Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 21-Φεβ-2022 07:50

    Ξεκινά η οδική ανασυγκρότηση της Εύβοιας ­­– Ποια έργα δρομολογούνται

    Ξεκινά η οδική ανασυγκρότηση της Εύβοιας ­­– Ποια έργα δρομολογούνται
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Ελένης Μπότα

    Σε φάση εκκίνησης μπαίνει η οδική ανασυγκρότηση της Εύβοιας, ένας νομός της χώρας που στερείται έργων υποδομής εδώ και πολλά χρόνια. 

    Η αρχή θα γίνει την Τρίτη 22 Φεβρουαρίου με την δημοπράτηση του έργου της "Παράκαμψης Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών", προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, ενώ σε φάση ωρίμανσης μπαίνει το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Εύβοιας, προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ. 

    Το υπό δημοπράτηση έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών, στο οποίο σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να συμμετέχουν αυτόνομα όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας, αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια, στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών με την διερχόμενη κυκλοφορία να διοχετεύεται στη νέα οδό και στην απόδοση στην κυκλοφορία ενός ενιαίου και ασφαλούς οδικού άξονα από τη Χαλκίδα έως και το πέρας της Παράκαμψης των Ψαχνών.

    Το έργο περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ. Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:

    α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα "Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος", μήκους 4,0 χλμ. περίπου,

    β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και

    γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

    Στόχος του υπουργείου, είναι η ανάδειξη του αναδόχου μέσα στην Άνοιξη και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης εντός του έτους.

    Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. 

    Βόρειος Οδικός Άξονας Εύβοιας 

    Σε διαδικασία ωρίσμανσης μπάινει και το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Εύβοιας, προύπολογισμού 200 εκατ. ευρώ. 

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο αναμένεται μελετητικά να ωριμάσει μέσα στον επόμενο 1,5 χρόνο και εν συνεχεία να βγει προς δημοπράτηση. 

    Στο έργο αναφέρθηκε προσφάτως τόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης που επισκέφτηκαν τη Βόρεια Εύβοια για να παρουσιάσουν ολιστικό πρόγραμμα ανασυγκρότησης της περιοχής που επλήγη από τις πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού.

    "Η οδική πρόσβαση παραμένει το κλειδί για την μετάβαση της βόρειας Εύβοιας σε μία νέα αναπτυξιακή εποχή. Γι’ αυτό και το έργο αυτό θα το δρομολογήσουμε και θα είναι το σημαντικότερο έργο υποδομής, το οποίο θα συνδεθεί τελικά με το σχέδιο για την Εύβοια", σημείωσε ο Πρωθυπουργός.

    "Μιλάμε για ένα δρόμο 56 χιλιόμετρα, μιλάμε για μία νέα χάραξη η οποία θα μειώσει σημαντικά τη διαδρομή από την βόρεια Εύβοια προς την Χαλκίδα και σε συνδυασμό με την παράκαμψη της Χαλκίδας, την παράκαμψη των Ψαχνών, θα αλλάξει τελείως τον χαρακτήρα των οδικών υποδομών στην βόρεια Εύβοια.

    Ένα έργο με εξασφαλισμένους πόρους, το οποίο θα σπάσει την οδική απομόνωση της βόρειας Εύβοιας και θα καταστήσει την υλοποίηση όλου του υπόλοιπου σχεδίου μας πολύ πιο εύκολη", τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

    Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, "ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την κατασκευή ενός εμβληματικού έργου, του Βόρειου Οδικού Άξονα της Εύβοιας, που θα συνδέσει με ταχύτητα και ασφάλεια τη Βόρεια Εύβοια με την πρωτεύουσα του Νομού και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών της ευρύτερης περιοχής.

    Συνολικά, ο νέος άξονας θα έχει ως αφετηρία το τέλος της Παράκαμψης Ψαχνών και θα είναι συνολικού μήκους 56 χιλιομέτρων, εκ των οποίων το νέο τμήμα είναι 47 χλμ., ενώ τα υπόλοιπα 9 χλμ. αντιστοιχούν σε αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου.

    Ήδη προωθείται η κατεπείγουσα συμπλήρωση και επικαιροποίηση των υφιστάμενων μελετών, ώστε να δρομολογηθεί η δημοπράτησή τους, ως ενιαίο έργο, ενώ η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ