Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 11-Νοε-2021 08:35

    Τι αλλάζει στο ελληνικό delivery με την εξαγορά της Wolt

    Τι αλλάζει στο ελληνικό delivery με την εξαγορά της Wolt
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Χωρίς δραστικές παρεμβάσεις στο μοντέλο λειτουργίας της θα κινηθεί στο εξής η Wolt, μετά την εξαγορά της από την DoorDash, κάτι που ανέφερε και η ίδια η εταιρεία μετά την γνωστοποίηση της εξαγοράς της από τη δεύτερη, με τίμημα που άγγιξε τα 7 δισ. ευρώ.

    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η εμπορική ονομασία Wolt τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις υπόλοιπες αγορές που δραστηριοποιείται θα παραμείνει η ίδια, η χρωματική παλέτα του λογοτύπου επίσης καθώς και ο χαρακτήρας δραστηριότητάς της αμετάβλητος, σε συνδυασμό με την τεχνολογία που εφαρμόζει μέχρι στιγμής η πλατφόρμα παραγγελιών.

    Σημαντική παράμετρος που πρόκειται να ενισχυθεί μέσα από τη συγκεκριμένη κίνηση στην αγορά, είναι ότι η Wolt θα αναπτύξει περαιτέρω με αυτόν τον τρόπο εκτός από το delivery τροφίμων και τη θέση της στην αγορά μέσω της Wolt Market, μέσω της οποίας δραστηριοποιείται προς το παρόν στην Αττική.

    Κύρια χαρακτηριστικά του Wolt Market είναι ότι διανέμει τρόφιμα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, συσκευασμένα τροφιμα, είδη ατομικής υγιεινής, καθαριστικά, χαρτικά με διαθέσιμο κωδικολόγιο 2.000 προϊόντων και παραδόσεις από τις 09.00 έως τις 00.00.

    Στο πλάνο μάλιστα είναι εκτός της Αττικής, η οποία δραστηριοποιείται με darkstores σε νέο κόσμο και Μαρούσι, η περαιτέρω επέκταση στο λεκανοπέδιο αλλά και πανελλαδικά.

    Σε αυτή την περίπτωση βέβαια, μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι σταδιακά θα αλλάξουν και οι ισορροπίες για τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ, εάν αντιληφθούμε την είσοδο μίας εταιρείας όπως η DoorDash στην ελληνική αγορά.

    DoorDash: Ο μεγαλύτερος παίκτης στη διανομή φαγητού και τροφίμων στις ΗΠΑ

    H DoorDash αποτελεί αυτή τη στιγμή τη μεγαλύτερη επιχείρηση στον τομέα της διανομής φαγητού στις Ηνωμένες Πολιτείες, με μερίδιο που υπερβαίνει το 56%, ενώ το μερίδιό της στην διανομή προϊόντων παντοπωλείου υπερβαίνει το 60% εξυπηρετώντας 450.000 εμπόρους, 20.000.000 καταναλωτές και συνεργαζόμενη με 1.000.000 διανομείς με βάση στοιχεία έως το τέλος του 2020. Iδρυτές της ήταν το 2012 οι φοιτητές του πανεπιστημίου Stanford, Tony Xu, Stanley Tang, Andy Fang και Evan Moore, οι οποίοι συγκέντρωναν αξιολογήσεις πελατών μέσα από μία κινητή εφαρμογή για μικρές επιχειρήσεις, όταν ο ιδιοκτήτης ενός καταστήματος πώλησης μακαρούν (αμυγδαλωτά μπισκότα), τους ζήτησε τη βοήθειά τους για να χρησιμοποιήσει την δύναμη της τεχνολογίας στις παραδόσεις των παραγγελιών του.

    Τον Ιανουάριο του 2013 η παρέα του Stanford κυκλοφόρησε το PaloAltoDelivery.com στο Palo Alto της Καλιφόρνια. Οι πρώτοι πελάτες ήταν κυρίως φοιτητές του Stanford.

    Το καλοκαίρι του 2013, έλαβαν 120.000 δολάρια ως χρηματοδότηση από το fund Y Combinator με αντάλλαγμα το 7% των μετοχών της εταιρείας. Το 2013 δημιουργήθηκε η DoorDash.

    Τον Δεκέμβριο του 2018, η DoorDash ξεπέρασε την Uber Eats και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στις συνολικές πωλήσεις στον τομέα παράδοσης τροφίμων στις ΗΠΑ, πίσω από το GrubHub.

    Στις αρχές του 2019, το DoorDash ήταν πλέον ο μεγαλύτερος πάροχος food delivery στις ΗΠΑ, διατηρώντας έως και αυτή τη στιγμή την πρωτοκαθεδρία.

    Μάλιστα πριν από περίπου ένα χρόνο, τον Οκτώβριο του 2020 η εταιρεία δημιούργησε το πρώτο της φυσικό κατάστημα σε συνεργασία με τον όμιλο εστιατορίων Bay Area, παρουσιάζοντας ένα νέο concept στο Oakland, το οποίο προσέφερε αποκλειστικά delivery μέσω της DoorDash.

    Το 2020 τα έσοδα της DoorDash ανήλθαν σε 2,88 δισ. δολάρια με τα καθαρά της κέρδη να είναι 460 εκατ. δολάρια.

    Η Wolt στην Ελλάδα και ο ισχυρός ανταγωνιστής που λέγεται e-food

    Η Wolt αυτή τη στιγμή στη χώρα μας απασχολεί διανομείς – ελεύθερους επαγγελματίες είτε με την έναρξη δραστηριότητας, είτε με τίτλο κτήσης.

    Η εταιρεία διαθέτει μεταβαλλόμενη πολιτική αμοιβής ανά παραγγελία – ανάλογα με την ώρα και την ημέρα - για τους freelancer διανομείς που ανέρχεται στα 2,9 ευρώ τα Σαββατοκύριακα και τις καθημερινές ξεκινάει κατά τις πρωινές ώρες είναι 2,10.

    Κατά την πάροδο της ημέρας ανέρχεται σε 2,30 και στη συνέχεια στα 2,50 ευρώ. Επιπλέον οι διανομείς λαμβάνουν 0,60 ευρώ ανά χιλιόμετρο ως αποζημίωση για την κατανάλωση βενζίνης από το δεύτερο χιλιόμετρο και ύστερα, από τη στιγμή που παραλαμβάνουν την παραγγελία από το κατάστημα έως τη στιγμή που την παραδίδουν στην πόρτα του πελάτη.

    Η αποζημίωση βενζίνης χορηγείται για πορεία σε ευθεία διαδρομή, ακόμα και εάν η διαδρομή είναι για παράδειγμα κυκλική και επομένως η διανυόμενη απόσταση μεγαλύτερη.

    Έτσι, εάν για παράδειγμα ένας διανομέας διανύσει απόσταση 5 χιλιομέτρων και η απόσταση που υπολογίζεται σε ευθεία είναι 3 χιλιόμετρα, θα αποζημειωθεί για τη βενζίνη που δαπάνησε με βάση την απόσταση σε ευθεία, αυτή δηλαδή των 3 χιλιομέτρων.

    Μέσω της εξαγοράς από τη DashDoor η Wolt στην ελληνική αγορά έχει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί εκτός των άλλων και το μομέντουμ που προκύπτει από την αύξηση των παραγγελιών μέσω delivery λόγω της πανδημίας, ενώ ταυτόχρονα με ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια από την DashDoor θα έχει παράλληλα την δυνατότητα να ενισχύσει τα μεγέθη της από τα 12,8 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020 με καθαρά κέρδη 282,8 χιλ. ευρώ σε σημαντικά μεγαλύτερες επιδόσεις.

    Να θυμίσουμε ότι την ίδια στιγμή, το γόητρο της μεγάλης της ανταγωνίστριας e-food έχει πληγεί σημαντικά λόγω της πρόσφατης κατακραυγής που ακολούθησε την ανακοίνωση περί πρόθεσης αλλαγής των συμβάσεων αορίστου χρόνου, σε  freelancer, κάτι που στη συνέχεια κλήθηκε να ανακαλέσει.

    Σε επίπεδο επιδόσεων η e-food το 2020 είχε ισχυρότατη ανάπτυξη από τα 43,17 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις του 2019, στα 64,48 εκατ. ευρώ με καθαρά κέρδη από 16,8 εκατ. ευρώ σε 21,4 εκατ. ευρώ.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ