Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 07-Δεκ-2021 07:43

    Γιατί επενδύουν σε δεξαμενόπλοια VLCC οι Έλληνες εφοπλιστές

    Γιατί επενδύουν σε δεξαμενόπλοια VLCC οι Έλληνες εφοπλιστές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Συνεχίζουν τις κινήσεις επέκτασης στα μεγάλα δεξαμενόπλοια οι Έλληνες εφοπλιστές, επιδιώκοντας να τοποθετηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά, ενόψει της αναμενόμενης ανάκαμψης των ναύλων μέσα στο 2022.

    Σε ένα από τα τελευταία deals, ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι η Aeolos Management, συμφερόντων της οικογένειας Εμπειρίκου, αγόρασε το VLCC "New Coral" (χωρητικότητας 297.600 dwt και κατασκευής 2010 στην Κίνα). 

    Δύο διαφορετικές ναυλομεσιτικές πηγές προσδιορίζουν το κόστος αγοράς στα 38,5 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με τον οίκο ανάλυσης δεδομένων VesselsValue, η αξία του "New Coral" την ημέρα της πώλησης διαμορφωνόταν στα 35,7 εκατ. δολάρια. 

    H εταιρεία φαίνεται πως βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου, καθώς πριν από περίπου ένα τρίμηνο είχε συνδεθεί με την πώληση του παλαιότερου VLCC που διέθετε, του "Κos" (χωρητικότητας 305.870 dwt και κατασκευής 2001), έναντι περίπου 26 εκατ. δολαρίων.

    Η πλατφόρμα Equasis εντοπίζει συνολικά οκτώ tankers στο στόλο της Aeolos Management. Τόσο η τελευταία όσο και η Andros Maritime έχουν συνδεθεί με την οικογένεια Εμπειρίκου και δη με τον Φίλιπ Εμπειρίκο, ο οποίος απεβίωσε πριν από μερικές ημέρες.

    "Μπαράζ" αγορών

    Η επένδυση της Aeolos Management έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά αγορών second hand και παραγγελιών νεότευκτων VLCCs που έχουν πραγματοποιήσει εταιρείες ελληνικών συμφερόντων από το ξεκίνημα του έτους.

    "Οι Έλληνες παρακολουθούν την αγορά για ευκαιρίες ανανέωσης των στόλων τους, προκειμένου να ευθυγραμμιστούν με τις απαιτήσεις των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών" επισημαίνει στο Capital.gr αναλυτής του κλάδου.

    Μεγάλοι "παίκτες" όπως η Maran Tankers της Μαρίας Αγγελικούση, η Latsco Shipping του ομίλου Λάτση, η Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη, η Samos Steamship της οικογένειας Ιγγλέση, η Central Mare του Ευάγγελου Πιστιόλη και η Athenian Sea Carriers της οικογένειας Κυριακού αποφάσισαν τους προηγούμενους μήνες να επενδύσουν σε νέα υπερ-δεξαμενόπλοια.

    Ένας σημαντικός παράγοντας, ο οποίος εξηγεί και την αυξημένη δραστηριότητα των "Greeks" στα tankers, είναι το γεγονός ότι ελέγχουν το 30,25% του παγκόσμιου στόλου του κλάδου, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ο ελληνικός στόλος δεξαμενόπλοιων αποτιμάται στα 41,5 δισ. δολάρια και είναι με διαφορά ο πιο ακριβός διεθνώς, όπως αναφέρει η VesselsValue.

    Μάλιστα, οι συνθήκες φαίνεται πως θα ευνοήσουν κι άλλες κινήσεις το επόμενο διάστημα. "Οι τιμές στην αγορά μεταχειρισμένων κινούνται ελαφρώς πτωτικά, οπότε λογικά θα δούμε περισσότερα deals τώρα. Φυσικά όλα εξαρτώνται από τη μετάλλαξη Όμικρον και από τις εκτιμήσεις των πλοιοκτητών για την πορεία της αγοράς" σημειώνει στο Capital.gr ναυλομεσίτης.

    Διαβάστε επίσης:

    * Στο δεύτερο μισό του 2022 η ανάκαμψη των ναύλων στα tankers

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ