Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Νοε-2021 08:45

    Χωρίς φωνή στα κέντρα λήψης αποφάσεων η ελληνική ναυτιλία

    Χωρίς φωνή στα κέντρα λήψης αποφάσεων η ελληνική ναυτιλία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Για περιορισμένη συμμετοχή των Ελλήνων πλοιοκτητών στους μηχανισμούς λήψης αποφάσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας κάνουν λόγο εκπρόσωποι της εγχώριας εφοπλιστικής κοινότητας, γεγονός που, όπως λένε, φέρνει στο προσκήνιο ασύμφορα για τον κλάδο μέτρα.

    Στο επίκεντρο βρίσκονται φυσικά οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και τα μέτρα που προωθούν η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) για τη μείωση των ρύπων από τα πλοία.

    Ειδικά, τα προτεινόμενα από τις Βρυξέλλες μέτρα - το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU ETS) και το FuelEU Maritime - έχουν επικριθεί σε μεγάλο βαθμό από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, η οποία διατυπώνει σοβαρές ενστάσεις για την αποτελεσματικότητά τους.

    Οι "Greeks" θεωρούν ότι ο μόνος ρυθμιστικός φορέας για μία διεθνοποιημένη βιομηχανία, όπως η ναυτιλία, είναι ο IMO. Άποψη, με την οποία, συμφωνούν και οι περισσότερες ναυτιλιακές ενώσεις διεθνώς. Μόλις χθες, μάλιστα, η Ένωση των Ασιατών Πλοιοκτητών επέκρινε περιφερειακές πολιτικές, όπως το ETS.

    Άλλαξαν οι όροι του "παιχνιδιού"

    "Η Ελλάδα κάποτε πρωταγωνιστούσε στον IMO. Σήμερα, η χώρα μας δεν έχει πρακτικά φωνή στον Οργανισμό, καθώς οι περισσότερες ελληνικές θέσεις δεν αρέσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση".

    Αυτό τόνισε o τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers (συμφερόντων της οικογένειας Κουμάνταρου) και επί χρόνια μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας στον IMO, Πάνος Ζαχαριάδης, μιλώντας στο χθεσινό Greener Shipping Summit 2021 που διοργάνωσε η Newsfront/Naftiliaki.

    Όπως είπε ο κ. Ζαχαριάδης, "το παιχνίδι έχει αλλάξει για την Ελλάδα, διότι πλέον παίζεται στις Βρυξέλλες. Η ΕΕ λέει ότι τα κράτη - μέλη πρέπει να συντονιστούν και να ακολουθούν κοινή γραμμή στις συνεδριάσεις του ΙΜΟ. Συνεπώς, δεν μπορούν να ειπωθούν πράγματα που εναντιώνονται σε όσα υποστηρίζει η πλειοψηφία".

    "Πριν από κάθε συνάντηση στον IMO, πραγματοποιείται συνάντηση των κρατών - μελών της ΕΕ στις Βρυξέλλες, στην οποία η χώρα μας εκπροσωπείται από μόνο ένα άτομο της ελληνικής ακτοφυλακής. Χρειαζόμαστε ισχυρότερη παρουσία εκεί" σημείωσε και κατέληξε:

    "Οι Ευρωπαίοι σε ακούνε, όταν παραθέτεις λογικά επιχειρήματα. Έχουμε, λοιπόν, την ευκαιρία να διαμορφώσουμε αρκετές ευρωπαϊκές θέσεις με τεκμηριωμένες απόψεις και μελέτες, προκειμένου η ΕΕ να υιοθετήσει μία πιο ρεαλιστική προσέγγιση, όταν προσέρχεται στις συνεδριάσεις του ΙΜΟ".

    Συνεργασία και εγρήγορση

    Στην ανάγκη σύμπραξης των ναυτιλιακών ενώσεων για να ακούγονται και οι θέσεις των πλοιοκτητών σε θεσμικό επίπεδο στάθηκε ο πρόεδρος και CEO της StealthGas, Χάρης Βαφειάς. "Σήμερα, βλέπουμε 10-15 διαφορετικούς ναυτιλιακούς οργανισμούς, γεγονός που διαχωρίζει τις δυνάμεις μας και περιορίζει τη δυνατότητα επιρροής των αποφάσεων που λαμβάνονται για εμάς σε διεθνές επίπεδο" τόνισε. 

    "Αν ακολουθούσαμε τα παραδείγματα των κλάδων αυτοκινητοβιομηχανίας και αεροπορίας, όπου όλοι μαζί συνεργάζονται για να προωθήσουν τα αιτήματά τους, θα τα καταφέρναμε πολύ καλύτερα, έναντι μη ευνοϊκών κανονισμών" συμπλήρωσε.

    "Πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση και να μην αφήνουμε να μεταφέρεται το κόστος των όποιων προτεινόμενων κανονισμών στους πλοιοκτήτες" σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος και CEO της Seanergy Maritime Holdings, Σταμάτης Τσαντάνης.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ