Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 12-Οκτ-2021 07:46

    Ανεβάζει ρυθμούς ο Πειραιάς στη διακίνηση containers

    Ανεβάζει ρυθμούς ο Πειραιάς στη διακίνηση containers
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Αισιοδοξία επικρατεί στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας για τον αριθμό των διακινούμενων containers στο τέλος του έτους, παρά τις δυσκολίες που καταγράφονται λόγω πανδημίας και κρίσης στην εφοδιαστική αλυσίδα.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο προβλήτες (II και ΙΙΙ) που διαχειρίζεται η ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco εξυπηρέτησαν, μέχρι τώρα, περίπου τα ίδια containers, συγκριτικά με πέρυσι.

    Ωστόσο, ο προβλήτας Ι σημειώνει σημαντική ανάπτυξη σε ετήσια βάση. Όπως αναφέρεται στην εξαμηνιαία οικονομική έκθεση του ΟΛΠ, η κίνηση στο πρώτο μισό του έτους έφτασε τα 302.470 TEUs, ήτοι αυξήθηκε κατά 6,2%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

    Συνολικά, λοιπόν, το λιμάνι εμφανίζει βελτιωμένα μεγέθη εν συγκρίσει με πέρυσι, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους, με βάση πηγές που παρακολουθούν τις διαδικασίες. Ωστόσο, η τελική φετινή επίδοση εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερη του 2019, όταν και διακινήθηκαν 5,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. 

    Αυτό, διότι την τελευταία διετία, το διεθνές εμπόριο δεν ακολουθεί κανόνες και τάσεις του παρελθόντος, λόγω κορονοϊού, του περιστατικού στο Σουέζ και των τεράστιων προβλημάτων συμφόρησης σε παγκόσμιο επίπεδο.

    Οι χρόνοι εξυπηρέτησης

    Παρότι ο εκτροχιασμός της εφοδιαστικής αλυσίδας επηρέασε δραστικά τα δρομολόγια των containerships, τα οποία έφταναν κατά περιόδους μαζικά στον Πειραιά, οι χρόνοι εξυπηρέτησης παρέμειναν σε ικανοποιητικά επίπεδα.

    Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή πύλη MarineTraffic, το διάστημα 4-10 Οκτωβρίου, ο χρόνος αναμονής των πλοίων στο αγκυροβόλιο για την εξυπηρέτησή τους έφτανε τις 0,6 ημέρες. Παράλληλα, o χρόνος αναμονής για τις εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης άγγιζε τις 0,5 ημέρες.

    Οι αντίστοιχοι χρόνοι στην ανταγωνιστική Βαλένθια είναι 1,4 και 0,8 ημέρες. Στα τρία κορυφαία ευρωπαϊκά λιμάνια και δη στο Ρότερνταμ ανήλθαν σε 1,1 και 1,3 ημέρες, στην Αμβέρσα σε 0,7 και 1,9 ημέρες και στο Αμβούργο σε 0,9 και 1,3 ημέρες.

    Αυτά τα νούμερα λαμβάνουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς πως τον Αύγουστο το 12,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας containerships δεν ήταν διαθέσιμο, λόγω προβλημάτων σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με στοιχεία της δανέζικης εταιρείας συμβούλων Sea‑Intelligence. 

    Αυτή η χωρητικότητα ισοδυναμεί με την αφαίρεση από την αγορά ενός στόλου ελαφρώς μεγαλύτερου από αυτού του κολοσσού CMA CGM ή της Cosco, οι οποίες κατατάσσονται στην τρίτη και την τέταρτη θέση αντίστοιχα στη λίστα με τις κορυφαίες ναυτιλιακές τακτικών γραμμών. Σήμερα εκατοντάδες πλοία εξακολουθούν να περιμένουν έξω από λιμάνια σε Κίνα, ΗΠΑ και Ευρώπη.

    Τα καμπανάκια"

    Η επιβράδυνση της οικονομίας λόγω των περιοριστικών μέτρων επηρέασε συνολικά τους όγκους φορτίου διεθνώς, αλλά κυρίως επέβαλε περιορισμό των δρομολογημένων πλοίων (blank sailings) από τις ναυτιλιακές εταιρείες.

    Στο πρώτο εξάμηνο του έτους οι ροές ανέκαμψαν. Ωστόσο, όπως λένε οι αναλυτές του ΟΛΠ, η προσφορά χωρητικότητας δεν επανήλθε μετά τις περικοπές και οι μέσες τιμές φόρτωσης στην κύρια διαδρομή Ασίας – Ευρώπης καταγράφουν πολύ υψηλά ναύλα.

    Σύμφωνα με τους ίδιους, οι εν λόγω αυξήσεις επηρεάζουν και τις τιμές των εμπορευμάτων και εφόσον διατηρηθούν για μεγάλο διάστημα θα μπορούσαν να επηρεάσουν και τους όγκους μεταφερόμενων προϊόντων. 

    Οι προβλέψεις όγκου φορτίου βραχυπρόθεσμα εκτιμώνται θετικές υπό την προϋπόθεση ότι δε θα υπάρξει νέα έξαρση που θα οδηγήσει σε νέα υγειονομικά μέτρα. Ταυτόχρονα όμως, σε πιο μεσοπρόθεσμη περίοδο οι εκτιμήσεις θα πρέπει να είναι προσεκτικές, καθώς δεν αναμένεται γρήγορη αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ