Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 08-Μαρ-2022 07:32

    Σαρίτα Βαρούχ (Head of Greece, Uber): Όραμά μας να γίνουμε "one-stop-shop" για τη μετακίνηση των πολιτών

    Σαρίτα Βαρούχ (Head of Greece, Uber): Όραμά μας να γίνουμε "one-stop-shop" για τη μετακίνηση των πολιτών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η επικεφαλής της Uber στην Ελλάδα μιλά για την επόμενη μέρα της μετακίνησης, την ανάγκη για νέο πλαίσιο ridesharing και την έμφαση που δίνει η εταιρεία στη συνεργασία της με τα ταξί.

    - Πρόσφατα, σε συμμετοχή σας σε διαδικτυακό συνέδριο και μάλιστα παρουσία του ΓΓ Μεταφορών αναφερθήκατε στην ανάγκη δημιουργίας νέου πλαισίου για τις on demand υπηρεσίες μετακίνησης. Που αποδίδετε την ανάγκη αυτή και πώς αντιλαμβάνεστε το πλαίσιο αυτό;

    Πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε συγκεκριμένες απόψεις αναφορικά με το καθεστώς κινητικότητας και τις αντίστοιχες υπηρεσίες. Για την ακρίβεια η ΕΕ στηρίζει την διαμόρφωση ενός κοινού πλαισίου για το σύνολο των επιλογών κινητικότητας. Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται σε μία περίοδο που και το Υπουργείο Μεταφορών έχει ανακοινώσει ότι επεξεργάζεται αντίστοιχη νομοθεσία. Δεν είναι όμως μόνο η πρόθεση της Επιτροπής που καθιστά επιτακτική την αλλαγή αυτή. Ένα νέο πλαίσιο είναι απαραίτητο γιατί οι τεχνολογικές εξελίξεις της εποχής και κυρίως οι ανάγκες των ανθρώπων το απαιτούν. Χρειαζόμαστε άμεσα ένα πλαίσιο που να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα και τις ανάγκες μας στον τομέα της κινητικότητας. Χρειαζόμαστε άμεσα μία μετάβαση σε νέο μοντέλο, με δύο βασικά χαρακτηριστικά: Δε θα πρέπει να διαταράξει τη λειτουργία της αγοράς, θα πρέπει όμως να ενθαρρύνει τους πολίτες να χρησιμοποιούν περισσότερες ridesharing υπηρεσίες συγκριτικά με τα δικά τους ΙΧ. 

    Οι περισσότερες χώρες της ΕΕ επιλέγουν ή έχουν ήδη επιλέξει κάποια μεταρρύθμιση που ενισχύει τη μετακίνηση on demand, όπως το ridesharing. Και το κάνουν γιατί βλέπουν τη σημαντική αναπτυξιακή δυναμική που δημιουργείται, και προφανώς γιατί οι ίδιοι οι πολίτες αναδεικνύουν την ανάγκη αυτή.  Στο επίκεντρο είναι τα οφέλη των ίδιων των πολιτών – στην περίπτωσή μας των χρηστών που αναζητούν on demand μετακίνηση. Για παράδειγμα, η Ιταλία κατέθεσε μεταρρύθμιση, το Βέλγιο ανακοίνωσε επείγουσα μεταρρύθμιση και η Γερμανία ενεργοποίησε τη μεταρρύθμιση που θέσπισε πέρσι.

    - Η λειτουργία της αγοράς σήμερα συνδέεται και με την αγορά των ταξί. Δε θα επηρεαστεί αυτή η αγορά από την αλλαγή πλαισίου;

    Τα σημαντικά οφέλη που θα προκύψουν από ένα τέτοιο πλαίσιο για την οικονομία, την απασχόληση και την ανάπτυξη ισχύουν πρωτίστως για τα ταξί. Συνεργαζόμαστε με τον κλάδο και μάλιστα με σημαντικά αυξητικούς ρυθμούς. Μέσα από τη συνεργασία μας βελτιώνεται η ίδια η υπηρεσία αλλά και η εμπειρία της μετακίνησης on demand. Στην Uber διεθνώς, από το 2019 και μετά αυξήσαμε σημαντικά τη συνεργασία μας με τον κλάδο. Μάλιστα, πρόσφατα ανακοινώσαμε πως αποτελεί στρατηγική μας προτεραιότητα να αυξήσουμε τη συνεργασία μας με τα ταξί παγκοσμίως, θέτοντας τον φιλόδοξο στόχο να έχουμε συνεργασία με όλα τα ταξί παγκοσμίως μέχρι το 2025. Κατά την άποψή μας, η ανάγκη μετάβασης σε νέο πλαίσιο προφανώς και πρέπει να εξασφαλίζει ότι τα ταξί θα μπορούν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες της ψηφιακής επανάστασης.

    Με βάση μάλιστα την εμπειρία μας παγκοσμίως αλλά και την εικόνα που έχουμε για την ελληνική αγορά, οι ridesharing υπηρεσίες θα δημιουργήσουν άμεσα μία σημαντική επιπλέον επιβατική βάση, με την αγορά των ταξί να επωφελείται πρωτίστως από αυτήν. Για την ακρίβεια αναμένουμε να ενισχυθεί. Παράλληλα, τα οφέλη στην απασχόληση και την οικονομία είναι επίσης σημαντικά. 

    Να σας πω επίσης το εξής: Τα 2/3 των χρηστών εφαρμογών όπως της Uber αξιοποιούν τις υπηρεσίες μας, σε συνδυασμό με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ως εναλλακτική λύση στη χρήση ιδιωτικού αυτοκινήτου. Με μια μείωση 10 τοις εκατό στην ιδιοκτησία αυτοκινήτου ή πιο σωστά στην καθημερινή του χρήση, θα διπλασιαστεί η ζήτηση με μετακίνηση με άλλους τρόπους κινητικότητας. Η τεχνολογία κατά συνέπεια θα μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε σημαντικές προκλήσεις, να ενισχύσουμε την οικονομία, την απασχόληση, την επιχειρηματικότητα και να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής στις πόλεις. Χρειαζόμαστε γενικότερα αξιόπιστες συνδυαστικές, άνετες λύσεις. Για πολλές μετακινήσεις, μπορεί να είναι γρηγορότερο ή φθηνότερο να πάρουμε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, ένα ηλεκτρικό σκούτερ ή μέσα μαζικής μεταφοράς. Η νέα πλατφόρμα κινητικότητας της Uber παρέχει αυτές τις αξιόπιστες και προσιτές εναλλακτικές λύσεις έναντι χρήσης ΙΧ. Η δυνατότητα χρήσης τέτοιων λύσεων μπορούν να συνυπάρχουν στην εφαρμογή της Uber. Αυτό αποτελεί άλλωστε μέρος του οράματός μας. Να είμαστε για τους πολίτες ένα one-stop-shop. Θέλουμε να τους παρέχουμε πρόσβαση σε κάθε επιλογή που τους βοηθά να μετακινηθούν άνετα στην πόλη. 

    - Υπάρχουν παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών;

    Η υπηρεσία Uber Transit είναι διαθέσιμη σε πολλές πόλεις των ΗΠΑ αλλά και της Ευρώπης όπως η Ρώμη. Εκεί στην εφαρμογή της Uber έχουμε ενσωματώσει τις υπηρεσίες ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων της Lime. Στο Λονδίνο έχουμε ενσωματώσει τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών μετακίνησης με σκάφος, το Uber Boat. Στη Νέα Υόρκη υπάρχει στην εφαρμογή και το Uber Copter για μεταφορά με ελικόπτερο. Αυτό που ονομάζουμε multimodal είναι ήδη μία πραγματικότητα, εξελίσσεται και θα συνεχίσει να εξελίσσεται γρήγορα. Και επιθυμία μας και στόχος μας είναι στις αλλαγές που έρχονται να μη μείνει κανείς πίσω. Πρέπει να τρέξουμε από κοινού μπροστά, όλοι μαζί.

    - Να έρθουμε και στην Ελλάδα. Ήδη η πλατφόρμα της Uber είναι διαθέσιμη στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη ενώ πέρσι εγκαινιάσατε μία νέα υπηρεσία στη Σαντορίνη. Να αναμένουμε το μοντέλο της Σαντορίνης και σε άλλες περιοχές;

    Η περσινή χρονιά ήταν μια χρονιά ανάπτυξης για εμάς. Η υπηρεσία μας UberTaxi αποδείχθηκε πολύ επιτυχημένη ειδικά στην Αθήνα και θέλουμε να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτή, σε άλλες πόλεις στην Ελλάδα, όπως στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Το UberTaxi αποτελεί ένα σαφές παράδειγμα επιτυχημένης συνεργασίας μεταξύ μιας τεχνολογικής εφαρμογής όπως εμείς και μιας ήδη υπάρχουσας υπηρεσίας όπως το ταξί, φέρνοντας οφέλη από τη μία στους καταναλωτές και από την άλλη στα ταξί. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτήν την υπηρεσία για να την κάνουμε καθημερινά πιο προσιτή, αξιόπιστη και εκτιμώμενη από τους καταναλωτές, δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες εισοδήματος για τους οδηγούς ταξί. Από την άλλη πλευρά, πέρυσι, ξεκίνησε μια πιλοτική επιχείρηση στη Σαντορίνη με μια ελληνική εταιρεία διαμεσολάβησης που χρησιμοποιεί την τεχνολογία της πλατφόρμας μας και αυτή η συνεργασία αποδείχθηκε επιτυχημένη. Αναφορικά με μελλοντικά σχέδια της συνολικής μας παρουσίας στην Ελλάδα, δεν είμαι σε θέση να ανακοινώσω κάποια συγκεκριμένη επέκταση σε αυτό το στάδιο, ωστόσο ο κύριος στόχος μας παραμένει η γεωγραφική επέκταση και η διάθεση της εφαρμογής Uber σε περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.

    - Πρόσφατα το Υπουργείο ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση ηλεκτρικών ταξί μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Πώς αντιλαμβάνεται η Uber τέτοιες πρωτοβουλίες και πώς τις υποστηρίζει;

    Τις αντιλαμβάνεται απολύτως θετικά, πρωταγωνιστεί παγκοσμίως στην πράσινη μετάβαση και φυσικά τις υποστηρίζει σταθερά εδώ και χρόνια. Στην Uber έχουμε ήδη ανακοινώσει την δέσμευσή μας να γίνουμε μια πλατφόρμα κινητικότητας μηδενικών εκπομπών έως το 2040, σε 10.000 πόλεις και έξι ηπείρους στις οποίες δραστηριοποιείται. Δεσμευόμαστε ότι το 100% των ταξιδιών θα πραγματοποιείται σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, δημόσια συγκοινωνία και μικροκινητικότητα σε όλη την παγκόσμια πλατφόρμα. Στην Ευρώπη, μάλιστα, που πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση, πιστεύουμε ότι μπορούμε να γίνουμε μια πλατφόρμα μηδενικών εκπομπών καυσαερίων πολύ πιο γρήγορα, μέχρι το 2030. Μέχρι το τέλος του 2025, το 50% των χιλιομέτρων που διανύονται συνολικά σε επτά ευρωπαϊκές πρωτεύουσες -Άμστερνταμ, Βερολίνο, Βρυξέλλες, Λισαβόνα, Λονδίνο, Μαδρίτη και Παρίσι- θα είναι σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

    Σε ό,τι αφορά τους οδηγούς, φυσικά και είναι απαραίτητη η πρόσβαση σε οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα. Χρειάζονται επίσης αξιόπιστη πρόσβαση σε ολονύκτια φόρτιση στο σπίτι ή κοντά στο σπίτι τους. Και στο μεσοδιάστημα ενδέχεται να χρειαστούν πρόσθετες πολιτικές για να καλυφθεί το κενό κόστους που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί όταν κάνουν την αλλαγή. Με χαρά, λοιπόν, βλέπουμε διάθεση για τέτοιες πολιτικές στην Ελλάδα. Άλλωστε θυμίζω ότι η Uber υποστηρίζει παγκοσμίως τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα επενδύοντας περισσότερα από 800 εκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για ένα τεράστιο πρόγραμμα υποστήριξης των οδηγών ώστε να στραφούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2025.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ