Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 17-Σεπ-2007 10:13

    Στα τρία πιο ακριβά αεροδρόμια του κόσμου το "Ελ. Βενιζέλος"

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Φώτη Φωτεινού


    Ένα από τα τρία πιο ακριβά αεροδρόμια του κόσμου, σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεση “Review of Airport Charges 2006” του διεθνούς ανεξάρτητου ινστιτούτου ερευνών Transport International Laboratory, είναι ο διεθνής αερολιμένας Αθηνών "Ελ. Βενιζέλος".

    Τα τέλη προσγείωσης και στάθμευσης του αεροδρομίου και οι χρεώσεις και τέλη χρήσης του σταθμού ανά επιβάτη από την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου κατατάσσονται στις υψηλότερες του κόσμου, πρωτίστως γιατί η σύντομη διάρκεια της παραχώρησης του αεροδρομίου προβλέπει πρόγραμμα ταχείας απόσβεσης από την πλευρά της Hochtief Airport.

    Η Hochtief AirPort -κατέχει το 40,01% του ΔΑΑ- ασκεί πιέσεις με στόχο την παράταση της 30ετούς συμφωνίας για το μάνατζμεντ του αεροδρομίου (υπογράφτηκε το 1995), στο πλαίσιο των κυβερνητικών σχεδίων για αποκρατικοποιήσεις, συνδέοντας μάλιστα την παράταση αυτή με το ποσοστό εισαγωγής του ΔΑΑ στο ΧΑ.

    Υπενθυμίζεται ότι στο αρχικό πλάνο της κυβέρνησης για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του 2007 συμπεριλαμβανόταν το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος", με τη διάθεση ποσοστού 25-35% στο ΧΑ, αλλά τόσο οι εκλογές, όσο και το ακανθώδες ζήτημα της Ολυμπιακής "φρέναραν" την κίνηση αυτή.


    Μεγάλο το κόστος για ΟΑ και Αegean από τα υψηλά τέλη


    Πάντως, τα υψηλά τέλη του αεροδρομίου και η μεταφορά του αεροδρομίου από το Ελληνικό στα Σπάτα έχουν επιφέρει και αρνητικές συνέπειες στους κύριους χρήστες, δηλαδή στις Ολυμπιακές Αερογραμμές και την Aegean Airlines.

    Γι’ αυτό το λόγο η Ολυμπιακή Αεροπορία αξίωσε και τελικά επιδικάστηκαν υπέρ της από τον Άρειο Πάγο εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την υποχρεωτική μετεγκατάσταση στα Σπάτα, σε συνδυασμό με τις υψηλές χρεώσεις του αερολιμένα.

    Για την Aegean, η μεταφορά στο ΔΑΑ είχε αρνητική επίδραση στην δομή του κόστους της εταιρείας, αλλά και στην επιβατική κίνηση στις πτήσεις εσωτερικού, η οποία επανήλθε στα προ της μεταφοράς στο νέο αεροδρόμιο επίπεδα, δύο χρόνια μετά την μεταφορά.

    "Ανοίγει" το θέμα μετά τις εκλογές


    Όπως η τύχη της ΟΑ, έτσι και η παράταση της σύμβασης του αερολιμένα με την Hochtief αναμένεται να είναι ψηλά στην ατζέντα της νέας διακυβέρνησης. Πάντως, η κυβέρνηση της ΝΔ δεν θα ήταν δυσαρεστημένη εάν η Hochtief Airport αναλάμβανε την κατασκευή και εκμετάλλευση του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, το οποίο εάν και έχει προϋπολογιστεί στα 1,2 δισ. ευρώ, κινείται ακόμα στην φάση των προκαταρτικών μελετών.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ