Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 07-Οκτ-2021 17:32

    "Bullish" για τα tankers η εισηγμένη του Ομίλου Τσάκου

    Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν tankers και πλοία ξηρού φορτίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Ζημιογόνο ήταν το δεύτερο τρίμηνο για την Τsakos Energy Navigation, συμφερόντων του Νικόλα Τσάκου, εν μέσω κακής ναυλαγοράς στα δεξαμενόπλοια. Ωστόσο, οι αναλυτές της ναυτιλιακής "βλέπουν" ανάκαμψη του κλάδου και ευθυγράμμιση με το ράλι που καταγράφεται σε bulk carriers και containerships.

    Τα αποτελέσματα

    Τα έσοδα από ταξίδια ανήλθαν σε 136,4 εκατ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, έναντι 190,7 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα πέρυσι.  Το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης μειώθηκε στα 17.239 δολάρια από 28.767 δολάρια.

    Παράλληλα, σημειώθηκαν ζημιές 20,2 εκατ. δολαρίων, έναντι κερδών 33,2 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2020.

    "Τους πρώτους μήνες του 2021, βιώσαμε τη χειρότερη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων των τελευταίων ετών" επεσήμανε η εταιρεία.

    Το ποσοστό κάλυψης του στόλου με ναυλώσεις διαμορφώθηκε στο τέλος του εξαμήνου στο 92,3%, ενώ οκτώ συνολικά πλοία τοποθετήθηκαν για δεξαμενισμούς (dry docking). 

    Τα ταμειακά διαθέσιμα, παρά τις επενδύσεις σε νεότευκτα, ανέρχονταν στις 30 Ιουνίου στα 140 εκατ. δολάρια.

    Ανανέωση στόλου

    Μετά την παράδοση τεσσάρων πλοίων, τα οποία θα είναι ναυλωμένα σε αμερικανική πετρελαϊκή εταιρεία, η ναυτιλιακή υπέγραψε το Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους συμβόλαια ναυπήγησης 4+2 tankers, τύπου aframax, διπλού καυσίμου, με δυνατότητα καύσης LNG, με πρόβλεψη ναύλωσης για μεγάλο χρονικό διάστημα σε κορυφαίο εκπρόσωπο του πετρελαϊκού κλάδου. Τα ακαθάριστα έσοδα αναμένεται να ανέλθουν σε περίπου 350 εκατ. δολάρια.

    Παράλληλα, πουλήθηκαν δύο δεξαμενόπλοια, τύπου suezmax, σε μία συναλλαγή που απέφερε έσοδα 44,7 εκατ. δολαρίων. Τέλος, ένα product tanker μεταφέρθηκε τον περασμένο Μάιο σε κοινοπραξία που διατηρεί η ναυτιλιακή.

    "Η μακροπρόθεσμη στρατηγική μας είναι να αναζητούμε ευκαιρίες διατήρησης ενός νέου και σύγχρονου στόλου. Επομένως θα συνεχίσουμε να παραχωρούμε παλαιότερα πλοία και να τα αντικαθιστούμε με νέας γενιάς δεξαμενόπλοια, ναυλωμένα επί μακρόν με πρώτης κλάσης ναυλωτές" επισημαίνεται στην ανακοίνωση αποτελεσμάτων της Tsakos.

    "Bullish" για τα tankers

    "Με την πανδημία να φθίνει σταδιακά, η αναμενόμενη ευθυγράμμιση της αγοράς των tankers με τους άλλους δύο βασικούς κλάδους, ξεκινά να γίνεται ορατή. Η πολυαναμενόμενη ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών και της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας θέτει τις βάσεις για μία άνοδο των δεξαμενόπλοιων. Σε αυτό το πλαίσιο, βλέπουμε αυξημένη δραστηριότητα από μεγάλους παίκτες και μακροπρόθεσμες δουλειές. Αυτή η τάση αναμένεται σε όλα τα μεγέθη πλοίων και θα οδηγήσει σε ισχυρότερα ναύλα τους χειμερινούς μήνες" σχολιάζουν οι αναλυτές της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο, σχετικά με τη ναυλαγορά.

    Οι ίδιοι κάνουν λόγο για ιδιαίτερα ευνοϊκά θεμελιώδη στοιχεία. Αναλυτικά, στέκονται στο χαμηλό βιβλίο παραγγελιών, την προχωρημένη ηλικία του παγκόσμιου στόλου και τις υψηλές τιμές για σκραπ. 

    "Καθώς οι περιορισμοί λόγω πανδημίας αίρονται σε παγκόσμιο επίπεδο, η συσσωρευμένη καταναλωτική ζήτηση των προηγούμενων μηνών, αυξάνει τις ελπίδες ότι η ζήτηση για πετρέλαιο θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. βαρέλια την ημέρα, με ώθηση από Κινέζους και Ινδούς εισαγωγείς. Υπάρχουν, επίσης, σημάδια ότι το εμπόριο μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου επανέρχεται στη ζωή" επισημαίνουν.

    Η Τsakos Energy Navigation διαχειρίζεται 71 πλοία, crude tankers, product tankers και LNG carriers.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ