Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Νοε-2021 07:43

    Βροχή καταγγελιών για τις εταιρείες courier το 2020 – "Συναγερμός" για Black Friday και Χριστούγεννα

    Βροχή καταγγελιών για τις εταιρείες courier το 2020 – "Συναγερμός" για Black Friday και Χριστούγεννα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Την πλήρη αποδιοργάνωση των υπηρεσιών ταχυμεταφορών που προκάλεσε η πανδημία και τα συνεχόμενα λοκντάουν της περσινής χρονιάς αναδεικνύουν τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ενώ αν και φέτος δεν αναμένεται τόσο μεγάλη ζήτηση οι εταιρείες του κλάδου προχωρούν σε ενίσχυση του εξοπλισμού και του προσωπικού τους ενόψει της Black Friday και των Χριστουγέννων.

    Σύμφωνα με την Έκθεση Πεπραγμένων του 2020 οι γραπτές καταγγελίες για ταχυδρομικές υπηρεσίες και υπηρεσίες ταχυμεταφορών που υποβλήθηκαν στην ΕΕΤΤ έφτασαν τις 3.000 όταν τις προηγούμενες χρονιές δεν ξεπέρναγαν τις 400. Το 2019 είχαν υποβληθεί 380 καταγγελίες και το 2018 μόλις 260.

    Η συντριπτική πλειοψηφία των καταγγελιών της προηγούμενης χρονιάς (86%) αφορούσε καθυστερήσεις στην επίδοση των δεμάτων, το 7% αφορούσε προβλήματα ενημέρωσης και το 6% απώλεια δέματος ή άλλα προβλήματα εξυπηρέτησης.

    Οι καταγγελίες ήταν μάλιστα τόσες πολλές που στα μέσα του καλοκαιριού του 2020 η ΕΕΤΤ αναβάθμισε τη διαδικασία διαχείρισής τους με στόχο την ταχύτερη διεκπεραίωση των αιτημάτων. Ακόμη κάλεσε σε ακροάσεις τις εταιρείες που κατά τη διάρκεια των λοκντάουν όχι μόνο καθυστέρησαν τις παραδόσεις αλλά σταμάτησαν και τις παραλαβές. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί ποινές κατά των συγκεκριμένων εταιρειών.

    Η πανδημία προκάλεσε προβλήματα και στην ελεγκτική δραστηριότητα της ΕΕΤΤ. Παρά τον αριθμό ρεκόρ των καταγγελιών η Επιτροπή διεξήγαγε πέρσι μόνο 20 επιτόπιους ελέγχους, είτε αυτεπαγγέλτως είτε κατόπιν καταγγελιών, σε εγκαταστάσεις των παρόχων, για να διερευνηθεί ο βαθμός συμμόρφωσης των παρόχων με τους όρους της άδειάς τους. Το 2019 είχαν πραγματοποιηθεί 129 επιτόπιοι έλεγχοι.

    Προετοιμασίες για τις γιορτές

    Τα περισσότερα και μεγαλύτερα προβλήματα είχαν παρουσιαστεί πέρσι το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου λόγω της εορταστικής περιόδου αγορών που ξεκίνησε από τη Black Friday. Τότε οι εταιρείες ταχυμεταφορών βρέθηκαν τελείως απροετοίμαστες.

    Αν και η ζήτηση δεν αναμένεται να φτάσει τα επίπεδα ρεκόρ του 2020, καθώς τα καταστήματα άνευ απρόοπτου θα είναι ανοιχτά, οι εταιρείες προετοιμάζονται για σημαντική αύξηση των παραδόσεων, με βασικό στόχο να μην επαναληφθούν τα ίδια προβλήματα.

    Οι μεγαλύτερες εταιρείες ταχυμεταφορών έχουν ήδη προχωρήσει σε επενδύεις για την αναβάθμιση των κέντρων διαλογής τους, αλλά και την υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων για την καλύτερη διαχείριση των αποστολών. Παράλληλα, πολλές εταιρείες προχωρούν σε προσλήψεις εποχικών και ωρομίσθιων διανομέων για την περίοδο των εορτών.

    Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς εμφανίστηκαν και πολλές νέες εταιρείες ταχυμεταφορών.

    Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς από την εμφάνιση της πανδημίας οι αδειοδοτημένες από την ΕΕΤΤ εταιρείες ξεπέρασαν τις 600 από 500 που ήταν πριν. Βέβαια η πλειοψηφία των παραδόσεων εμπορευμάτων και αντικειμένων πανελλαδικά πραγματοποιείται από τις τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου.

    kostaskets@capital.gr

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ