Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 06-Οκτ-2021 08:19

    Μ. Στασινόπουλος: Οι επενδύσεις της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ αξιοποιούν τα mega trends της αγοράς

    Μ. Στασινόπουλος: Οι επενδύσεις της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ αξιοποιούν τα mega trends της αγοράς
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Η ΕΛΒΑΛ και η ΧΑΛΚΟΡ είναι εταιρείες που έχουν μεγαλώσει οργανικά και όχι μέσω κάποιας εξαγοράς, έχουν βασιστεί στη συνέχεια, τη συσσώρευση εμπειρίας, την εξωστρέφεια και την ποιότητα, τόνισε ο πρόεδρος του ΔΣ της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ Μ. Στασινόπουλος, σημειώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια "από τότε που μεταφέρθηκε στο εξωτερικό η έδρα της Viohalco, οι εταιρείες της επένδυσαν 1,5 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία".

    Ο κ. Στασινόπουλος υπογράμμισε τις θετικές προοπτικές που ανοίγονται στο μέλλον για τις δύο εταιρείες σημειώνοντας ότι τόσο η ΕΛΒΑΛ όσο και η ΧΑΛΚΟΡ έχουν μπροστά τους τα mega trends στους κλάδους του αλουμινίου και του χαλκού, που αφορούν στη μετάβαση στην πράσινη κυκλική οικονομία και την ενεργειακή αποδοτικότητα.

    Συγκεκριμένα για τη ΧΑΛΚΟΡ η ψύξη και η θέρμανση βρίσκονται στο επίκεντρο με την εταιρεία να παράγει προϊόντα όπως οι εναλλάκτες θερμότητας, προϊόντα που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση και προϊόντα που έχουν σχέση με την αγωγιμότητα του χαλκού.

    Αντίστοιχα στην ΕΛΒΑΛ οι αλλαγές στη συσκευασία των προϊόντων, η πράσινη δόμηση, οι αλλαγές χρήσης στα αυτοκίνητα, αλλά και οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, έχουν φέρει στο προσκήνιο των μεγάλων αγορών τα μη σιδηρούχα μέταλλα.

    "Είχαμε την ωριμότητα αλλά και την τύχη να μεγαλώσουμε τις εταιρείες αυτές και να βρίσκονται μπροστά τόσο στην παραγωγή όσο και στην εταιρική ευθύνη" ανέφερε ο κ. Στασινόπουλος, φέρνοντας ως παράδειγμα τις επενδύσεις για ανακύκλωση νερού, αλουμινίου και χαλκού.

    Επενδύσεις

    Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ στα Οινόφυτα, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Σ. Κοκκόλης αναφέρθηκε στις σημαντικές επενδύσεις που έχουν υλοποιηθεί για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, η οποία μέχρι πρόσφατα έφτανε τις 300 χιλιάδες τόνους.

    Πέρυσι με την εγκατάσταση του νέου θερμού έλαστρου, η δυναμικότητα αυξήθηκε στις 360 χιλιάδες τόνους. Ταυτόχρονα το νέο διετές επενδυτικό πλάνο ύψους 100 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει το νέο ψυχρό έλαστρο και τη νέα γραμμή βαφής, θα αυξήσουν τη δυναμικότητα στις 520 χιλιάδες τόνους.

    Με τις νέες επενδύσεις το εργοστάσιο της ΕΛΒΑΛ γίνεται το δεύτερο μεγαλύτερο σε δυναμικότητα θερμής έλασης στην Ευρώπη ανέφερε από την πλευρά του ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΕΛΒΑΛ Ν. Καραμπατέας, σημειώνοντας ότι η διαθέσιμη παραγωγική δυναμικότητα (με την υλοποίηση πρόσθετων επενδύσεων σε νέες μονάδες ψυχρής έλασης που θα αξιοποιούν το νέο τετραπλό θερμό έλαστρο tandem) φτάνει τις 800 χιλιάδες τόνους.

    Η νέα επένδυση, πρόσθεσε, τριπλασιάζει την παραγωγικότητα, δίνει δυνατότητα για άλλες μεταλλουργικές ιδιότητες και μειώνει το κόστος.

    Σημειώνεται ότι η νέα επένδυση ισχυροποιεί τη θέση της ΕΛΒΑΛ στη διεθνή αγορά αλουμινίου μια αγορά που αυξάνεται με ρυθμό 4% ετησίως και εμφανίζει ισχυρά mega trends.

    Η ΕΛΒΑΛ μάλιστα βρίσκεται στην κορυφή της Ευρώπης σε κλάδους όπως η συσκευασία τροφίμων αλλά και οι θαλάσσιες μεταφορές.

    Σε ό,τι αφορά την αγορά του χαλκού όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής του τομέα διέλασης χαλκού και κραμάτων Π. Λώλος, η αγορά για τα προϊόντα χαλκού ανεβαίνει διαρκώς με μοχλό τη ζήτηση στις τηλεπικοινωνίες (καλώδια) αλλά και την ζήτηση στην περιοχή της Ασίας.

    Ως κλάδος διέλασης, η Χαλκόρ έχει εξωστρεφή προσανατολισμό και το 96% της παραγωγής κατευθύνεται σε αγορές του εξωτερικού. Παράλληλα η ΧΑΛΚΟΡ έχει ηγετική θέση στην παραγωγή σωλήνων χαλκού και το εργοστάσιό της στα Οινόφυτα είναι το μεγαλύτερη στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική.

    Για το επόμενο διάστημα αναμένεται αύξηση της ζήτησης σε προϊόντα χαλκού για καλώδια, ενώ και η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αυξήσει τη χρήση κραμάτων χαλκού στα νέα αυτοκίνητα.

    Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα χρησιμοποιείται έως και 4 φορές περισσότερος χαλκός σε σχέση με τα συμβατικά.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ