Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 03-Νοε-2021 07:44

    Γιατί η οικογένεια Νομικού προχωρά σε πωλήσεις bulk carriers

    Ελληνική ναυτιλιακή παρήγγειλε τρία νέα 'πράσινα' πλοία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Σε μία ακόμη πώληση πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, την τρίτη συνολικά μέσα σε λίγους μήνες, φέρεται να προχώρησε η A.M. Nomikos, συμφερόντων της οικογένειας Νομικού.

    Σύμφωνα με το τελευταίο report της ναυλομεσιτικής Xclusiv Shipbrokers, η ναυτιλιακή παραχώρησε το supramax "Sophia N" (χωρητικότητας 56.829 dwt και κατασκευής 2009 στην Κίνα), έναντι 17,75 εκατ. δολαρίων.

    Παράλληλα, στοιχεία, τα οποία μοιράστηκε ο οίκος VesselsValue με το Capital.gr, καταδεικνύουν δύο ακόμη πρόσφατα deals. Συγκεκριμένα, η εταιρεία συνδέεται με την πώληση του supramax "Dory" (χωρητικότητας 55.705 dwt και κατασκευής 2010 στην Ιαπωνία), αποκομίζοντας περίπου 17,5 εκατ. δολάρια, σε μία συναλλαγή που πιθανότατα έκλεισε στα τέλη Ιουλίου.

    Επίσης, στις αρχές Οκτωβρίου φαίνεται πως πουλήθηκε και το supramax "Tesoro" (χωρητικότητας 53.352 dwt και κατασκευής 2007 στην Κίνα), με το τίμημα να εκτιμάται στα 15,75 εκατ. δολάρια. 

    Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή - όπως και αρκετές άλλες που δραστηριοποιούνται στο ξηρό φορτίο - αξιοποιεί την "εκτόξευση" των αξιών στη second hand αγορά το τρέχον έτος και πουλά περιουσιακά στοιχεία σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές.

    Ενδεικτικά, ένα supramax δεκαετίας κοστίζει σήμερα περίπου 23 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την Allied Shipbroking. Ένα μήνα πριν η αξία του διαμορφωνόταν περίπου στα 21 εκατ. δολάρια, ενώ η μέση τιμή της τελευταίας πενταετίας αγγίζει τα 12,5 εκατ. δολάρια.

    Εκτός από τις εν λόγω πωλήσεις, οι αναλυτές της VesselsValue σημειώνουν ότι η A.M. Nomikos αγόρασε τον περασμένο Μάρτιο το supramax "Winning Angel" (χωρητικότητας 58.800 dwt και κατασκευής 2012 στην Κίνα), καταβάλλοντας περίπου 14 εκατ. δολάρια.

    Το γεγονός ότι οι φερόμενες συναλλαγές της ναυτιλιακής εστίασαν στον κλάδο των supramaxes δεν είναι τυχαίο, μιας και το μεγαλύτερο τμήμα του στόλου της αποτελείται από αυτού του τύπου τα βαπόρια. Συνολικά, με βάση την πλατφόρμα Equasis, διαχειρίζεται 54 bulk carriers και 2 containerships.

    Το ιστορικό και η… Coca-Cola

    Η Α.Μ. Nomikos ιδρύθηκε το 1958 από τον Σαντορινιό Αναστάσιο Νομικό και τη σύζυγό του Angele, ενώ το 1982 άνοιξε γραφείο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η εταιρεία διακρίθηκε το 2019 στα ναυτιλιακά βραβεία Ευκράντη για την προσφορά της στο κοινωνικό σύνολο.

    Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ναυτιλιακής είναι σήμερα η Καλυψώ Νομικού, η οποία συμμετέχει, μεταξύ άλλων, ως ανεξάρτητο, μη εκτελεστικό μέλος στο ΔΣ της Lamda Development.

    Ένα από τα "highlights" της φετινής χρονιάς για τη ναυτιλιακή ήταν η αξιοποίηση ενός βαποριού της από την Coca-Cola. Ο κολοσσός του κλάδου των τροφίμων και ποτών αποφάσισε τον περασμένο Οκτώβριο να στραφεί στα bulk carriers, για τη μεταφορά 60.000 τόνων φορτίου, αποφεύγοντας τα containerships λόγω έλλειψης διαθέσιμου τονάζ και δυσθεώρητου μεταφορικού κόστους. Ένα από τα τρία βαπόρια που επέλεξε ήταν, λοιπόν, και το "Weco Lucilia C" της Α.Μ. Nomikos.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ