρόνια τον είχαμε ξεχάσει και πρέπει να δούμε πώς θα το διαχειριστεί η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

    Επένδυση 500 χιλ. ευρώ σε φωτοβολταϊκά στις εγκαταστάσεις στο Κορωπί

    Στον τομέα της βιωσιμότητας η Bosch έχει στόχο τη μείωση κατά 15% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην εφοδιαστική αλυσίδα έως το 2030, με στόχο τον εξηλεκτρισμό, χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας και στροφή στο υδρογόνο.

    Προσηλωμένοι στην πράσινη και έξυπνη αυτοκίνηση, ενώ έχει ένα project να κάνει το κτίριο στο Κορωπί για να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά με κάλυψη πάνω από το 95% της ενέργειας που απαιτεί το κτίριο. Η συγκεκριμένη επένδυση θα ανέλθει σε 0,5 εκατ.  ευρώ.

    Στα 78,7 δισ. ο τζίρος του ομίλου Bosch παγκοσμίως

    O όμιλος παγκοσμίως έγραψε πωλήσεις 78,7 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021 με αύξηση 10,1% και την Ελλάδα να αντικατοπτρίζει το 0,2% των πωλήσεων, αποτελώντας μία μέσης δυναμικής αγορά.

    Αναφερόμενος στον τομέα του αυτοκινήτου, ο κύριος Κάπρας είπε χαρακτηριστικά ότι η αυτοκίνηση βρίσκεται σε μεταβατική φάση από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης στην ηλεκτρική κίνηση και αργότερα στην αυτονομία.

    Παγκοσμίως η αυτοκίνηση έφερε έσοδα 45,3 δισεκατομμύρια ευρώ με αύξηση 7,6% την περασμένη χρονιά, η ενέργεια και η ασφάλεια κτιρίων έσοδα 5,9 δισεκατομμύρια ευρώ με αύξηση 7,8% η βιομηχανική τεχνολογία με χρήση σε γραμμές παραγωγής και εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης κατέγραψε πέρυσι έσοδα 6,1 δισ. και ανάπτυξη 18,9%. Τέλος τα καταναλωτικά προϊόντα – λευκές συσκευές – είχαν πωλήσεις 21 δισ. ευρώ και αύξηση στα επίπεδα του 12,7%.

    10 δισ. επενδύσεις για την επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού – Η λύση του υδρογόνου και τα αυτοκινούμενα οχήματα

    Αυτή τη στιγμή ο όμιλος Bosch παγκοσμίως έχει προγραμματίσει επενδύσεις 10 δισεκατομμυρίων ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη μέσα στα επόμενα τρία χρόνια με σκοπό την επιτάχυνση και την αποδοτικότητα της διαδικασίας εξηλεκτρισμού.

    Ο εντονότερος εξηλεκτρισμός καταγράφεται στην οδήγηση και στη θέρμανση. Επίσης η Bosch θέτει στο προσκήνιο την αύξηση παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και τις ενεργειακά αποδοτικές ανακαινίσεις κτιρίων.

    Η ηλεκτροκίνηση συνδέεται άμεσα με την αυτόνομη οδήγηση για τον όμιλο Bosch. Σε ό,τι αφορά στο υδρογόνο ο κύριος Κάπρας αναφέρθηκε στις μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα τελευταίας γενιάς αυτοκίνητα, όπου το κύριο πρόβλημά τους είναι ότι αποτελούν μία παλιά τεχνολογία, τη στιγμή που έρχονται στην αγορά νέα μείγματα πρώτων υλών που κάνουν αποδοτικότερες της μπαταρίες τόσο σε απορρόφηση ενέργειας όσο και σε απόδοση.

    "Είναι μία τεχνολογία που κάποια στιγμή ξεκινάει ο κύκλος αποσύνθεσής της μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής της μπαταρίας, γεγονός που αφήνει αποτύπωμα και στο περιβάλλον.

    Με τις κυψέλες υδρογόνου θα μπορεί στο μέλλον να παραχθεί ηλεκτρική ενέργεια και να τροφοδοτούνται τα ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, το μειονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι ο όγκος που καταλαμβάνει γι’ αυτό και εφαρμόζεται μέχρι στιγμής σε φορτηγά.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ