Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 07-Οκτ-2021 08:12

    Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές μειώνουν τις παραγγελίες νεότευκτων

    Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές μειώνουν τις παραγγελίες νεότευκτων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Απομακρύνονται σταδιακά από τα ναυπηγεία και τις παραγγελίες νέων πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές, καθώς βλέπουν τις τιμές να έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη, ενώ η διαθεσιμότητα θέσεων κατασκευής είναι μικρή. 

    "H αγορά ναυπηγήσεων έχει σταματήσει να είναι ενδιαφέρουσα για τους Έλληνες, οι οποίοι συνήθως επενδύουν τα δικά τους κεφάλαια" επισημαίνει στο Capital.gr ναυλομεσίτης με πολύ καλή γνώση των διαδικασιών. 

    Αυτή η εξέλιξη έρχεται σε μία χρονιά, κατά την οποία το ελληνικό επενδυτικό ενδιαφέρον ήταν ιδιαιτέρως "ζωηρό". Στο οκτάμηνο του 2021, οι "Greeks" παρήγγειλαν συνολικά 111 πλοία, σύμφωνα με τα σχετικά reports της ναυλομεσιτικής Golden Destiny, πολλά περισσότερα από πέρυσι. Η πλειοψηφία εξ αυτών είναι δεξαμενόπλοια, ενώ δεύτερα σε προτίμηση είναι τα containerships. 

    Οι τιμές σε όλους τους κλάδους διαμορφώνονται  στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας πενταετίας. Ενδεικτικά ένα μεγάλο bulk carrier, τύπου capesize, κοστίζει πλέον 60,5 εκατ. δολάρια, ένα υπερ-δεξαμενόπλοιο (VLCC) 107,5 εκατ. δολάρια, ένα containership, τύπου post panamax 124,5 εκατ. δολάρια και ένα LNG carrier, χωρητικότητας 175.000 κυβικών μέτρων, 199 εκατ. δολάρια. 

    Από την άλλη, η μικρή διαθεσιμότητα έχει παρατείνει αρκετά τους χρόνους παράδοσης των βαποριών. "Στο ξηρό φορτίο, η παράδοση ενός πλοίου προορίζεται πλέον για το 2024 και είναι αβέβαιο αν η αγορά θα είναι ισχυρή μέχρι τότε. Το ίδιο συμβαίνει και με τα containerships. Στα tankers, παρότι τα ναύλα είναι χαμηλά, οι τιμές παραμένουν ψηλά" εξηγεί ο αναλυτής. 

    Αναφορικά με το LNG, υπογραμμίζει ότι η επένδυση πλέον είναι δύσκολη, λόγω κόστους, το οποίο οφείλεται εν μέρει στο know-how των ναυπηγείων που τα κατασκευάζουν. Σημειώνεται ότι η Νότια Κορέα διαθέτει την τεχνογνωσία και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη ναυπήγηση LNG carriers. 

    Η στρατηγική των Ελλήνων 

    Σε αυτό το πλαίσιο, η κάμψη που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα σε νέες ελληνικές παραγγελίες αναμένεται να συνεχιστεί. Πέραν των λόγων που παρατέθηκαν παραπάνω, ναυλομεσιτικές πηγές εξηγούν ότι "οι περισσότερες παραγγελίες ιστορικά τοποθετούνται στην αρχή και τα μέσα κάθε έτους. Οπότε η δραστηριότητα θα είναι περιορισμένη για το υπόλοιπο του 2021". 

    Σημειώνεται, τέλος, ότι για πολλούς μεγάλους Έλληνες "παίκτες" η παραγγελία ενός πλοίου προϋποθέτει μία έτοιμη συμφωνία ναύλωσης, κατά την παράδοση. "Δε θα πάμε να παραγγείλουμε ένα πλοίο χωρίς ναύλωση. Στις τωρινές συνθήκες εν μέσω "έκρηξης” των τιμών, η ύπαρξη μακροχρόνιας ναύλωσης με έσοδα που να είναι αυξανόμενα είναι προαπαιτούμενο. Δε θα παραγγείλουμε ένα πλοίο και μετά θα ψάξουμε για ναύλο ή θα το βάλουμε στη spot" εξηγεί στο Capital.gr ανώτατο στέλεχος μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας, ελληνικών συμφερόντων.  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ