Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 01-Φεβ-2022 08:13

    Με βουτιά στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μπήκε το 2022

    Με βουτιά στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μπήκε το 2022
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Με κλυδωνισμούς ξεκίνησε για τις πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ το 2022, με την καταναλωτική ζήτηση μέσα από τα καταστήματά τους να παρουσιάζει πλέον σημάδια εξισορρόπησης κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του 2021.

    Στη συνολική εικόνα, εξαίρεση αποτελεί το ράλι πωλήσεων στη μοναδική κατηγορία αγαθών που δεν ανήκει στα λεγόμενα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά όπως τα τρόφιμα, τα καθαριστικά σπιτιού και τα είδη προσωπικής υγιεινής. Ο λόγος για την κατηγορία των προϊόντων Bazaar, δηλαδή τα είδη ένδυσης και υπόδυσης, τις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, τα έπιπλα και τα εργαλεία.

    Στοιχεία της Nielsen IQ που διέθεσε στο Capital.gr δείχνουν ότι τα Bazaar στο διάστημα από 3 Ιανουαρίου έως και 16 Ιανουαρίου του 2022, οπότε είναι και τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έχουν καταμετρηθεί, έγραψαν άνοδο πωλήσεων κατά 22,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του πρώτου δεκαπενθημέρου. Θα θυμίσουμε ότι και στο σύνολο του 2021 τα προϊόντα Bazaar κέρδισαν πωλήσεις κατά 14,9% σε σύγκριση με το 2020. Βασικός λόγος στροφής σε αγορές των συγκεκριμένων προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ, είναι ότι το καταναλωτικό κοινό δείχνει πλέον την τάση να εξυπηρετείται από ένα κατάστημα και για άλλες αγορές του πριν των άκρως αναγκαίων αγαθών. 

    Οι απώλειες πωλήσεων

    Την ίδια στιγμή το σύνολο των σούπερ μάρκετ με βάση τα ίδια στοιχεία δείχνει να χάνει έδαφος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα καταστήματα σούπερ μάρκετ, εάν λάβει κανείς υπόψη του τις πωλήσεις των προϊόντων που ανήκουν στις κατηγορίες Bazaar, Τροφίμων και Ποτών, Ειδών Φροντίδας Σπιτιού και Προϊόντων Ατομικής Υγιεινής και Ομορφιάς κινήθηκαν πτωτικά στο διάστημα από 3 έως και 16 Ιανουαρίου κατά -7%.

    Οι βασικοί λόγοι που οδηγούν σε πτώση των πωλήσεων τον Ιανουάριο

    Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η πορεία της αγοράς είναι πτωτική, δεδομένης της έντονα ανοδικής διαδρομής που προηγήθηκε για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ, με την αρχή να γίνεται στο πρώτο έτος εκδήλωσης της πανδημίας στη χώρα μας, το 2020, όταν οι πωλήσεις τους έκλεισαν με ποσοστό αυξημένο κατά 9,7%. Οριακά ανοδικά έκλεισε για τη συγκεκριμένη αγορά και το 2021, με ποσοστό 1,3%. Ταυτόχρονα όμως και η αύξηση των τιμών σε αρκετά από τα αγαθά πρώτης ανάγκης που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, οδήγησε εκτός των άλλων στην προτεραιοποίηση αγορών και δαπανών από τους καταναλωτές, οι οποίοι δίνουν βαρύτητα στην αποπληρωμή υποχρεώσεων όπως οι λογαριασμοί ηλεκτρικής ενέργειας ή άλλες τρέχουσες υποχρεώσεις, έχοντας περιορίσει εκ των πραγμάτων τις αυθόρμητες ή τις πιθανώς θεωρούμενες ως άσκοπες αγορές. Να σημειωθεί πάντως ότι και λόγω των αργιών της Πρωτοχρονιάς οι εργάσιμες ημέρες ήταν λιγότερες στο εξεταζόμενο α’ δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου. Επίσης υπήρξαν και αλυσίδες σούπερ μάρκετ που διατήρησαν κλειστά τα καταστήματά τους τη Δευτέρα 3 Ιανουαρίου, λόγω της ετήσιας απογραφής που πραγματοποίησαν. 

    Με πτώση 8,6% τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά

    Να σημειωθεί πως σε ό,τι αφορά αποκλειστικά τις πωλήσεις ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs), δηλαδή των κατηγοριών που περιλαμβάνουν προϊόντα υγιεινής και ομορφιάς, περιποίησης σπιτιού αλλά και των τροφίμων και ποτών, τα σούπερ μάρκετ έχασαν ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό από τις πωλήσεις τους, δηλαδή το 8,6% στο διάστημα από 3 Ιανουαρίου έως και 16 Ιανουαρίου του 2022. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι στα ταχυκίνητα αγαθά δεν υπολογίζονται τα προϊόντα Bazaar που κρατούν ενισχύουν εν μέρει τις συνολικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ