Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 16-Μαϊ-2022 08:21

    ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στο παρθενικό δρομολόγιο των νέων αμαξοστοιχιών ETR 470

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Φώτη Φωτεινού

    Η χθεσινή ημέρα ήταν μια ξεχωριστή ημέρα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Η (ιταλική) ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολόγησε τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια των αμαξοστοιχιών ETR 470 από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.

    Θα καταφέρει να κερδίσει νέους επιβάτες ο σιδηρόδρομος; Θα καταφέρει να κερδίσει μερίδιο αγοράς από τα αεροπλάνα; Ποιο είναι το πλάνο των Ιταλών της FS για την Ελλάδα;

    Οι πρώτες απαντήσεις δόθηκαν χθες. Η λευκή αμαξοστοιχία ETR 470 των 9 βαγονιών ξεκίνησε χθες το πρωί το πρώτο ταξίδι της προς τη Θεσσαλονίκη, με "οικοδεσπότη" τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Maurizio Capotorto, ο οποίος - μεταξύ άλλων - υποδέχτηκε τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Ιωάννη Ξιφαρά και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Σπύρο Πατέρα.

    Οι τρεις τους αντάλλαξαν ευχές για τις νέες αμαξοστοιχίες, τονίζοντας ότι αποτελούν "βήμα προόδου", στο πλαίσιο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του σιδηρoδρόμου.

    Στην πλατφόρμα του Σ.Σ. Αθηνών ήταν και πολλοί Ιταλοί, αλλά και Έλληνες, υψηλόβαθμα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι επιβιβάστηκαν στην αμαξοστοιχία, εκφράζοντας την αισιοδοξία τους για την ανταπόκριση που θα έχουν οι νέες αμαξοστοιχίες από το επιβατικό κοινό.

    τραινοσε αθηνα θεσσαλονικη

    Τα κυριότερα χαρακτηριστικά των νέων αμαξοστοιχιών

    Οι αμαξοστοιχίες ETR 470 διαθέτουν εννέα βαγόνια, ένα εκ των οποίων είναι εστιατόριο και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και πέντε οικονομικής. Κάθε αμαξοστοιχία μπορεί να μεταφέρει έως και 475 επιβάτες. 

    Τουλάχιστον επί του παρόντος, κάνουν μόνο 1 ενδιάμεση στάση στη Λάρισα. Μάλιστα, εντός των βαγονιών υπάρχουν οθόνες που δίνουν πληροφορίες για το δρομολόγιο, όπως για την ταχύτητα και τον χρόνο άφιξης.

    Εκτός από τις διαφορές στην εξωτερική εμφάνιση, παρουσιάζουν μεγάλη διαφορά, κυρίως, στη Α’ θέση. H A’ θέση έχει άλλη διαμόρφωση σε σχέση με τα Intercity (δεν υπάρχουν οι καμπίνες των 6 θέσεων), αλλά και στη Β’ θέση παρατηρείται βελτίωση.  

    Επίσης, θετική εντύπωση προκαλεί το αυτόματο και χωρίς θόρυβο άνοιγμα των θυρών μεταξύ των βαγονιών, ενώ στα αρνητικά η μη παροχή σύνδεσης στο ίντερνετ.         

    Οι τιμές κανονικού εισιτηρίου μιας διαδρομής:

    -Α θέση: 65 ευρώ Αθήνα-Θεσσαλονίκη,  48,6 ευρώ Αθήνα-Λάρισα και 25,4 ευρώ Θεσσαλονίκη – Λάρισα.

    -Β θέση: 55 ευρώ Αθήνα – Θεσσαλονίκη, 41,5 ευρώ Αθήνα - Λάρισα και 22,1 ευρώ Θεσσαλονίκη-Λάρισα.

    Για ταξίδια που θα πραγματοποιηθούν έως 3 Ιουνίου εφαρμόζεται έκπτωση 20% στις τελικές τιμές των εισιτηρίων.

    Τα δρομολόγια κάνουν σχεδόν 4 ώρες, όπως τα Intercity. Μείωση θα επέλθει με την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και την ελαχιστοποίηση των βραδυποριών (χθες μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης οι βραδυπορίες ήταν σχεδόν 25), οπότε φαντάζει εφικτή η διεξαγωγή της διαδρομής σε έως 3,5 ώρες.

    τραινοσε αθηνα θεσσαλονικη

    Δαπάνη 47,5 εκατ. για τις αμαξοστοιχίες

    Οι αμαξοστοιχίες ETR αποτελούν την πιο σημαντική επενδυτική κίνηση, τουλάχιστον επί του παρόντος, των Ιταλών της FS στην Ελλάδα και εκείνη που θα αποτελέσει το μεγάλο crash test με το επιβατικό κοινό.

    Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δαπάνησε για την ανακατασκευή των πέντε αμαξοστοιχιών ETR 470 περί τα 47,5 εκατ. ευρώ. Το γεγονός ότι οι Ιταλοί της FS προτίμησαν να δρομολογήσουν στην Ελλάδα ανακατασκευασμένες αμαξοστοιχίες και όχι καινούργιες έχει προκαλέσει σκεπτικισμό σε αρκετά στελέχη της σιδηροδρομικής αγοράς.

    Οι ελληνικές αρχές, δηλαδή η ΡΑΣ πιστοποίησε τις αμαξοστοιχίες έπειτα από σχεδόν ένα χρόνο και αφότου τοποθετήθηκαν τα αναγκαία συστήματα αμμοδιασποράς. 

    Από την άλλη πλευρά, άλλα στελέχη της σιδηροδρομικής αγοράς υποστηρίζουν ότι ο ερχομός των ETR αποτελεί ένα "σαφές βήμα προόδου", δεδομένων των μεγάλων παθογενειών του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου (πολλές βραδυπορίες και εργολαβίες, μη ολοκλήρωση συστημάτων τηλεδιοίκησης), συμπληρώνοντας ότι "όταν ο ΟΣΕ είναι σε θέση να παραδώσει ένα καλύτερο δίκτυο, οι Ιταλοί θα δρομολογήσουν νεότερα τρένα".     

    Άλλωστε, η δρομολόγηση νεότερων τρένων περιλαμβάνεται στη σύμβαση της ανανέωσης των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών για 10+5 χρόνια.

    H ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται για την απόκτηση, υπέρ του Δημοσίου, τουλάχιστον 10 τρένων υδρογόνου μηδενικών ρύπων, 10 νέων τρένων για προαστιακές γραμμές και πλήρη ανακατασκευή/αναβάθμιση 15 Desiro.

    Πάντως, η δρομολόγηση των αμαξοστοιχιών ETR σηματοδοτεί τη νέα "εποχή" της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία πρόκειται να μετονομαστεί, αλλάζοντας και το λογότυπό της.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ