Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 08-Οκτ-2021 07:49

    Προ των πυλών το ομόλογο της Capital Product Partners του Ομίλου Μαρινάκη

    Προ των πυλών το ομόλογο της Capital Product Partners του Ομίλου Μαρινάκη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Στα τελικά στάδια ολοκλήρωσης βρίσκεται το δεύτερο ομόλογο του ελληνικού εφοπλισμού μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών, το οποίο θα "τρέξει" η Capital Product Partners, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία του Ομίλου, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η έγκριση του ενημερωτικού δελτίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς είναι θέμα ημερών. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι σε σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ναυτιλιακής θα προσδιοριστούν οι τελευταίες λεπτομέρειες, με το ύψος της έκδοσης να αναμένεται μεγαλύτερο από τα 100 εκατ. ευρώ του ομολόγου της Costamare.

    Η έκδοση συμπίπτει με το επενδυτικό άνοιγμα της ναυτιλιακής του κ. Μαρινάκη στον κλάδο μεταφοράς LNG. Η Capital Product Partners ανακοίνωσε εσχάτως την αγορά τριών LNG carriers από την Capital Gas, σε μία ενδοομιλική συναλλαγή, με το συνολικό τίμημα να φτάνει τα 599,5 εκατ. δολάρια.

    Η συμφωνία περιελάμβανε και options για την απόκτηση τριών πρόσθετων LNG carriers, με μέση τιμή 207,7 εκατ. δολάρια ανά πλοίο.  Πρόκειται για πλοία που ναυπηγήθηκαν το 2021 και είναι ναυλωμένα σε BP, Cheniere και Engie Energy.

    Σε αυτό το πλαίσιο, και με δεδομένο ότι η εταιρεία προτίθεται, αν το ευνοήσουν οι συνθήκες, να ασκήσει τις options μέχρι το τέλος του έτους, ήταν γνωστό ότι εξέταζε διάφορες επιλογές άντλησης κεφαλαίων που θα στήριζαν χρηματοδοτικά το εγχείρημα.

    Το ομόλογο της Costamare ήταν μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη που άνοιξε μία επιπλέον αγορά για τους Έλληνες πλοιοκτήτες, οδηγώντας, έτσι, και την CPP σε μία έκδοση.

    Πηγές με γνώση της αγοράς προβλέπουν ότι το δεύτερο ομόλογο θα είναι επιτυχημένο, αφενός λόγω του ονόματος της εταιρείας και αφετέρου λόγω της εντυπωσιακής υπερκάλυψης στην περίπτωση της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.

    Πριν την είσοδο στο LNG, ο στόλος της εταιρείας αποτελείτο από 16 πλοία, εκ των οποίων τα 15 ήταν containerships και ένα bulk carrier. Συνολικά ο όμιλος Μαρινάκη διαχειρίζεται ένα στόλο 108 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 56 tankers, 38 containerships, 9 LNG carriers και 5 bulk carriers.

    Τρίτος ενδιαφερόμενος

    Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι και τρίτος Έλληνας ισχυρός "παίκτης" της ναυτιλίας, ο οποίος μελετούσε την εγχώρια κεφαλαιαγορά για ομόλογο, χωρίς, όμως να κάνει "κίνηση", χτύπησε, τελικά, την "πόρτα" της Επιτροπής και το επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν οι διαδικασίες.

    "Δε βλέπω το λόγο γιατί η Ελλάδα να μην έχει μία τέτοια αγορά. Γιατί να πηγαίνουν οι Έλληνες στο Όσλο ή τη Νέα Υόρκη και να μην έρχονται εδώ, που χτυπά και η καρδιά της ναυτιλίας;" επισημαίνουν ναυτιλιακοί αναλυτές.

    "Με αυτές τις προσπάθειες, χτίζεται σιγά σιγά αγορά για τους Έλληνες πλοιοκτήτες" σημειώνουν, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι "θα χρειαστεί εκπαίδευση για να κατανοήσει το επενδυτικό κοινό τα οφέλη και τα ρίσκα του ναυτιλιακού κλάδου".

    Χρηματιστηριακές πηγές αναφέρουν, τέλος, ότι η εγχώρια κεφαλαιαγορά μετασχηματίζεται, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη ναυτιλία, αλλά και γενικότερα στην έκδοση "πράσινων" ομολόγων, με εξελίξεις προς αυτήν την κατεύθυνση άμεσα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ