Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 22-Οκτ-2021 08:47

    Η επόμενη ημέρα για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά τη συμφωνία με τη Fincantieri

    Η επόμενη ημέρα για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά τη συμφωνία με τη Fincantieri
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Με στρατηγικό εταίρο τον ιταλικό ναυπηγικό κολοσσό Fincantieri και έχοντας τη χρηματοδοτική υποστήριξη του αμερικανικού αναπτυξιακού οργανισμού DFC η Onex ετοιμάζεται μέχρι το τέλος του έτους να καταθέσει στο αρμόδιο δικαστήριο το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία με την Fincantieri που ανακοινώθηκε και επίσημα χθες, έκλεισε σε χρόνο-ρεκόρ, καθώς οι συνομιλίες των δύο πλευρών για σύμπραξη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας ξεκίνησαν σε πρακτική βάση μόλις στα μέσα Αυγούστου.

    Στον σχεδιασμό της εξυγίανσης δεν αλλάζει κάτι ουσιαστικό, σημειώνουν στο Capital.gr αρμόδιες πηγές. Στόχος είναι οι οφειλές των περίπου 450 εκατ. ευρώ που έχουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να μειωθούν στα περίπου 250 εκατ. ευρώ.

    Στα πρότυπα της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Σύρου το σχέδιο εξυγίανσης για την Ελευσίνα θα περιλαμβάνει σημαντικό "κούρεμα” προσαυξήσεων των οφειλών σε ΕΦΚΑ και Δημόσιο, και μακροχρόνιες ρυθμίσεις αποπληρωμών προς τις τράπεζες και το Πολεμικό Ναυτικό. Όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν ο επικεφαλής της Onex, Πάνος Ξενοκώστας, οι οφειλές στους εργαζομένους θα αποπληρωθούν στο σύνολό τους.

    Αυτό που μένει να καθοριστεί είναι το τελικό business plan. Ο κ. Ξενοκώστας είχε δηλώσει ότι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα δημιουργηθούν δύο τμήματα, ένα για εμπορικά πλοία και ένα για πολεμικά. Ωστόσο, ακόμη δεν είναι γνωστό το πώς ακριβώς θα λειτουργήσουν αυτά τα δύο τμήματα και πώς ακριβώς θα γίνει ο λειτουργικός διαχωρισμός. Το σίγουρο είναι πως θα απαιτηθούν σημαντικές επενδύσεις, της τάξης των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων.

    Στον εμπορικό τομέα, εμφανίζονται προοπτικές και από το γεγονός πως τα Ναυπηγεία Σύρου υπό την Onex αναγκάζονται να διώχνουν πλοία, τα οποία δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν. Παράλληλα στο αμυντικό τμήμα, η Ελευσίνα μπορεί να διεκδικήσει ενδεχόμενη παραγγελία κορβετών από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με την συμφωνία Ελλάδας-Γαλλίας για την προμήθεια των φρεγατών.

    Σημειώνεται ότι ο όμιλος Fincantieri είναι ένας από τους σημαντικότερους "παίκτες" της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας. Έχει αναπτύξει, εκτός των άλλων, ισχυρή συνεργασία με τις ΗΠΑ, καθώς η θυγατρική του έχει αναλάβει την κατασκευή πλοίων για το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό σε συνεργασία με τη Lockheed Marting, ενώ είναι δραστήρια και στη ναυπήγηση εμπορικών πλοίων. 

    kostaskets@capital.gr

    Διαβάστε ακόμη:

    * Νέα εποχή στα Ναυπηγεία Ελευσίνας: Επίσημο το ενδιαφέρον της ιταλικής Fincantieri

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ