Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 13-Μαϊ-2022 07:51

    Πότε θα στηθεί το εργοτάξιο του μετρό στα Εξάρχεια

    Πότε θα στηθεί το εργοτάξιο του μετρό στα Εξάρχεια
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελένης Μπότα

    Με ολοκλήρωση των σχετικών τοπογραφικών μελετών αλλά χωρίς ακόμη να έχει εγκατασταθεί το εργοτάξιο στον σταθμό των Εξαρχείων και καθυστερήσεις στο Φρέαρ "Βεΐκου" (λόγω μετακίνησης των δικτύων κοινής ωφελείας), συνεχίζονται οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό (τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή).

    Για τον σταθμό στα Εξάρχεια, οι αντιδράσεις που σημειώνονται από μερίδα των κατοίκων της περιοχής έχει καθυστερήσει την εγκατάσταση του εργοταξίου, με την κυβέρνηση πάντως να επιμένει ότι δεν πρόκειται να κάνει πίσω στην κατασκευή του. 

    Όσον αφορά τη χωροθέτηση του σταθμού σε άλλο σημείο της περιοχής και όχι στην πλατεία των Εξαρχείων, πηγές προσκείμενες στην Αττικό Μετρό τονίζουν ότι η χωροθέτηση έχει γίνει από το 2017 και δεν μπορεί να γίνει μία τέτοια αλλαγή. Επίσης, αυτό το ενδεχόμενο θα οδηγούσε σε ακύρωση της σύμβασης του έργου. 

    Ως εκ τούτου, πληροφορίες αναφέρουν ότι η εγκατάσταση του εργοταξίου στην πλατεία Εξαρχείων αναμένεται εντός του καλοκαιριού. 

    Αναφορικά με τις αντιδράσεις για την κατασκευή του σταθμού επί της πλατείας Εξαρχείων, κάνοντας λόγο για αλλαγή της φυσιογνωμίας της περιοχής, στελέχη που εμπλέκονται με την υλοποίηση του έργου αναφέρουν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την περίπτωση της Αγίας Παρασκευής, όπου έχει επανέλθει το αίτημα για κατασκευή σταθμού του Μετρό στην κεντρική πλατεία της πόλης, με το σχετικό ψήφισμα να τίθεται προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο. 

    Όταν κατασκευαζόταν η γραμμή 3, ο σταθμός προβλέπονταν να γίνει αρχικά στην κεντρική πλατεία της Αγίας Παρασκευής με τη γραμμή να κινείται κάτω από τη λεωφόρο Μεσογείων έχοντας ως τερματικό σταθμό την περιοχή του Σταυρού αντί για τη Δουκίσσης Πλακεντίας. 

    Το σχέδιο αυτό όμως συνάντησε σφοδρές αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία, με τον δήμο να ζητά τη μετακίνηση του σταθμού εκτός του κέντρου της πόλης ώστε να μην επιβαρυνθεί επιπλέον η κυκλοφορία στους δρόμους. Τελικά, ο σταθμός, που άνοιξε με καθυστέρηση ετών, μετατέθηκε σε αραιοκατοικημένη περιοχή, ένα χιλιόμετρο περίπου μακριά. Σήμερα, αντιλαμβανόμενοι τα πλεονεκτήματα, το ζήτημα κατασκευής νέου σταθμού μετρό επί της κεντρικής πλατείας, επανέρχεται.

    Σημειώνεται ότι το πρώτο τμήμα Γραμμής 4 του Μετρό "Άλσος Βεΐκου – Γουδή", έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας.

    Με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός), θα αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί Μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού και ιδίως ο σταθμός του Συντάγματος αλλά και του Ευαγγελισμού.

    Η Γραμμή 4 εκτός των άλλων θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α., το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο και την Πανεπιστημιούπολη.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ